36 Reacties

2 maanden geleden

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Wij zitten ook te twijfelen over een kraamfeest

2 maanden geleden

Wij hebben dit bij de eerste wel gedaan. Vond het top. De mensen die heel dichtbij staan komen alsnog wel langs, maar dat is ook leuk. Alle ‘moetjes’ (vrienden die je normaal alleen in groepsverband ziet, bepaalde familie etc.) houden het lekker bij de babyborrel. Bij ons ging het zo ten minste. Daardoor niet de eerste maanden ieder weekend bezoek gehad. Wij woonden toen nog in Amsterdam dus voldoende leuke tentjes in de buurt voor een borrel. Moet je wel het geld voor over hebben, maar daardoor geen geen geregel en niets op te ruimen. Lang niet iedereen gesproken, maar persoonlijk vond ik dat helemaal prima.

2 maanden geleden

Reactie op Miri2

Wij hebben dit bij de eerste wel gedaan. Vond het top. De mensen die heel d ...
Ahh dankje voor je reactie! Wij zouden het dan thuis doen, dus het geregel heb je dan wel. Maar fijn om te weten dat het voor mensen die als moetje komen wel werkt. 😉

2 maanden geleden

Hee! Wij hebben het gedaan, was top

2 maanden geleden

Reactie op LauraHaa

Hee! Wij hebben het gedaan, was top
Hebben jullie dat thuis gedaan? Was het geregel te doen en bleven mensen niet te lang? 😅

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Hebben jullie dat thuis gedaan? Was het geregel te doen en bleven mensen ni ...
Wij hebben het in een zaaltje gedaan, dat mijn ouders altijd hebben. Mijn ouders hebben de drankjes verzorgd en echt geholpen met organisatie. We hadden van te voren een begin en eindtijd gecommuniceerd en noemde het echt kraamfeest en geen babbyborrel. Het was ook zonder drank. Er waren 50 mensen, was een gezellige maar grote groep. Iedereen hebben we heel kort gesproken, daarna hebben we in de weken erna zelf mensen die dichtbij stonden nog actief uitgenodigd om verder bij te praten. Wat bij ons heerlijk was is dat we mijn zoontje continu in de draagdoek hadden, hierdoor zat niemand ongevraagd aan mijn baby en was hij minder overprikkeld.

2 maanden geleden

Reactie op LauraHaa

Wij hebben het in een zaaltje gedaan, dat mijn ouders altijd hebben. Mijn o ...
Ohh goede tips! Een eindtijd, geen drank en draagzak lijkt me ook top 👌🏼

2 maanden geleden

Een achter nichtje van ons heeft het gedaan. Die vond het wel super relaxed. 2 uur tijd. Begin en eindtijd meegegeven bij eindtijd gingen hun ook echt weg. Eigen locatie, eigen drankjes mee, drinken op een tafel en selfservice, 1 tafel met hapjes en lekkers, geen alcohol, speelhoekje voor kleinere kinderen. Ze hadden het niet te groot gedaan eigenlijk alleen voor mensen die verder weg staan zoals wij. Er waren er totaal 30 incl 6 kids. Mensen dichterbij zijn wel gewoon op visite gegaan en waren niet op het kraamfeest om het niet te groot te maken. Baby in een draagzak dus geen ongewenste handjes aan de baby. Uitnodiging voor het kraamfeest zat los in de kaart. Op de kaart bij mensen die waren uitgenodigd voor het kraamfeest stond alleen hun huisadres en verder niet van wil je komen kijken bel. Op het kraamfeest kaartje stond mocht je niet kunnen komen wil je ons dit laten weten ivm de boodschappen. Maar geen verdere uitnodiging om thuis nog langs te komen ofzo. Hun vonden het ideaal. Mensen die ze vaak zagen hadden ze alle tijd voor thuis. Mensen die wat verder af staan en zoals wij alleen op familiedagen langs komen hebben ze in 1x gehad. En zo hadden ze ook geen maanden lang visite.

2 maanden geleden

Bij mijn 1e hebben wij een kraamfeest gegeven. Haar vader had een redelijk grote familie met ooms/tantes/neven/nichten etc die wij eigenlijk alleen bij familie aangelegenheden zagen en waren qua kraamvisite (voor mij) "de moetjes" die kwamen allemaal tijdens het kraamfeest. Net zoals naaste vrienden/familie, maar die waren daarvoor al langs geweest. Voor het feest een begin en eindtijd gecommuniceerd, waar iedereen zich netjes aan hield. Qua voorbereiding/opruimen vond ik het vergelijkbaar met een verjaardag.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Een achter nichtje van ons heeft het gedaan. Die vond het wel super relaxed ...
Wat slim! Twee verschillende kaartjes. Dan heb je het beste van beiden denk ik 👌🏼

2 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Bij mijn 1e hebben wij een kraamfeest gegeven. Haar vader had een redelijk ...
Ohh dus jullie lieten wel iedereen komen, maar hadden de belangrijksten al thuis gehad. Ook fijn lijkt me!

