13 Reacties
6 maanden geleden
Ik heb vantervoren laten weten dat ik snel flauw val. Mocht gelijk op een bed Liggen tijdens het prikken. En daardoor geen last van het bloedprikken gehad.
6 maanden geleden
Reactie op SR2905
Oke, en had je ook alle testen tegelijk gedaan?
Ja alles tegelijk. Nipt, nevenbevinding en op vitamines
6 maanden geleden
Hey, ik heb ook alle testen tegelijkertijd gedaan. Het lijkt veel die buisjes, maar het valt erg mee. Kleinste buisje is 3ml, je hebt van 5ml, en nipt zo een 8ml bloed. Er wordt heel weinig afgenomen aan bloed, maar door al die buisjes lijkt het meer dan het is. Dat is te weinig om schade aan jou of je baby te geven.
Als iemand bloed doneert is dan ca. 500ml.
Daarnaast maakt je lichaam wel zo een liter extra bloed aan tijdens de zwangerschap, gedeeltelijk heb je al meer bloed.
Dit kan ook een lage bloeddruk geven, waardoor sneller.risivo op flauwvallen.
Ik wordt altijd licht in mijn hoofd sinds een paar jaar als ik bloed moet prikken of iets anders. Heel stom. Komt bij veel mensen voor, ook als je voorheen er nooit last van hebt gehad. Vaak een soort spanningsreflex, werkt onbewust.
Ik ben verpleegkundige, als ik iets bij anderen doe, bijv wondzorg heb ik daar dan weer geen last van. Mijn bij mezelf wel, vroeger nooit last van.
Maar wees gerust, er is echt niet teveel bloed afgenomen.
6 maanden geleden
Ik ben tijdens het prikken meerdere keren out gegaan, toen ik weer wakker werd was het klaar. Daardoor gelukkig niet gezien hoeveel buisjes etc.
Wel de hele middag slapjes en moe gevoeld daardoor maar was voor mij zonde om te stoppen, dan zou ik dat nog een keer moeten doorstaan en ik heb al veel angst
6 maanden geleden
Ik wordt ook vaak niet lekker of licht in mijn hoofd, vroeger viel ik ook echt flauw. Ik geef dit altijd aan en dan kan ik liggen, meestal gaat het dan wel goed. Ik moet nog gaan prikken voor de NIPT en de vitamines maar zie er ook wel weer een beetje tegenop.
6 maanden geleden
Bij mijn eerste ging ik na alle flesjes bijna knock out, terwijl ik echt nooit problemen heb gehad met bloedprikken. Nu met de tweede had ik het aangegeven en hebben ze mij geprikt terwijl ik lag. Weet niet of dat de rede was dat het nu beter ging maar was in ieder geval een betere ervaring
6 maanden geleden
Ik heb zelf op de bloedafname afdeling gewerkt en het lijkt inderdaad veel, maar dat is het niet. Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken over je baby of je lijf. Jammer dat je het niet hebt kunnen afmaken, want nu moet je nog een keer.
6 maanden geleden
Oei pittig! Ik heb enorm pittig. Kreeg een brief dat het nog een keer moet omdat ze te weinig bloed hebben afgekomen
6 maanden geleden
Reactie op kristab88
Het lijkt veel, maar het is het absoluut niet. Het is in totaal misschien 3 ...
Dit ja! Geen zorgen dus, lichamelijk kan je het in ieder geval aan.
Goed drinken en wat suikers eten (ontbijtkoek, krentenbol, koekje oid) en dan voel je je vast snel beter 😘