29 Reacties

vorig jaar

Ik vind het zelf wel prettig zelf hebben wij de magnetron sterlisator van difrax en vind het erg makkelijk in gebruik en het is snel klaar wat ook heel fijn is aangezien wij alleen maar fledvoeding geven!

vorig jaar

Ja wij hebben er een, die je gewoon in de magnetron doe. Voor een paar tientjes heb je er een. Binnen 6 minuten heb ik alles uitgekookt. Ik ben er zooo blij mee! Eerder deed ik alles in een pannetje uitkoken maar dit scheelt zoveel tijd en moeite! Ideaal!

vorig jaar

Ik heb die van Philips avent magnetron versie en ik ben er zó blij mee! Ik werd zelf helemaal gek van het constant uitkoken, ik moet ook steeds uitkoken vanwege spruw. Heb nu gewoon mijn handen vrij terwijl de bak in de magnetron staat, hij hoeft er ook niet meteen uit dus kan de spullen weer pakken zodra ik het nodig heb. Wij hebben zelf geen flesjes van avent maar van Difrax en dat past prima. Ook mijn kolf past er in. Moet soms wel 2x per dag steriliseren omdat je niet oneindig veel plek hebt natuurlijk.

vorig jaar

Tegenwoordig zeggen ze dat je na een paar maanden niet meer hoeft te steriliseren en de flessen zelfs in de vaatwasser kunnen. Bij onze oudste zoon dat na 1 jaar gedaan maar die flessen zagen er binnen no time ranzig uit en voelden vettig aan. Die zijn dus in de kliko beland. Wij gebruiken daardoor gewoon weer een sterilisatie bak van Philips. Gekocht op vinted nieuw met dood nog verzegeld voor 5 euro ex verzendkosten. 1 van de beste aankopen. We hebben een paar weken terug spruw gehad dus elke avond alles gesteriliseerd 2.5 week. Daarnaast doen we het nu bij verkoudheid weer elke dag. En anders om de 3 dagen. Hij is te vroeg geboren en ik vind het zelf een fijn idee. Ook worden de flessen zo niet vettig van binnen. We wassen af in de avond alles. Zetten het erin. 200ml water. 4 min 1000 watt. Alles op een theedoek en in de nacht doet het zelf uitwasemen. Ideaal. Het is een sta in de weg soms in de kast. Maar ik zou hem niet willen missen. Bij bol.com is hij overigens 33 euro. Het is dat ik hem nieuw op vinted tegen kwam verzegeld. Anders had ik hem daar gekocht en er nog geen spijt van gehad. https://www.bol.com/nl/p/philips-avent-scf281-02-magnetron-sterilisator/9200000002008475?referrer=socialshare_pdp_androidapp Overigens staan ze nu ook op vinted voor bijvoorbeeld 10 euro verzegeld nog https://www.vinted.nl/items/2331932941-philips-magnetron-sterilisator-nieuw

vorig jaar

Wij hebben de babymoov turbo steam+ en zijn er heel blij mee niet alleen zijn je flesjes gesterriliseerd maar ook gelijk droog en klaar voor opnieuw gebruik. Wij twijfelde ook maar zijn heel blij dat we hem toch hebben aangeschaft. Bij ons paste de magnetronsterilisators niet en daarom gekozen voor deze vaste varriant die bij ons gewoon op het aanrecht staat echt een top uitvinding en meer dan blij dat we hem toch hebben gekocht

vorig jaar

Ik geef bv en heel soms maar een flesje. Speentjes flesjes kolf steriliseer ik met de magnetron zakken van medela omdat ik het niet dagelijks doe.

