21 Reacties

8 maanden geleden

Misschien niet wat je wilt horen maar ik denk dat het al heel goed is dat je kindje 10 uur lang kan slapen zonder voeding..

8 maanden geleden

Reactie op kristab88

Misschien niet wat je wilt horen maar ik denk dat het al heel goed is dat j ...
Zeker daar zijn we ook heeeel blij mee. Maar nu beetje steeds dilemma wat ik moet doen om 5.00. Kleine fles? Gewone fles? Alleen sussen? Alleen luier? Geef nu uit “veiligheid” een 150+5 waarmee hij altijd nog in slaap valt. Tot dus ongeveer 6.30 (nog één cyclus 45 min plakt hij er aan dan).

8 maanden geleden

Wellicht 1 of 2 flessen ophogen naar 210+7 en die van 05:00 uur ietwat kunnen rekken met speentje?

8 maanden geleden

Reactie op Suussssss

Zeker daar zijn we ook heeeel blij mee. Maar nu beetje steeds dilemma wat i ...
Drinkt hij die volledig op? Dan lijkt mij wel dat hij er nood aan heeft Wij merken het meteen aan onze zoon wanneer hij wakker is zonder honger en toch een fles krijgt; dan drinkt hij max 30ml ‘S nachts gaan we altijd eerst speen geven, dan sussen, dan eventueel luier en als hij dan nog huilt / onrustig is, bieden we een voeding aan, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk wat werkt voor ons zoontje. Als hij deze voeding opdrinkt zou ik zeggen: aanbieden. Hij zal vanzelf zijn slaap langer maken / minder drinken / fles laten vallen

8 maanden geleden

Reactie op EMBO

Drinkt hij die volledig op? Dan lijkt mij wel dat hij er nood aan heeft Wi ...
Ja klopt hij drinkt het wel leeg, maar soms heb ik het idee dat ik een hele vijver aan zou kunnen bieden dat hij het nog leegdrinkt 😂 Volgorde speentje sussen luier fles klinkt als een goede. Heb nu beetje gewenning voor mezelf gecreëerd: in de nacht huilen=luier+fles zodat hij snel verder slaapt… Kijken of er wat anders ook helpt.

8 maanden geleden

Of een flesje om 23:00 uur geven! Dit lijkt bij ons te helpen. Hij wordt dan wel om 05:00 uur wakker, maar valt sinds 2 dagen wel weer gauw in slaap (hij ligt bij ons in bed).

8 maanden geleden

Wij hadden hetzelfde dilemma. We zijn de flessen overdag gaan ophogen (van 180 > 210) en de nachtfles dan gaan minderen. Nu krijgt hij overdag 4x210 en in de nacht rond 5 als hij wakker wordt 60 of 90cc. Hij is dan op zich altijd wel tevreden en slaapt dan nog door tot 630/7u. Meestal drinkt hij dan de fles om 7u wel weer leeg, vanmorgen toevallig niet. Het blijft een puzzel 🙈

8 maanden geleden

Wij geven 4x 210+7. Ze krijgt wel 4 blokjes fruit en 4 blokjes groente. Slaapt van 18:30 tot 6:30/7:00. Soms is ze om 5:00 wakker maar niet ontevreden. We laten haar dan gewoon liggen en ze valt weer in slaap. Vanochtend om 6:30 heeft ze haar fles niet eens opgedronken terwijl de laatste om 18:15 de avond ervoor is.. dus ik weet ook dat als ze om 5:00 wakker word dat het geen honger is.

8 maanden geleden

Reactie op Marie827

Wij hadden hetzelfde dilemma. We zijn de flessen overdag gaan ophogen (van ...
Ja dat gepuzzel maakt me onzeker. En al helemaal nu met de hapjes er bij. En de flessen en de slaapjes. Fijn dat fles van 5.00 herkenbaar is. Gaan we die proberen kleiner te maken, verwacht inderdaad dat die dat ook prima zal vinden om nog even in slaap te komen. En dan tussen 7.00 en 19.00 4x210. Thanks!

8 maanden geleden

Zijn er ook meer mensen waarbij hun kindje 5 flessen van 210 krijgen? Die van mij heeft niet genoeg aan 4. Over paar weken gaan we naar cb.. ben benieuwd of hij qua gewicht goed is. Het maakt natuurlijk niet uit maar wil hem niet teveel geven

8 maanden geleden

Ik geef geen fles als ze wakker wordt rond 05.00 uur. Vaak is het even wat brabbelen en valt ze na half uurtje ofzo weer in slaap. Soms in d'r eigen bed soms even bij ons in bed. Overdag drinkt ze eigenlijk nog steeds 5 flessen en dan in de ochtend fruithapje, middag stukje broodkorst, daarna maispuf snackje en in de avond groenteprutje. Misschien is het geen honger? Je zou het eens kunnen testen.

8 maanden geleden

5x 180 6 schepjes trouwens ☺️

8 maanden geleden

Voor baby’s is gehele nacht doorslapen vaak 10 a 11 uur. Dus voor je baby is heel natuurlijk dat die om 5 uur wakker word want dan heeft die 10 uur doorgeslapen. Je kan bedenken zijn bedtijd fles later te doen waardoor hij dus ook later wakker word. Wij zitten hier ook op 4 flessen 210+ 7, dus dat kan je zeker doen! Ik zou het wel pas doen als die fles van 5 uur vervalt/ of opschuift.

8 maanden geleden

Wij zitten nu op 7.00/7.30 uur 1e fles van 210+7 9.00 uur een dutje van 30 min. 10.00 uur fruit 11.00/11.30 uur fles 210+7 11.30/12.00 uur naar bed tot 14.30/15.00 uur voor een dutje van 3 uur 15.30 uur de fles 210+7 16.30/17.00 uur een dutje van z'n 30 min. 17.30 uur groente 19.30/20.00 uur fles 210+7 en daarna naar bed tot de volgende ochtend

8 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Wij zitten nu op 7.00/7.30 uur 1e fles van 210+7 9.00 uur een dutje van 30 ...
Maak je de baby dan wakker na 30 min of is dit patroon zelf ontstaan?

8 maanden geleden

Reactie op kristab88

Maak je de baby dan wakker na 30 min of is dit patroon zelf ontstaan?
Is zelf ontstaan. Ze wordt dan steeds na z'n 30 minuten wakker.

8 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Dutje van 3 uur klinkt als de droom. Vind de wakkertijden/fles balans soms lastig, omdat hij dus vaak korte slaapjes doet van max 45 min. Hier begint hij nu met hulp het dutje van 9.00 uur soms te verlengen tot 1,5 uur.

8 maanden geleden

Reactie op Suussssss

Dutje van 3 uur klinkt als de droom. Vind de wakkertijden/fles balans soms ...
Dat lange dutje is echt heel fijn. Nadeel is wel, zit lang aan huis gebonden en dutje overslaan is geen optie. Ze is zo nieuwsgierig dat ze dan weigert te slapen in de wagen bijv. Wij hebben gewoon haar ritme gevolgd en ze maakte zelf dit dutje lang. Een dutje van 1,5 uur is ook al heel fijn.

8 maanden geleden

Wij hadden dit ook een paar weken terug. Hij dronk voorheen 5x 180+6 om 4-8-12-16-19. Maar de ochtendvoeding verschoof zich steeds meer richting 5/6 en uiteindelijk 7 uur. Ons viel op dat hij bij 4 flessen van 180+6 snachts zich nog meldde en met 5 flessen 180+6 doorsliep. Dit was wel erg proppen. Daarom overgegaan op 210+7 en meneer slaapt snachts heerlijk door.

8 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Hoe oud is je baby?