73 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op CIS4
Borstvoeding weer! Mijn dochter 15 maanden gevoed en vanwege wens voor een ...
Hoe combineer je dat met werk? Of kolf je dan? 😊
5 maanden geleden
Borstvoeding! Bij de eerste 21 maanden kunnen geven en dat ben ik bij dit kindje zeker weer van plan. Ik vind het het mooiste wat ik mijn dochter heb kunnen geven en vond de borstvoedingsmomenten prachtig en kon daar zo van genieten, voor mij echt iets bijzonders. Het ging de eerste maanden niet altijd even soepel, maar ik ben ontzettend blij dat ik het zo gedaan heb en ga hier dus weer voor de volle 100% voor!
5 maanden geleden
Reactie op ZimZoom
Dit is interessant. Ik heb ook PCOS (tenminste ben klachtenvrij) en wil bor ...
Dan is dit topic ook interessant om te lezen: https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/pcos-en-borstvoeding-nNNpgxB?utm_source=24Baby&utm_medium=app
5 maanden geleden
Bij de eerste borstvoeding gegeven. Viel na een keizersnede de eerste nachten niet mee, toen een extra flesje kunstvoeding gegeven. Daarna kwam het goed op gang en volledig borstvoeding.
Tot ik ging werken, voldoende kolven bleek mij niet te lukken, dus toen gaan combineren met kunstvoeding.
Uiteindelijk tot 1,5 jaar borstvoeding gegeven, de laatste maanden alleen maar ‘s avonds. Was een heerlijk momentje 🥰
5 maanden geleden
Ik heb nog geen idee, wordt denk ik een last minute keuze.
Met mijn eerste kindje 6 weken geprobeerd, maar kreeg drie heftige blaasontstekingen in die tijd met dus drie antibiotica kuren en had het idee dat ik niet goed kon herstellen, mede door borstvoeding. Daarna flesvoeding en daar dus het gemak van meegemaakt, ook in de nachten met m'n partner.
Ik sta wel open om borstvoeding eventueel te proberen, in ieder geval de eerste 6 weken maar zodra de eerste blaasontsteking op de loer ligt stop ik denk ik 😅
Heb ook een beetje de angst dat m'n baby op het gegeven moment de fles niet pakt als ik weer niet werken, dus ik ga even onderzoek doen vanaf wanneer je kan combineren.
5 maanden geleden
Reactie op Mama_M_1995
Met mijn eerste ...
https://www.leef.nl/kennisbank/het-combineren-van-borstvoeding-en-flesvoeding < Ik las hier wel wat goede tips
5 maanden geleden
Reactie op Mama_M_1995
Met mijn eerste ...
Als je vanaf 6 weken af en toe oefent met een flesje geven dan kan je het vaak prima combineren! (Of afgekolfde melk of kunstvoeding, al komt in een vroeg stadium combineren met kunstvoeding je productie niet ten goede.) Na 12-13 weken pas beginnen met een fles aanbieden is te laat, dat kan problemen geven.
5 maanden geleden
Flesvoeding. Ik heb jaren terug een borstverkleining gehad. Dus borstvoeding lijkt mij mega pijnlijk omdat ze de tepel er toen af hebben gehad. En er later weer op hebben gezet waardoor er allemaal littekens omheen zitten die erg gevoelig zijn. De kans dat borstvoeding zou lukken is ook erg klein omdat ze melk klieren hebben door gesneden. Het is een kwestie van uitproberen of borstvoeding zou lukken. Maar door alle redenen hierboven gaan wij voor fles voeding.
5 maanden geleden
Ik ga wel weer borstvoeding geven. Ervan uit gaande dat het lukt. Heerlijk om altijd melk op de juiste temperatuur bij je te hebben. Bij mijn zoon tot 15 maanden gegeven, en ook heel veel moeten kolven. Als het straks weer zo ga zie ik het niet gebeuren dat ik het weer zo lang volhoud.
5 maanden geleden
Twee keer al meegemaakt. Eerste keer was vreselijk. Tweede keer, heb ik het geprobeerd. Ging het goed, ging ik door. Ging het niet, jammer dan niet. Uiteindelijk 6 weken volgehouden en met plezier. Toen we begonnen te tobben, gelijk gestopt en over op de fles. Zo, wil ik het nu ook doen. Gewoon relaxed erin staan. Lukt het, super. Lukt het niet, dan is er ook goede flesvoeding.
5 maanden geleden
Borstvoeding, tenzij er geen melk uitkomt ofzo 🤭
Is mijn eerste baby en wil eigenlijk gewoon alles meegeven wat deze eventueel goed vooruit helpt. Als het niet kan of te lastig is zie ik dat later wel, maar voor nu zie ik niet in waarom niet.
5 maanden geleden
Bij m'n eerste 15 maanden borstvoeding mogen geven en daar gaan we nu weer voor! Heerlijk die momenten en altijd bij de hand 😌 vanaf zes weken ook af en toe een flesje gegeven en kolven op werk ging ook goed! Als je het echt wilt en er voor gaat houdt je omgeving er ook mee, heb ik gemerkt.
5 maanden geleden
Reactie op Wenteleefje
Mijn partner heeft koemelkallergie dus is familiair dus kans is dat dat ove ...
Dan kun je het in ieder geval wel proberen 😅 ik raad voor 1e kindje het wel te proberen.. daarom heb ik het ook geprobeerd. Bij mij was het ook geen goud momentje, ik moest haar telkens inbakeren want was anders niet te doen
5 maanden geleden
Ik ga weer borstvoeding proberen. Bij de eerste niet gelukt en toen fulltime gaan kolven. Eerst vond ik dat een verademing, omdat ik zo'n stress kreeg van het proberen van borstvoeding wat niet lukte, later vond ik het echt verschrikkelijk. Toch ga ik dat weer doen in ieder geval de eerste maanden als borstvoeding weer niet lukt. ( maar wel van te voren al ee. Lactatiekundige inschakelen en goede hands free kolf aanschaffen)
5 maanden geleden
Ik ga deze keer voor de fles.
Bij de eerste heb ik vrij soepel 6 maanden bv gegeven. Toch voelde ik me pas beter in m’n vel zitten toen ik er mee stopte. Ik vond het zelf niet prettig.
Bij de tweede twijfelde ik tot ze geboren was, toch gedaan. Het was heel intensief, pijnlijk en ik voelde me weer pas mezelf worden toen ik stopte na 4 maanden.
Dus deze keer heb ik me voorgenomen om het niet weer te proberen. Het is al druk met twee andere kindjes erbij.