37 Reacties

2 maanden geleden

Neem een appel! Schijt goed te werken.

2 maanden geleden

Ik ook heb van de huisarts omazeprol gehad werkt echt goed!

2 maanden geleden

Reactie op linnn250

Ik ook heb van de huisarts omazeprol gehad werkt echt goed!
Ook te koop bij Kruidvat!

2 maanden geleden

Ja! Hier ook een maagzuur-mama 😅 Als ik je een tip mag geven, bel maandag even met ke huidarts. Ik zou niet weten waar ik mijn vorige zwangerschap en deze zwangerschap zonder omeprazol (maagbeschermer) was geweest. In mijn ervaring zit het hem niet perse in voeding, bij mij zorgt alles voor maagzuur. Kleine beetjes eten kan helpen, maar als je maagzuur doorlopend in je keel hangt, dan zijn er echt medicijnen die kunnen helpen. Veel succes! 😊

2 maanden geleden

Reactie op linnn250

Ook te koop bij Kruidvat!
Deze is maar 10mg via de huisarts krijg je 20mg. Die ook goedkoper is als de variant via de kruidvat 😉 De huisarts variant werkt bij mij wel. De andere van de kruidvat niet.

2 maanden geleden

Hier vorige zwangerschap ook omeprazol (gewoon die van kruidvat) geslikt en hielp goed :)

2 maanden geleden

Ik kan je het beste Antagel aanraden. Kan je kopen bij de apotheek. Wij zwangeren kunnen dit gewoon veilig gebruiken. Het is veel effectiever dan Rennies. En het brandende gevoel blijft veel langer weg. Dit neutraliseert het zuur, en maakt een beschermlaagje aan in de maag. Succes 🥰🥰 Xx Sophie

2 maanden geleden

Een hapje vanille vla werkt ook heel goed! Verzacht het brandende gevoel

2 maanden geleden

Omeprazol. Ik heb ook alles geprobeerd onder de maan en heb er mn hele zwangerschap al last van. Nu slik ik sinds deze week omeprazol voor de nacht en dat gaat echt een stuk beter. Overdag kan ik er mee om gaan maar op deze manier lig ik niet de hele nacht wakker. Als je niet aan de omezaprol wilt kan je rennies overwegen of: gaviscon, antagel, mariakaakjes, vla, natuurlijke kwark, crackertjes, melk.

2 maanden geleden

Reactie op RomydeJong

Ja! Hier ook een maagzuur-mama 😅 Als ik je een tip mag geven, bel maandag ...
Precies dit! Als je echt erg last hebt van maagzuur helpen alle lapmiddeltjes niet. omezaprol wel! Ik was dit weekend de pillen vergeten mee te nemen toen ik een weekendje weg was, echt een hel. Ik kan deze zwangerschap echt niet zonder.

2 maanden geleden

Omeprazol

2 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Omeprazol
Deze gehaald maar in de bijsluiter staan aardig wat waarschuwingen en alleen te gebruiken is overleg met de arts en maar voor twee weken?.. Lareb zegt dat het veilig is voor de zwangerschap, dat wel. Hebben jullie in overleg met de dokter gedaan? Vind nu beetje spannend om te gaan slikken maar heb mega last van zuur 😕

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Deze gehaald maar in de bijsluiter staan aardig wat waarschuwingen en allee ...
Ik heb t vandaag voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog voor 14 dagen. Daarna weer afspraak en dan kijken hoe t is

2 maanden geleden

Ik ben vandaag maar begonnen met antagel. Want maagbeschermer komt het alsnog vol doorheen… hoop gewoon dat ze snel indaalt.

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Deze gehaald maar in de bijsluiter staan aardig wat waarschuwingen en allee ...
Ik heb het voorgeschreven gekregen van m’n gynaecoloog. Mijn vorige zwangerschap ook het hele derde trimester geslikt. 20 gr. per dag

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, alleen door mijn ijzerpillen magbik geen maagpillen of rennies. Soms neem ik dat wel want het brand echt mn keel in 😅

2 maanden geleden

Reactie op Prisico

Hier hetzelfde, alleen door mijn ijzerpillen magbik geen maagpillen of renn ...
Ja, kan prima hoor. Alleen even 2 uurtjes wachten zeiden ze mij bij de apotheek. Ik overleef het anders echt niet.

2 maanden geleden

Gemberthee doet bij mij wel wat!

één maand geleden

Reactie op Prisico

Hier hetzelfde, alleen door mijn ijzerpillen magbik geen maagpillen of renn ...
Mag dat niet? Ik slik ook extra ijzer bij ivm ijzertekort. Maar kom de dag niet door zonder antagel, rennies, en vanaf morgen omeprazol 🙈

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Mag dat niet? Ik slik ook extra ijzer bij ivm ijzertekort. Maar kom de dag ...
Mag wel hoor. Heb met apotheek besproken. Je moet alleen even 2 uurtjes tussen laten. Omeprazol gaat niet helpen bij de opname, eerder iets verminderen. Maarja… het is dat of de hele dag sterven door brandend maagzuur. 🙈