36 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Lees alleen maar positieve ervaringen en ik heb wat kortsluiting want ik de ...
Moet wel zeggen dat wij het pas na ruim 2 maanden hebben gedaan :)

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Dus voor niemand staat op het geboortekaartje de vraag of ze langs willen k ...
Wij hadden voor niemand op het kaartje gezet kom gezellig langs. Je beste vrienden begrijpen echt wel dat ze welkom zijn. En verder voor iedereen een uitnodiging voor de borrel, omdat we het ook gewoon gezellig vonden dat onze besties daar ook waren. Daardoor wel een grote groep, maar heel gezellig :)

2 maanden geleden

Ik woon zelf in België en daar is een baby borrel geven heel normaal. Moest ik zelf even aan wennen , mijn vriend is Belgisch en ik Nederlands. Dus toch afentoe kleine dingetjes die anders zijn 😅 Ik ga ook niets op het geboortekaartje zetten om langs te komen, de meeste krijgen een uitnodiging voor de borrel en mijn vriendinnen weten heus wel dat ze welkom zijn. Vind het ergens wel prettig, als ik nu kijk zitten we aan bijna 100 mensen… dit zijn familie en naaste vrienden. Als die allemaal om de beurt over de vloer moesten komen. Dan liever 1 zondag middag plannen en dan is iedereen geweest als ze willen 😇

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Lees alleen maar positieve ervaringen en ik heb wat kortsluiting want ik de ...
Ja wij hadden het niet rustig met al het bezoek. 😅 Vandaar dat ik nu over een feestje nadenk haha, iedereen tegelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Noé91

Ik woon zelf in België en daar is een baby borrel geven heel normaal. Moest ...
Wow dat is ook echt veel. Wel contactgegevens van jullie of dat dan ook niet, alleen uitnodiging voor de borrel?

2 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Wow dat is ook echt veel. Wel contactgegevens van jullie of dat dan ook nie ...
Ja nogal… wilde het eerst ook niet doen maar toen ik de aantallen zag bedacht ik me snel. Denk dat ze normaal niet allemaal over de vloer zouden komen maar toch een groot deel 😅. Het is in België dus meer een ding dus waar jezelf bent geweest nodig je dan ook weer terug uit. Ik denk wel dat ik er een adres opzet en dan apart een kleine uitnodiging erbij doe voor de babyborrel. Met mijn telefoonnummer als ze niet kunnen komen. Moet er wel bij zeggen dat ik een hele lieve schoonmoeder heb die het allemaal regelt en dat vind ik helemaal prima. Als het aan mij lag zouden we ons weken met z’n 3tjes opsluiten en niemand binnen laten 🤪

2 maanden geleden

Wij sturen alleen aan familieleden en vrienden die dicht bij ons staan een geboortekaartje. In totaal 20 tot 30 kaartjes. Zo beperken we ook meteen het aantal mensen wat op bezoek wil komen 😬.

2 maanden geleden

Wij hebben een kraamborrel gegeven.. ik zag dat echt niet zitten en mijn man wilde niet iedere avond met visite op de bank zitten! Nou 100% zijn beste idee ever! Wij hebben een vrij grote vriendengroep kennissen en familie dus dit was echt super 😃 alles op 1 middag een ruimte afgehuurd en familie hielp alles klaar zetten ik was kapot na die dag maar had alles in 1x gehad! De mensen om je heen die je lief hebt komen toch wel

2 maanden geleden

Reactie op blond

Wij hebben een kraamborrel gegeven.. ik zag dat echt niet zitten en mijn ma ...
Nou klinkt goed! Misschien toch maar doen... 🤔

één maand geleden

Klinkt goed! En qua praktisch, van hoelaat tot hoelaat doe je zo iets ?

één maand geleden

Heeft iemand ervaring met hoe het is voor de kleine? Ook al doe je het na 2 maanden, ik kan me voorstellen dat het erg veel prikkels zijn - ook al doe je je kleine in de draagzak. Maar hoor ‘t graag als mensen dit anders hebben ervaren!

één maand geleden

Wij hebben het ook zeker op de planning staan. Met 2,5 maand een babyborrel in een kroegje. Zondag middag van 2 a 3 tot 5. Alleen naaste familie en vrienden krijgen een kaart met voor bezoek even contacten en save the date. En de verdere vrienden, kennissen enz. Krijgen gewoon een appje met de geboortekaart of babyfoto met een save the date erbij.

