36 Reacties

5 maanden geleden

Ik lees mee! Ik neig ook naar flesvoeding 😁

5 maanden geleden

Reactie op Sharinah

Jahoor Heb bij onze eerste ook alleen fles voeding gegeven en ze groeit sup ...
Dit 🙌🏻

5 maanden geleden

Ik heb zelf 2 jaar borstvoeding gegeven en hoop weer te mogen geven. En hoelang zie ik dan wel weer. Na enige tijd kreeg ik ook commentaar over dat ik nog borstvoeding smorgens en savonds gaf. Heb toen gelijk gevraagd of ze er erg veel last van hadden en wat ik kon doen om hun leed te verzachten. Ze hielden gelijk op. Maar ik vindt het zo erg dat mensen een oordeel klaar hebben over fles of borstvoeding! Beide is goed en iedereen moet doen wat werkt voor jou en de baby. Het is niemands zaak behalve die van jou, evt de papa en de baby.

2 maanden geleden

Ik herstart dit topic nog weer even. Wij gaan wss de kleine ook flesvoeding geven, omdat ik op meerdere vlakken denk dat het beter is voor mij en dus ook voor de baby uiteindelijk. Zijn hier al ervaren mama's die ervaring hebben met verschillende merken? Ik weet dat nummer 1 aan basis standaarden ed moet voldoen, maar is dit echt aankijken per kindje of zit er wel degelijk verschil tussen bv kruidvat, nutrilon of hero?

2 maanden geleden

Als aller eerst het is jou kindje! Dus jij bepaalt wat je wil. Ik zou je echt niks aantrekken van al het commentaar. Ik ben bij mijn eerste direct met flesvoeding begonnen. Want borstvoeding, het idee alleen al maakte mij zo onzeker. Achteraf was het ook beter want ik had echt een hele heftige bevalling gehad. Bij de tweede was ik wel nieuwsgierig naar hoe borstvoeding zou zijn. Maar wel heel duidelijk geweest dat als het mij niet bevalt ik per direct stop en overstap op flesvoeding. Ik heb het toen 5 weken volgehouden wel in combi met de fles want aan borst alleen had ze niet genoeg. Met 5 weken kregen we Corona en was ik er klaar mee. Toen overgestapt op fles. Nu bij de derde weet ik nu al dat ik fles ga geven. Want borstvoeding is gewoon niet voor mij weg gelegd. Het neemt veel tijd en dat heb ik niet met nog 2 kinderen. Volg lekker je gevoel en trek je niks aan van anderen!

2 maanden geleden

Reactie op Dani24

Ik herstart dit topic nog weer even. Wij gaan wss de kleine ook flesvoeding ...
Mijn oudste kreeg Etos eigen merk. Daar deed ze het goed op. De Etos zat toen ook vlakbij. De jongste kreeg jumbo eigen merk daar deed ze het ook prima op. Die zit vlakbij dus makkelijk om snel nog een pak weg te toveren. En deze baby krijgt ook jumbo. Mocht ze er niet goed op reageren dan zien we dan wel wat het word.

2 maanden geleden

Reactie op Dani24

Ik herstart dit topic nog weer even. Wij gaan wss de kleine ook flesvoeding ...
Het enige wat wij in verschil merkte tussen nutrilon en Kruidvat was de substantie. Nutrilon was veel steviger en meer massa. Plus veel duurder 😂

2 maanden geleden

De oudste deed ik maand borstvoeding, maar uiteindelijk overgestapt naar fles omdat productie slecht was. Had toen exclusief Nutrilon. De jongste volledig op flesvoeding, 1e jaar met Nutrilon en daarna overgestapt naar Kruidvat. Omdat deze goedkoper is en hij er prima op reageerde. Deze gaat ook volledig op flesvoeding en wil kijken of Kruidvat vanaf het begin prima gaat, anders overstap ik alsnog over naar de Nutrilon.

