10 Reacties
9 maanden geleden
Geen ervaring, maar je kan altijd kijken of je donormelk kan krijgen. Dit is wellicht een mooi alternatief. Geloof dat er een fb groep is, maar weet er zelf niet het fijne van.
9 maanden geleden
3 kindjes waarvan 2 ook neocate drinken.
Ik ging de melk ook mixen. Ik begon met bij 160 ml moedermelk en 30 cc neocate.
(Waarschijnlijk drinkt jou kindje minder dus dan zou je idd minder kunnen doen )
Maak je de neocate wel goed warm? Mijn kindje wilde dit absoluut niet koud of lauw drinken..
Ik heb geen idee om zelf op dieet te blijven borstvoeding te blijven geven ?
Ik heb de oudste tot 8 maanden borstvoeding gegeven met dieet tot hij neocate kreeg de middelste 3 maanden maar en toen overgegaan op neocate.
En nu de jongste ben ik ook weer op dieet, en bij hem geef ik af en toe al een flesje neocate, hij drinkt dit gelukkig zonder problemen op.
Maar bij de oudste was dit ook echt drama. En lang proces.
9 maanden geleden
Helaas nog geen ervaring met Neocate hier. Wij gaan er binnenkort wel op over waarschijnlijk. Ons kindje heeft nu Nutramigen en die dronk ze meteen goed. Ik vind het stinken maar zij vindt het heerlijk 😅
Nutramigen bevat intensief gehydrolyseerd caseïne (heel erg opgeknipte melkeiwitten heb ik begrepen), waar veel kindjes wel tegen kunnen. Neocate bevat nul koemelk.
Ons kindje heeft geen krampjes meer maar wel meer reflux en nog steeds eczeem. Vandaar dat we gaan kijken of ze heel erg allergisch is en Neocate beter werkt voor haar.
9 maanden geleden
Reactie op Manu26
Ik ging de melk ook mixen. Ik b ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik ben zelf inderdaad ook op dieet. Ik heb vooralsnog nét genoeg melk wat ik kolf, maar dus wel vanwege het extra kolven. Het zou zo fijn zijn als ze ook een alternatief kan drinken zodat de druk op mij wat afneemt.
Heb het vanmorgen extra warm aan de fles toegevoegd en nog een kleiner beetje. 60 cc moedermelk en ruim 5 cc neocate. Die dronk ze ietsje beter op, daarna nog een beetje bij gemaakt. Voelt iets veiliger omdat we de afgelopen dagen best veel weg hebben moeten gooien..
9 maanden geleden
Reactie op Wil1990
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik ben zelf inderdaad ook op dieet. I ...
Snap ik.. dat is ook fijner voor jezelf.
Ik zou op deze voet ook verder gaan gewoon heel laag beginnen, en dan steeds een beetje meer neocate minder borstvoeding. Gewoon op een rustiger tempo.. waarschijnlijk heeft ze gewoon meer tijd nodig om er aan te wennen..
Doe je vandaag bijv 5 cc neocate
En morgen 10 cc..
Over morgen 15 cc. Doe je dat bijv 2 dagen.
En dan weer 5 cc erbij.. heel rustig opbouwen.
9 maanden geleden
Reactie op blossom89
Helaas nog geen ervaring met Neocate hier. Wij gaan er binnenkort wel op ov ...
Bedankt ook voor je reactie!
Nutramigen is dan een soort tussenoplossing tussen pepti en neocate?
Zou hier ook nog wel benieuwd naar zijn in ons geval aangezien we die over hebben geslagen.
Wat is het een zoektocht he?
Vervelend dat ze nog steeds zo’n last heeft van eczeem en reflux. Hopelijk neemt ze de neocate wat makkelijker, als ze al aan de andere smaak gewend is!
9 maanden geleden
Reactie op Manu26
Snap ik.. dat is ook fijner voor jezelf.
Ik zou op deze voet ook verder g ...
Ja precies!
Waarschijnlijk zal bijv 40cc neocate de hele smaak van moedermelk al veranderd hebben dus misschien is het begin moeilijk en langzaam, maar gaat het uiteindelijk wat sneller en makkelijker?! Hoop ik maar!
We gaan het proberen, bedankt!
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Ik ging de melk ook mixen. Ik b ...
Hoe reageerden jullie kindjes tijdens de overgangsfase op de neocate? Onze dochter lijkt er veel scheten van te laten, last van haar buik, huilerig en wat humeurig. Is dit herkenbaar?
8 maanden geleden
Reactie op GepassioneerdeMagnolia679517
Hoe reageerden jullie kindjes tijdens de overgangsfase op de neocate? Onze ...
Hoi hoi.
Ja in begin moesten ze wel even wennen. Het is toch weer andere voeding waaraan de darmen moeten wennen
Maar dat was iets van 2 tot 3 weken ongeveer wel over
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Hoi hoi.
Ja in begin moesten ze wel even wennen. Het is toch weer andere ...
Dankjewel voor je snelle antwoord! Dan hoop ik dat het bij ons ook zo gaat en uiteindelijk neocate de oplossing is van het probleem!