13 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb ook wel eens een half uurtje gewacht en gelukkig was dit maar eenmalig. Maar wat naar om te horen dat het elke keer bij jou gebeurt, op deze manier heb je ook niet echt zin meer om naar de verloskundige te gaan.

3 maanden geleden

Ah wat vervelend zeg. Ik zou daar ook echt naar van worden, vooral omdat ik altijd goed op tijd ben. Helaas begreep ik dat er een nijpend tekort is aan verloskundigen en spoed inderdaad voor gaat. Ik zou het wel kenbaar blijven maken, desnoods gewoon een keer per mail. Evt kijken naar een andere?

3 maanden geleden

Een keer wat uitloop kan iedereen begrijpen maar elke keer zo lang wachten zou ik ook heel slecht trekken. Lijkt mij ook stug dat het elke keer een spoed geval is toch? Ik zou straks wel aangeven dat dit nu de zoveelste keer is en dat het vertrouwen wel wegzakt. Ik zou misschien eens kijken naar een andere praktijk?

3 maanden geleden

Bij de vorige praktijk waar ik zat moest ik ook regelmatig 15 tot 20 minuten wachten (maar geen 45 minuten...) Waar ik nu zit nooit langer dan 5 minuten moeten wachten. Volgens mij hebben zij het zo geregeld dat er een dienstdoende verloskundige is, die dan op dat moment geen spreekuur heeft. Gevolg is wel dat je elke keer iemand anders spreekt, maar dat vinden wij niet erg. Dan ken je ze tenminste allemaal een beetje :)

3 maanden geleden

Bij ons is dit ook niet zo. Het is een vrij grote praktijk en er is 24/7 iemand die dienst heeft en die draait dus geen spreekuur. Ik snap dat spoed voorgaat, maar elke keer 40 min uitloop is toch wel erg vervelend.

3 maanden geleden

Ik zit bij een kleine praktijk, het heeft voordelen maar ook nadelen, soms hebben ze tegelijkertijd de 24/7 dienst met de spreekuren. Een spoed gaat dan idd voor. 1x gehad, vond het heel vervelend, vooral omdat ik onder werktijd was (als het lukt plan ik eromheen), 30min uitloop Maar ja, heel begrijpelijk, maar mega frusterend!!! 😅

3 maanden geleden

Wow dat is echt lang. Bij Danure liepen ,ze ook altijd uit maar dan eerder 15min of 20min en enkele keer 30min.

3 maanden geleden

Heel irritant! Heb eerlijk gezegd nog nooit hoeven wachten !

3 maanden geleden

Ohno, niet voor mij hoor. Ik snap inderdaad ook heel goed dat spoed voor gaat maar ik kan écht niet zo lang wachten ivm onder werktijd even controles uitvoeren. Gelukkig hoef ik nooit lang te wachten.

3 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap moest ik ook altijd ontzettend lang wachten en heb er nooit wat van gezegd maar vond het echt niet normaal. Nu heb ik de afspraken altijd heel vroeg in de ochtend staan en ondanks dat ik elke keer wel minimaal 10 minuten 15 minuten moet wachten is het altijd nog beter als wat ik voorheen moest. Snap je frustratie helemaal !

3 maanden geleden

Onze verloskundige praktijk heeft er altijd 1 voor het spreekuur en 1 die beschikbaar is voor spoed/huisbezoeken etc. Het loopt hier hooguit 5 min uit, dus prima te doen. Z'n afspraak staat doorgaans z'n 15-20 min voor? Zou echt niet blij zijn als ik steeds 30-45 min moet wachten. De verloskundige is iets wat ik "even snel" tussendoor doe qua tijd.

3 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Onze verloskundige praktijk heeft er altijd 1 voor het spreekuur en 1 die b ...
Precies dit... even snel tussendoor 🙈

3 maanden geleden

Ik zou hier ook echt super gefrustreerd van raken na zo veel keer.. je kunt je het best denk ik bij de +- 30 min wachttijd neerleggen door je er van te voren op in te stellen en de tijd te gebruiken voor een chill boek/podcast/muziek momentje. Als je verwachting vooraf al is dat het zo lang duurt en je dat feut accepteert scheelt het je frustratie. Als je dit niet ziet zitten is een andere praktijk denk ik de beste optie voor je. Ik zit zelf bij een grote organisatie waar ik super tevreden over ben en altijd direct op de afgesproken tijd aan de beurt ben.