9 Reacties

één maand geleden

Ik lees even mee 😊

één maand geleden

Geen ervaring mee maar ik zweer bij de Avent magnetron sterilisator. Gewoon even "piepen" en klaar!

één maand geleden

Geen ervaring mee maar de dr Brown flessen hoef je technisch gezien maar 1 x uit te koken en daarna mogen ze in de vaatwasser. Wij deden het ventiel met het bijgeleverde borsteltje wel eerst met een sopje schoonmaken en dan mee de vaatwasser in. Zou eerder investeren in het vaatwassermandje en een uitlekstandaard voor de flessen 😊.

één maand geleden

Hier ook bijna nooit gesteriliseerd. Voor plastic flessen sowieso aan te raden om dit zo min mogelijk te doen, ivm loslaten van microplastics. Wij gebruikten daarom glazen flessen.

één maand geleden

Wij zijn heel tevreden, vooral omdat hij ook droog blaast. Echt top!

één maand geleden

Ik ben een beetje huiverig voor plastic flesjes en sterilisators of vaatwassers. Het idee dat het plastic meer poreus wordt… Als iemand daar een tip voor heeft heel graag. Ik overweeg daarom glazen flesjes.

één maand geleden

Steriliseren is achterhaald, het wordt volgens het rivm alleen aangeraden bij het voor het eerst in gebruik nemen. In de vaatwas op 60 graden is prima of in de stoomoven 8 minuten. Ik ben van plan om glazen flessen te gebruiken, dan is er geen risico op microplastics.

één maand geleden

In de vaatwasser vind ik echt zo goor😬 Wij hebben er eentje van Philips voor in de magnetron. We wassen de flesjes af en dan in de stomer. Zo hebben we het altijd gedaan bij de eerste, ook na de eerste periode. Nu stopt ze klodders modder en slakken in haar mond maar toen vond ik het fijn om te weten dat de flesjes echt schoon waren😂

één maand geleden

Reactie op lianne1985

In de vaatwasser vind ik echt zo goor😬 Wij hebben er eentje van Philips v ...
Waarom is de vaatwasser goor? Bij een programma > 60 graden gaan de bacteriën ook gewoon nagenoeg allemaal dood. Als je je vaatwasser regelmatig reinigt en je vaat voor spoelt is het prima hygiënisch lijkt me