2 maanden geleden

Ik heb zelf geen andere keuze dan flesvoeding. Ik heb een borstverkleining gehad dus al ingesteld dat ik dit niet kan geven. 1ste heb ik wel borstvoeding gegeven. Ik zou mezelf niet veel van het commentaar aantrekken. Ik doe zelfs als ik commentaar krijg niks zeggen over.waarom ik voor flesvoeding kies. Het is en blijft je eigen keuze en wat andere denken of vinden naast je neer leggen. Jij maakt een keuze om wat voor reden dan ook. En die reden gaat niemand iets aan. Ik heb me echt aangeleerd geen verantwoording af te leggen bij andere hun mening.

2 maanden geleden

Yes! Eerste 2 weken geprobeerd en het vrat mij letterlijk op. Daarnaast kwam productie niet verder van 40cc dus een enorm hongerige baby die niet tevreden was en mijn herstel vorderde niet. Toen ik stopte voelde ik mij met de dag beter. Beste keuze ooit. Ons tweede kindje heeft vanaf het begin flesvoeding gekregen en wow wat een verschil. Een droombaby vanaf dag 1. Voorspelbaar en wist precies wat ze kreeg, een blije mama die mega snel herstelde en een blije baby. Keuze is dus heel gemakkelijk gemaakt om bij deze baby ook direct voot de fles te gaan. Tegenwoordig heb je zulke goede voeding (HIPP!!!) dat ik hier mij geen moment schuldig over heb gevoeld. Er zit echt een enorm groot verschil in ondanks dat de voedselwarenautoriteit op een uitzending anders beweert. Kwaliteit etc groot verschil. Heb heel wat flesvoeding vergeleken en geproefd zelf. Hierdoor met een fijn gevoel ook met de fles starten. Denk vooral niet aan de mening van anderen. Is jouw lijf en baby.

2 maanden geleden

Ik ga ook flesvoeding geven. Omdat bij mijn oudste dochter borstvoeding niet lukte en ze binnen 1 dag 10% van haar geboorte gewicht is verloren, ga ik bij dit kindje gelijk beginnen met flesvoeding

2 maanden geleden

Reactie op hello_baby

Ik heb zelf 2 jaar borstvoeding gegeven en hoop weer te mogen geven. En hoe ...
Hahaha dat is echt een goeie! Ik ben ook team vrije keuze voor wat voor je als gezin het beste werkt en minste stress geeft.

2 maanden geleden

Yes, ik ga meteen voor de fles! Allereerst, borstvoeding heeft ook wel wat voordelen. Je hebt het altijd bij je. Vooral ‘s nachts is dat prettig. Ergens vind ik het ook mooi dat je zelf je kind kan voeden. Ik ben vooral voor: laat iedereen zelf kiezen. Beide keuzes hebben voors en tegens. En allebei is goed. Mijn redenen… dit is mijn derde kindje. Ik heb er dus al twee rondlopen. Ik heb nu 2x bv gegeven (bij de eerste een half jaar, 2e 4 maanden) en deze keer gun ik mezelf wat meer rust. Ik heb gemerkt dat ik het niet prettig vond als er een kind aan m’n borst zit en voel me tijdens bv ook niet lekker in m’n vel/hormonaal. Pas als ik stop, begin ik me weer normaal te voelen en te herstellen. En daarnaast kan het ook heel intensief zijn. Bij mijn tweede deed het aanhappen pijn, kreeg ik kloven en ze wilde zoveel dat ik uitgeput raakte. Alsnog bleef ik maar doorgaan. Het leek wel alsof mijn hormonen een loopje met mij namen. Ondanks dat ik van te voren al twijfelde of ik het wel wilde. Het deed iets raars met me. Dus deze keer niet. Wij hebben beide keren nutrilon gegeven. Duur, maar overal verkrijgbaar. En… kindjes deden het er goed op.

2 maanden geleden

Fles! Vorige zwangerschap enorm getwijfeld. Uiteindelijk gekozen voor borstvoeding (ook ivm angst voor reacties uit mn omgeving) en het was geen pretje. Na 2 dagen mee gestopt op advies van kraamzorg en verloskundige. Nu wil ik die ellende niet meer hebben, dus ik kies 100% voor flesvoeding! :)

2 maanden geleden

Hier ook de keuze voor flesvoeding. Dit ook bewust gedaan bij m'n 1e kindje en dat is heel goed bevallen. Welke reden je ook hebt, het is jouw/jullie bewuste keus. Trek je niet teveel aan wat andere zeggen maar doe wat goed voelt!