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Wat slim! Twee verschillende kaartjes. Dan heb je het beste van beiden denk ...
Klopt. En voor de mensen die niet konden op het kraamfeest hebben ze niet apart nog weer visite gedaan. Kraamfeest was ook iets meer als 3 maanden na de geboorte. Dus op zich ruim op tijd aangegeven. Eerst wat dichtbij visite. Even rust tussendoor en daarna het feest waarna het ook meteen klaar was.

2 maanden geleden

Wij hebben het twee jaar terug gedaan en het is ons zeer goed bevallen. We hebben het in Twee gesplitst, familie en vrienden apart. Het was qua voorbereiding niet heel veel extra werk. Boodschappen bezorgd via jumbo. En statafels en qua snacks gewoon makkelijk zoals nootjes zoute stokjes en chips en voor de liefhebber beschuit met muisjes. We hebben iedereen gesproken. De mensen die niet konden en er specifiek om vroegen hebben er geprobeerd nog samen te voegen apart. Maar bij ons viel dat mee in. Wel planden we deze pas na de borrel. Zo hadden we de eerste zes weken echt voor ons zelf om te settelen en wennen

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Ohh dus jullie lieten wel iedereen komen, maar hadden de belangrijksten al ...
Ja, beviel mij erg goed. De hele familie was er, dus ook degene die wel al in de 1e weken er waren. Het is dat bij nr 2 de familie een stuk kleiner is, anders had ik het weer op deze manier gedaan.

2 maanden geleden

Wij hebben het bij de eerste niet gedaan. Maanden kraamvisite, zeker na 2 maanden al die ‘moetjes’ in het weekend. Vreselijk. Je partner is weer aan het werk en je hebt alleen dan t weekend samen. Onze 2e komt half november. De feestdagen komen eraan, Sint, 11 november, kerst, ON. Wij bestellen 1 geboorte kaartje. Voor de mensen die wat verder van ons af staan, doen we een inlegvel erin met een uitnodiging voor de babyborrel. Die doen we na 8 a 10 weken in een zaaltje met een speelplek voor kindjes. Lekker met een borrel en een bitterbal, hier houden we zelf gewoon heel erg van. Voor die tijd mogen mensen dichtbij prima langskomen, maar we zetten niet op het kaartje wil je langskomen etc. Dan verwachten wij het meest natuurlijke verloop. Mijn oudste dochter heeft dan ook gewoon haar weekenden met ons, de mensen om ons heen kunnen lekker de feestdagen in en in januari borrelen we met elkaar op de baby.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Klopt. En voor de mensen die niet konden op het kraamfeest hebben ze niet a ...
Ohh fijne planning ja 👌🏼

2 maanden geleden

Reactie op verok

Wij hebben het twee jaar terug gedaan en het is ons zeer goed bevallen. We ...
Ohh klinkt ook goed! En geen mensen gehad die dan toch al vragen om langs te komen?

2 maanden geleden

Reactie op daantjebanaantje12

Wij hebben het bij de eerste niet gedaan. Maanden kraamvisite, zeker na 2 m ...
Dus voor niemand staat op het geboortekaartje de vraag of ze langs willen komen? Dus de mensen die geen uitnodiging voor de borrel krijgen hebben in principe geen uitnodiging voor bezoek. Begrijp ik t dan goed?

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Dus voor niemand staat op het geboortekaartje de vraag of ze langs willen k ...
Nee klopt. We zetten wel ons adres + tel nrs erop, en laten het dan aan mensen zelf over. Mensen die geen inlegvel krijgen zijn bijv onze werkgevers, paar zakelijke klanten enz. En met onze ouders, opa’s oma’s broers zussen etc doen we geen inlegvel maar vertellen we het, en dan laten we het aan hen over of ze nog op de borrel willen komen. Of misschien doen we het er gewoon wel in 😝 moet ik nog ff bedenken

2 maanden geleden

Lees alleen maar positieve ervaringen en ik heb wat kortsluiting want ik denk alleen maar: feestje hosten terwijl je ligt bij te trekken? 🫠 Ik ga er eens over nadenken maar ik vond bij onze eerste de super rustige bubbel die we hadden in de eerste periode juist heel fijn:)