20 Reacties

één maand geleden

We zijn precies zelfde datum ik ben nu ook 36+2 😁

één maand geleden

Ik heb begrepen dat de eerste weken een speen aanbieden geen goed idee is?

één maand geleden

Wij mogen in het ziekenhuis niet onze eigen flesjes gebruiken maar het ziekenhuis heeft zelf flesjes en formula (deze mag je wel eigen meenemen wanneer je wilt). Zij maken de flesjes en brengen het naar je toe op vaste tijden of wanneer je wilt :) Ik woon in het buitenland en weet niet hoe dit in Nederland is maar dat kun je wel even navragen. Wij koken het uit wanneer we thuis zijn van het ziekenhuis en dan meteen gaan gebruiken.

één maand geleden

Het ziekenhuis vraagt hier juist om zelf je flesjes mee te nemen☺️

één maand geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken denk ik, ik wil ze wel gewoon mee hebben naar het ziekenhuis aangezien ik nu al weet dat we daar een paar daagjes blijven.

één maand geleden

Ik heb de speentjes wel al uitgekookt en sommige in de vluchtkoffer gedaan. Flesjes nog niet, maar ik wil borstvoeding geven anders had ik die ook gedaab

één maand geleden

Reactie op Maryam123

We zijn precies zelfde datum ik ben nu ook 36+2 😁
Wat grappig! 😍🥰

één maand geleden

Ik heb voor de zekerheid 1 flesje en 2 speentjes uitgekookt en in de vluchttas gedaan. De rest van de flesjes kook ik uit als ik thuis kom met de kleine

één maand geleden

Mijn man heeft de flessen, flesspenen en spenen ook al uitgekookt! BV wil ik wel graag gaan geven maar mocht het zoals na de vorige bevalling niet lukken hebben we ons eigen spul al bij 😊. Nemen ook onze eigen flesvoeding (AH bio) mee. Wil zo min mogelijk wisselingen in het begin met merken etc.

één maand geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Ligt er heel erg aan. Het word niet aangeraden inderdaad. Maar bij de geboorte van onze eerste zoon met 36 weken lag hij op neonatologie. Hij had weinig zuigkracht en hapte moeilijk aan de borst aan. Had ook niet veel energie om aan de borst en fles te zuipen. Hierop hebben ze vanuit het ziekenhuis zelf gevraagd om een speentje. Om zijn zuigkracht te verbeteren en te stimuleren. Wij nemen dus nu bij de 2de ook direct een speentje mee.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Ligt er heel erg aan. Het word niet aangeraden inderdaad. Maar bij de gebo ...
Moet borst en fles te zuigen zijn. Fijn dat woordenboek. 😬

één maand geleden

Ik wacht er nog eventjes mee, want het uitkoken duurt niet zo lang. Dus wanneer ik denk dat het begint te rommelen in mijn buik ga ik ze uitkoken of mijn man, zal vast nog uren duren voordat je in het ziekenhuis bent (of thuis natuurlijk). Ben nu 38+2 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op maanbloem

Ik wacht er nog eventjes mee, want het uitkoken duurt niet zo lang. Dus wa ...
Wij moeten gelijk naar het ziekenhuis als het eerder begint te rommelen ivm dat het een keizersnede wordt dus we moeten wel even een goeie voorbereiding hebben

één maand geleden

Ik lees zoveel wisselende dingen.. in een boek staat dat iets maar een halve dag steriel blijft dus dan heeft het nu nog geen zin. En ook wisselen de adviezen erg in strengheid over hoe vaak je moet steriliseren en hoe daarna bewaren.

één maand geleden

Reactie op t.hoi

Wij moeten gelijk naar het ziekenhuis als het eerder begint te rommelen ivm ...
Als dat het geval is, kook je het nu uit (of wachten met 37 max) en bewaar je het in een plastic zakje. Moet wel goed komen :)

één maand geleden

Maar kan je het desnoods niet aan een familielid vragen (laat je de spullen bij hen achter)? Dan kan je man hun inlichten en nemen zij het voor je mee, als je het 100% zeker wil doen?

één maand geleden

Wij hebben het al wel gesteriliseerd.. als het eerder begint is het toch handig dat dit soort dingen al een keer schoon zijn gemaakt. Eerst alles even afgewassen en daarna in de sterilisator. De flesjes hebben een (eveneens gesteriliseerde) dop erop en de speentjes heb ik in (ook gesteriliseerde) bewaar bakjes gedaan. Daarmee hebben we het zo goed mogelijk geregeld allemaal. Ben bijna 38 weken nu, dus ja het kan ieder moment 🤷‍♀️

één maand geleden

Ik had het bij mn 1e kindje volgens mij ook al van tevoren gedaan, maar uiteindelijk had de kraamhulp het gewoon weer opnieuw gedaan op het moment dat we thuis kwamen omdat het na een paar weken niet meer steriel is. In het ziekenhuis met het allereerste flesje kregen we gewoon een flesje van het zkh. Deze keer wil ik borstvoeding gaan geven en heb ik überhaupt nog geen flesjes in huis, maar anders had ik ze gewoon pas (laten) uitkoken na de bevalling.

één maand geleden

Reactie op maanbloem

Ik wacht er nog eventjes mee, want het uitkoken duurt niet zo lang. Dus wa ...
Dat het niet lang duurt, dat klopt. En als je BV wil geven, dan zijn de eerste weken flesjes en speentjes ook eigenlijk niet nodig. Dat het nog uren duurt voor je in het ziekenhuis bent, hoeft zeker niet zo te zijn. Vorige keer ben ik met 38+6 bevallen. Vanaf breken vliezen tot geboorte was ongeveer 4 uur en had al binnen 20 minuten elke 3 minuten flinke rugweeën, dus tijd om uit te koken was er toen niet 😅 Bij zo'n snelle bevalling ben je dan wel meestal ook weer snel thuis en heb je juist daarna tijd zat om het te doen, want de baby heeft in principe genoeg reserves voor 24 uur. On topic: Er wordt ook vaak geadviseerd ze zo min mogelijk uit te koken vanwege vrijkomende microplastics. Zou het zelf dus (als ik ze mee zou willen nemen) nog niet doen, maar pas met 37 weken op zijn vroegst. En dus eigenlijk pas als je ze gaat gebruiken. In het ziekenhuis kunnen ze het vast ook steriliseren lijkt me...

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Ligt er heel erg aan. Het word niet aangeraden inderdaad. Maar bij de gebo ...
Aha, dat klinkt logisch ja! Eerste kindje hier en soms zie je door alle adviezen het bos niet meer. Dankjewel voor je reactie.