9 Reacties
7 dagen geleden
Ik zeg zo snel mogelijk..
Ik doe 1x per dag, en doe dat vanaf het begin of aan.. Dit bij mijn andere 2 kindjes ook gedaan, en nooit problemen gehad.
Veel kennisen en vrienden van mij begonnen allemaal later, en hun hadden altijd probleem dat de baby geen fles wilde... en dan was het dan ook dikke drama wanneer ze weer aan werk moesten 🙈
5 dagen geleden
Mijn zoontje is nu 16 dagen oud en drinkt al 1 voeding uit de fles. Dit omdat hij in 2 dagen na de geboorte 10,8% van zijn gewicht was verloren en we moesten bijvoeden. Dit deden we via finger feeden alleen kregen we spuiten van 20cc wat echt een gedoe is omdat hij op een gegeven moment 70 cc moest krijgen dus ben je de hele tijd bezig de spuit opnieuw te vullen met gekolfde melk. Kraamzorg stelde toen voor een flesje te proberen. Ondertussen zijn we compleet van de bijvoeding af maar hebben we het flesje er ingehouden. Hij krijgt nu 1 voeding gekolft per flesje door papa, en de rest van de dag lekker aan de borst bij mama. Gaat hartstikke prima 😊
5 dagen geleden
Hier ivm heel veel afvallen na de geboorte meteen de borst en de fles om bij te voeden. Dit gaat super goed eigenlijk. Wij hebben de MAM flesjes en speentjes. Bij onze eerste zoontje ook gebruikt en daar werkte dat ook direct goed. Bijvoeding krijgt hij nu niet meer maar ik kolf wel iets af om de fles te kunnen blijven geven 1x per dag.
5 dagen geleden
Zoontje is nu 4 weken en ik wil volgende week / week daarop starten met flesje introduceren.
Bij mijn oudste wist ik niet dat kindjes de fles konden weigeren en pas na x maanden een flesje geprobeerd. Omdat ik het advies zoveel mogelijk aanleggen alleen maar had gehad. Je raadt het al .. mjjn oudste heeft de fles eeuwig geweigerd. Alles (echt alles) geprobeert maar nooit gelukt. Wel bijna 2 jaar borstvoeding kunnen geven daardoor 😂
Dit keer wat beter verdiept en nu gaan we wel voor de fles introductie! 🙌 Zullen de opvang en de oma's waarderen als het nu wel lukt.
4 dagen geleden
Bij de oudste zijn we toen ze 3 weken was (en alles goed liep met de borstvoeding) begonnen met 1x per dag een flesje gekolfde melk door papa. Ik had overproductie en vulde dat flesje met de melk die ik gedurende de dag lekte. (De gelekte melk eerst afkoelen in de koelkast en als alles dezelfde temperatuur is bij elkaar voegen)
Zo werd de productie ook gelijk minder, omdat ik die voeding dan oversloeg. Ze had dan uiteraard wel geen hele lange tussenpozen tussen de voedingen, zodat ik ook geen erge last van stuwing kreeg.