vorig jaar

Wij hebben ook een magnetron sterilisator (de goedkoopste die ik kon vinden) en het is wel echt heel makkelijk en snel. Zou nu zeker geen hele dure meer kopen want wij gebruiken hem nu nog maar 1-2x per week ongeveer. We wassen alles gewoon af en steriliseren het om de keer gebruiken. Maar ik geef nu nog full time bv dus dan gaat het ook niet zo hard

vorig jaar

Ik heb een stoomsterilisator en ben er echt heel blij mee! Ik kolf elke dag 1 flesje en vond het uitkoken van de spullen echt een rot klusje. Ik was ook bang dat ik mijn dure kolf onderdelen zou beschadigen tegen de rand van de pan… ook steriliseer ik nu de speentjes. Je moet natuurlijk nog wel alles eerst voorspoelen en even in een sopje doen maar het scheelt toch een hoop tijd en alles is direct droog. Ik heb de sterilisator van Alecto, was ook echt niet zo duur in de aanbieding.

vorig jaar

Ik heb de philips avent sterilisator met droog functie. Alles afwassen en dan zonder te drogen in de sterilisator. Vind het persoonlijk een verademing om niet alles te drogen (dat kost veel tijd😅) Via amazon gekocht voor 50 euro ongeveer. Nu in de aanbieding en als je ook een baby wishlist aanmaakt via amazon krijg je op baby producten 15% korting dus ook op die sterilisator.

vorig jaar

Alleen past vgm niet alle flessen in elke sterilisator ivm de lengte van de flesjes iets op voor op te letten!

vorig jaar

Ik was zelf heel sceptisch over hoe praktisch ik het zou vinden totdat we er 1 cadeau gekregen van Philips. Superhandig en de drempel is laag om je flessen schoon te houden (geef gekolfde melk altijd in fles)

vorig jaar

Jaa heel blij mee! Gewoon 1x per dag de sterilisator aan en in 10 mins max is het klaar. Mijn man en ik zijn er beide heel blij mee! We hebben er 1 van chicco via de ING punten. Daarmee was het nog iets van 35€. Je kunt hem in een grote of kleine stand gebruiken (afhankelijk van hoeveel je hebt) en een magnetron optie 👍🏻

vorig jaar

Ik heb een stoomoven en daarin kan je ook steriliseren (sommigen hebben zelfs een stand ervoor). Maar alles van plastic wordt bij ons thuis goed afgespoeld en wordt niet warmer dan 50 graden.

vorig jaar

Ik heb geen sterilisator, spoel de fles en speen met warm/heet water na en heb dan een droogrek waar het in kan drogen. Eens per week drupje afwasmiddel erin en met de flessenborstel de flessen uitwasse, goed naspoelen en nat terug in droogrekje. In mn beleving vond ik een sterilisator een gedoe en onnodig. Was mij ooit verteld dat het alleen noodzakelijk was in beginsel te steriliseren, maar dat daarna niet meer hoefde...

vorig jaar

Hier gebruik ik hem echt elke dag. Ben er zo blij mee. Echt beste aankoop van 2024 zeg ik wel eens tegen m’n man. Heb die van alecto en die was geloof ik 65euro. Was echt elke cent waard.

vorig jaar

Reactie op maanbloem

Ik heb de philips avent sterilisator met droog functie. Alles afwassen en ...
Heb je misschien een link? Kan alleen die van 90euro vinden. Kun je ook een kolf erin steriliseren?

vorig jaar

Ik kook ook elke dag alles uit ivm spruw, maar ik heb een grote soeppan en een elektrische kookplaat die ik gewoon op 5 minuten instel. Dan vis ik alles eruit en laat ik het drogen op een dienblad met hydrofiele doek erop. Lijken me niet echt meer handelingen dan het in zo'n sterilisator doen?

vorig jaar

Reactie op Selmx

Heb je misschien een link? Kan alleen die van 90euro vinden. Kun je ook een ...
https://amzn.eu/d/7oXsvCq Bij mij staat er nu 69 euro (zonder de 15% korting), was wel een tikje goedkoper toen ik het bestelde op 17 dec. Zie je ook 69 euro of 90 euro via de link?

vorig jaar

Wij hebben hem van philips en ik zou echt niet zonder kunnen! Ik gooi alles er in en een tijdje later kan ik alles droog en gesteriliseerd weer gebruiken

vorig jaar

Ik heb ‘m van Babily ipv voor de magnetron, omdat deze ook droogt. Top ding.