Hoi mama's,
Zoals de titel al zegt...even m'n hart luchten. Ik ben zwanger van m'n 3e kindje. 3 nov uitgerekend dus nu echt de laatste loodjes. Ik vind het alleen mega zwaar. Ik heb een dochter van 4 (die net naar school gaat) rondlopen en een dochter van 2. Dit hebben wij express zo gepland omdat wij het leuk vinden dat de leeftijden bij elkaar zitten. Ik wist dus van tevoren dat ze zwangerschap wat pittiger zou worden met al 2 kinderen. Ik moet wel zeggen dat ik van deze zwangerschap ook totaal geen spijt heb.
Nou is de laatste maand aangebroken voor m'n bevalling en ik merk dat ik al een tijd heel slecht slaap. 3 uur per nacht is denk ik veel. Dan ga ik zitten nadenken en draait die bovenkamer echt overuren. Vervolgens val ik weer in slaap tegen de ochtend, word dan heel moe wakker en dan heb ik de hele dag die kids nog. Opa en oma wonen niet om de hoek en die zijn ook bezig met een verbouwing waardoor ik ze niet even kan laten logeren bijv. M'n vriend heeft een week voor m'n uitgerekende datum vrij genomen dus dat betekend dat ik voor die tijd op mijzelf ben aangewezen. Gelukkig gaan ze maandag weer naar school/opvang. Vooral in de weekenden is het zwaar. M'n lijf doet zeer, m'n rug/bekken/benen etc. Dit zal m'n laatste zwangerschap zijn maar ik heb het gewoon gehad. Dit had ik trouwens niet bij m'n 2e zwangerschap. Is dit herkenbaar? Hoe gaan andere met al jonge kindjes hiermee om? En iemand tips voor m'n slaapprobleem. Ik lig uren wakker in de nacht, heb niet het idee dat het stress etc is ofzo.
Groetjes, een vermoeide mama