13 Reacties
één maand geleden
Ik wilde bij de eerste een ruggenprik, maar door coronatijd mocht m'n vriend niet mee dus wilde ik dit per definitie niet meer.
Ik heb een remifentanilpompje gehad en vond het top. Zelf het gevoel van controle door het toedieningsknopje hielp mij heel goed. Af en toe stopte ik per ongeluk een paar seconden met ademen (wat een bekend kwaaltje kan zijn bij dit pompje) maar meteen werd ik erop gewezen en het ging steeds helemaal goed.
Voordat ik ging persen werd het uitgezet zodat de kleine meid er geen last van had als ze ter wereld kwam.
Ik kies er nu weer voor, of lachgas als ik al dichter bij 10cm ben.
(Wel had ik steeds m'n ogen dicht omdat ik het eng vond dat ik scheel keek door de medicijnen haha... Ik ben o.a. ook nog nooit dronken geweest omdat ik controle verliezen eng vind 😉 Klein detail haha.)
één maand geleden
Ivm trauma door ruggenprik met een eerdere operatie heb ik een pijn consult gehad. Het liefst doe ik de bevalling zonder pijnstilling maar ik wil ook niet onnodig lijden (ook omdat het een inleiding word met wss weeënopwekkers). Zelf ging mijn voorkeur dan uit naar een morfine pompje (voorheen ook gehad met operatie herstel en was hemels)Ivm omstandigheden en bijkomstigheden is door de anesthesioloog toch de ruggenprik in mijn situatie geadviseerd. In mijn bevalplan staat nu wel dat voorkeur is zonder pijnstilling maar dat ik wel open sta voor de ruggenprik. Dit is overigens mijn eerste kindje.
één maand geleden
Ik had een ruggenprik bij m’n eerste bevallen. Ik werd ingeleid en kreeg toen gelijk een weeenstorm. Heb toen heel snel om een ruggenprik gevraagd over je tijdens zo’n storm niet de tijd hebt om bij te komen.
Heb het opzich als positief ervaren, tijdens het persen gaat hij wel uit dus dan voel je alles gewoon weer.
Zelf zou ik indien nodig zeker opnieuw om een ruggenprik vragen maar ik hoop dat ik deze keer niet ingeleid hoef te worden en kan proberen op m’n eigen lichaam en kracht te vertrouwen. Heb ook een Tens apparaat in huis.
één maand geleden
Ik heb bij mijn eerste bevalling lachgas gehad, dat was echt prima. Je hebt zelf dan ook controle hoeveel je neemt. Nadeel is alleen dat ze dat niet in elk ziekenhuis hebben.
één maand geleden
Tijdens mijn eerste bevalling een ruggenprik gekregen en ik vond het een verademing na ongeveer 15u weeen zonder vooruitgang in ontsluiting. Deze keer wil ik weer een ruggenprik (moet sowieso in het ziekenhuis bevallen) omdat het me veel energieverlies bespaard heeft uiteindelijk.
één maand geleden
Ik had Remifentanyl maar voor mij nooit meer. Was knetter stoned en stopte steeds met ademen waardoor mijn zuurstofgehalte steeds erg laag werd en elke 5 min werd mijn bloeddruk gemeten omdat deze ook flink daalde.
één maand geleden
Reactie op Ds0
Misschien stelt het je iets gerust maar ik heb tijdens mijn eerste bevallin ...
Ik hoor heel veel positieve verhalen en heb ook echt veel gehad aan het consult en ze hebben zelfs kunnen pin pointen waar het is fout gegaan met de ruggenprik bij mij dus mocht ik bij de bevalling toch terug vallen op de ruggenprik (of onverwachts nodig hebben als het een keizersnede moet worden) voel ik me er gerust bij gelukkig!
één maand geleden
Ik had een ingeleid bevalling bij onze eerste. Na 3 uur stormweeen kon je mij opvegen en gesmeekt om pijnstilling. Daar was de ruggenprik die ik absoluut niet wou :p
Hemels ! Echt waar. Ik kon even op adem komen, eten, rustig wat dommelen en had binnen no time 10cm. Helaas voelde ik de persweeën niet waardoor het bijna een kunstverlossing werd en het herstel van de knip was vreselijk na die tijd (genas niet meteen mooi)
Nu wil ik het zonder proberen en anders een pompje :-) maar over de ruggenprik niks dan lof hoor. Heb het zetten niet gevoeld en vond het echt een verademing.
één maand geleden
Ik had bij mijn bevalling de pech dat ik heel lang moest wachten voordat ik naar de OK kon voor een ruggenprik. Bij ons in het ziekenhuis wordt dit niet op de kamer gedaan.
Omdat er een ongeluk gebeurd was moest ik nadat ik gevraagd had om de ruggenprik nog 3 uur wachten. In de tussentijd had ik een pompje gekregen. Mijn weeën en de dosering van het pompje liepen echter zo vervelend dat ik er enkele weeën iets aan gehad voor mijn gevoel maar bij een groot deel ook niet...
één maand geleden
Ik heb na 12 uur weeën (en zelfs 2 uur persen) ook een ruggenprik gekregen. Dat heb ik als zeer prettig ervaren. Nu zwanger van de 2e en hoop ik geen pijnstilling nodig te hebben. Het morfinepompje wordt niet gebruikt in het ziekenhuis waar ik wil bevallen. Ze vinden het te risicovol, omdat de ademhaling even kan stoppen.