14 Reacties
11 maanden geleden
Ik heb er vorige week toevallig een gehad! Speciaal 45 min voor gereden. Ik heb al een kolf, maar heb erg veel last van harde plekken en had het gevoel dat de kolf niet goed werkt bij mijn borsten (ondanks 2e ronde fulltime kolven). Samen hebben we gekeken naar mijn huidige kolf, hoe deze matcht op mijn borst/tepel en verschillende andere opties besproken. Ik merkte echt dat ze wist waar ze het over had en ik vond het echt wat toevoegen. Ik ben blij dat ik specifiek ben gegaan voor een kolf consult, omdat ze precies alle verschillen wist etc.
Ik ben overigens geweest bij borstkolf winkel, zit in Brabant en ook eentje in de randstad dacht ik.
11 maanden geleden
Ik ben ook bij de borstkolfwinkel in Gilze geweest. Vond de mevrouw eerst een beetje eigenaardig maar ze heeft mij wel heel goed geholpen. Ik wilde eigenlijk een Medela kopen maar door meerdere kolven te proberen had ik dezelfde productie bij een goedkopere kolf (momcozy) waar ik nu nog steeds prettig mee kolf. Ik was toen vergeten om een flesje mee te nemen om mijn dochter te voeden met de afgekolfde melk, en toen heeft ze heel vriendelijk voor mij een flesje gesteriliseerd en kon ik toch nog even mijn dochter voeden voordat we weer 45 min terugreden. Dus was wel echt een prettig bezoek en tot nu toe erg tevreden met mijn kolf.
11 maanden geleden
Ik ben ook bij de borstkolfwinkel in Gilze geweest. Heb daar super fijn advies gekregen en meerdere kolven geprobeerd. Heb er gelijk een gekocht en ben er tevreden over!
Ook fijn dat je na het kolfconsult gewoon nog mag appen of bellen als je vragen hebt.
11 maanden geleden
Mijn ervaring is; het is niet mega veel advies wat je krijgt maar vooral fijn dat je gewoon veel verschillende opties kunt uitproberen en voelen welke voor jou het fijnste werken! Ik kreeg overigens een deel van het consult en de kolf vergoed van de verzekering, dat geldt ook niet als je er een op internet bestelt.
11 maanden geleden
Weet niet waar je woont, maar ik heb een kolfconsult aan huis gehad van een lactatiekundige. Zij had allemaal verschillende kolven bij en hebben vanalles samen geprobeerd, heb uiteindelijk via haar met 10% korting een kolf gekocht.
Ben er heel tevreden over en zou het iedereen aanraden!
11 maanden geleden
Ik ben ook heel blij dat ik het gedaan heb. Bij de eerste gewoon de medela gebruikt die ik van een nichtje had over genomen. Nu met een kolfconsult op de Youha uitgekomen, ik wilde sowieso graag handsfree kolven nu.
Was de laatste die ik testte, maar hier kwam zoveel meer melk mee uit! De techniek voelde voor mij ook heel anders, daar moest ik echt aan wennen. Maar de opbrengst was zoveel hoger! Uiteindelijk zat deze ook voor mij veel fijner dan de handsfree kolf van medela. Die zou ik zonder consult gekocht hebben en dan was ik ook nog veel duurder uit geweest.
11 maanden geleden
Reactie op Annana015
Ik woon in nijmegen, maar ben bereid om echt een stuk te rijden voor goed a ...
De lactatiekundige die mij heeft geholpen heeft een spreekuur in t st. Anna ziekenhuis in Geldrop. Is wel een flink eindje rijden.
Waar het denk ik vooral om gaat is dat je iemand hebt waar je verschillende kolven kan proberen en dat ze ook ziet en kan uitleggen wat t beste bij jou borsten past.
En uiteraard wat je wensen zijn.
Ik wilde bijvoorbeeld een handsfree kolf omdat ik inmiddels 2 kindjes heb en geen 'tijd' om 20 minuten vast te zitten aan een kolf. Dus zet van te voren ook even je wensen op een rijtje!
11 maanden geleden
Ik heb er een gehad die aan huis kwam, dat was bij lactatiekundige bollenstreek (ik woon in Haarlem) en ik kon dit dus achteraf declareren bij de zorgverzekering. Ik vond het fijn omdat ik er hierdoor achter ben gekomen dat ik alleen met de Medela freestyle productie had en met de rest van de kolven niet. Hierdoor heb ik niet voor niets een super dure kolf gekocht
11 maanden geleden
https://lactatiekundigesaskia.nl/plan-een-afspraak-met-lactatiekundige-saskia/
Ik heb bij haar een kolfconsult gedaan en ook verder advies rondom borstvoeding altijd (tweede kindje al). Hele fijne vrouw
11 maanden geleden
Reactie op RianC
Ik sluit me hier bij aan!