14 Reacties
één maand geleden
Ik heb er geen ervaring mee, maar ga er wel 1 aanschaffen omdat ik denk dat het de moeite waard is. Elke keer dat uitkoken lijkt me niks.
één maand geleden
Ik vind dat een flessen sterilisator overbodig is. 1e keer uitkoken is voldoende, daarna gewoon grondig reinigen.. als je wel vaak wilt steriliseren kan je gewoon water koken en voor een paar min erin gooien.
Zo'n sterilisator neemt ruimte in beslag en dat ding moet je ook weer schoonmaken.
één maand geleden
Ik zou echt niet zonder sterilisator kunnen!
(derde baby, allemaal flesvoeding).
Wij hebben de Philips Avent flessen en sterilisator, flessen goed schoon maken en in de sterilisator ook speentjes, bijtringen, baby bestek ik doe het allemaal in de sterilisator.
Bij onze eerste baby begonnen met "gewoon uitkoken" maar ik vond dat zo'n gedoe, na een maand toch een sterilisator gekocht en zou het echt niet kunnen missen :)
één maand geleden
Als je plastic flessen hebt is het zelfs beter om ze zo min mogelijk te steriliseren, omdat elke keer als je dat doet er meer microlastics vrijkomen:
https://amp.nos.nl/artikel/2353132-onderzoekers-baby-s-krijgen-microplastics-binnen-via-flesjes.html
Wij hebben daarom glazen flessen, maar ook die hebben we alleen in het begin en daarna sporadisch gesteriliseerd. En dan volstaat een pannetje prima 😊
één maand geleden
Steriliseren is iets wat ik echt alleen de eerste paar weken deed. Daarna ging de fles gewoon in de vaatwasser mee op 70 graden. Zou zo’n apparaat dus absoluut een overbodige investering vinden.
Je kan ook wachten tot de baby er is en dan alsnog zo’n ding bestellen als je na een paar weken denkt dat je het mist
één maand geleden
Reactie op zoefzoef
Steriliseren is iets wat ik echt alleen de eerste paar weken deed. Daarna g ...
Het is inderdaad ervaring afhankelijk. Bij onze eerste hadden we hem niet, en als ik ergens gek van werd was het het uitkoken van alle zooi en vooral de tijd die ik er aan kwijt was, je moet er toch de hele tijd bij blijven staan en die borstkolf uitkoken elke dag, vond ik helemaal het ergst. Nu dus erg blij met een sterilisator die ik nu al een aantal keer voor m’n zoon heb gebruikt omdat ie ziek is. Ff lekker de flessen en de spenen erin, zodat alle bacteriën dood zijn. Knopje aan en weg lopen. Dus ik vind het echt de investering van 70.- meer dan waard😂. Had er ook meer geld voor over gehad to be honest..