één maand geleden

Niet zelf gegeven maar wel eens bij iemand anders naartoe gegaan. Voor mij zou dit echt niet mijn voorkeur hebben. Inderdaad toen als gast vrij weinig met de ouders gesproken of van de baby gezien. Het was echt even cadeautje afgeven (wat bij een massa cadeaus terecht kwam) en gewoon "er zijn". Daarom toch ook nog een x apart afgesproken, ook om de kleine alsnog even te kunnen vasthouden (ook gewoon deels initiatief van de moeder trouwens). Natuurlijk is het een voordeel om veel in 1x te hebben. Maar ik zie ook al op de verjaardagen van mijn zoontje dat ik iedereen altijd maar heel kort spreek omdat er zoveel mensen zijn en je alleen maar aan het rennen en vliegen bent. Ik vind het dan veel leuker om met iedereen apart af te spreken - veel persoonlijker, tijd om elkaar te spreken en zodat ze de kleine ook even kunnen vasthouden. Ik waardeer het alleen maar dat ze langs willen komen en belangstelling hebben, vind het zelf ook leuker als ze dan echt de tijd krijgen om de baby te bewonderen 💖 Ja het wordt dan vaak bezoek, maar ik spreid het gewoon goed. Weet ook zeker dat ik alsnog veel apart bezoek zou hebben dus zou er denk ik niet eens zoveel mee opschieten 😊

5 dagen geleden

Wij zijn dus ook van plan om een kraamfeest te geven. Puur omdat als we de vriendengroep en familieleden allemaal apart op bezoek krijgen, we hier daarlijk ieder weekend aan kwijt zijn en daar hebben we gewoon geen tijd voor.( 80 kaarten te versturen) Uiteraard de dichtbijstaande mensen mogen gewoon langskomen maar wij willen voorkomen dat alle moetjes onze weekenden gaan vullen. Wij denken er aan om dan 2 maanden na de geboorte een kraamfeest te geven in een zaaltje en dan 3 uurtjes ongeveer. Inderdaad zoals hier ook al werd genoemt met een draagzak, dat lijkt mij heerlijk, dan heb je ook niet al die ongevraagde handen aan de kleine. Maar hoe zouden jullie dit netjes aangeven in de geboortekaart? Op de geboortekaart zelf niets zeggen over het stukje 'bel, kom en bewonder' en dan een apart kaartje toevoegen met daarop de uitnodiging voor het kraamfeest? Of op de kaart zelf de uitnodiging voor de kraamborrel? Ik stuur bijvoorbeeld ook een kaart naar mijn werk maar ik zit er niet op te wachten dat er 20 man collega's op het kraamfeest komen. Ik las dus dat als je een geboortekaart stuurt, dat je indirect de geadresseerde uitnodigd voor een kraambezoek. Als ik nou in de kaart niks zeg over het kraambezoek en een apart kaartje toevoeg voor het kraamfeest voor de genodigde, zouden er dan mensen zijn die ongevraagd voor je deur staan zonder afspraak die je niet hebt uitgenodigd voor het kraamfeest?

5 dagen geleden

Reactie op Dees_78

Wij zijn dus ook van plan om een kraamfeest te geven. Puur omdat als we de ...
Wij hebben vorige keer een apart kaartje toegevoegd en op het geboortekaartje niets gezet. Van de 40 mensen die niet uitgenodigd waren op t kraamfeest maar wel een geboortekaartje gekregen hebben hebben we nog 2 mensen gehad die los langs wilde komen. (Naast close familie).

5 dagen geleden

Reactie op Dees_78

Wij zijn dus ook van plan om een kraamfeest te geven. Puur omdat als we de ...
Wij doen ook een babyborrel en heb een apart kaartje hiervoor die ik bij de geboortekaartjes steek. Idd niks vermeld over kraambezoek, als iemand dan vraagt om langs te komen gaan wij zeggen dat we even wachten tot de babyborrel ( natuurlijk komen onze beste vrienden en naaste familie wel gewoon op bezoek, zij weten dat ze meer dan welkom zijn) ga er toch vanuit dat niemand onaangekondigd voor de deur staat, tenminste in mijn omgeving heeft iedereen altijd wel het fatsoen om op zijn minst een berichtje te sturen