6 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb er 4 dagen flink last van gehad! Toen van die zakjes ORS poeder bij de Etos gehaald. Ik vond het erg vies, maar die zorgen ervoor dat je niet snel uitdroogt en dat is even het belangrijkste! Dus als je kan zoveel mogelijk blijven drinken, thee, water. En goed naar je lijf luisteren wat voor eten je binnen kan houden. Vezels zijn beter, maar als dat er voor jou niet in zit en je alleen bouillon, appelmoes, aardappelpuree of beschuitjes zijn is dat nog altijd beter dan niks!

5 maanden geleden

Wat raar dat de verloskundige geen toestemming voor paracetamol geeft. Paracetamol is gewoon veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Medicijnen zoals ibuprofen worden met name in de 2e helft (vanaf 20 weken) afgeraden. Wat je wel kan doen is ORS of kleine slokjes bouillon drinken, verder ook wat dingen zoals sportdrank (suiker en mineralen). Verder is het waarschijnlijk uitzieken. Bel je verloskundige als je bija niet meer plast en je urine erg donker is of als je flauw valt, natuurlijk ook als je twijfelt. Een warme kruik kan ook verlichting geven voor je buikpijn 😘

5 maanden geleden

Wat vervelend! Beterschap! Keltisch zeezout is ook nog een optie (theelepeltje oplossen in je waterfles of groot glas water) en yogaoefeningen om je buikstreek wat tot rust te brengen. Je zal er geen zin in hebben door de pijn, maar het kan wel verlichting geven omdat je door de pijn/diaree/overgeven gaat verkrampen in je buikstreek. Hielp voor mij ook toen ik heel misselijk was.

5 maanden geleden

Goedemorgen, ik lig vanaf zondag avond met de zelfde klachten op me vakantie in Turkije.. Gebeld met de verloskundige en mag wanneer nodig paracetamol, dit kan geen kwaad Bananen en droog wit brood helpt, verder moet je er doorheen.. Sterkte!

5 maanden geleden

Hey, wat vervelend zeg!! Er zijn al goede adviezen gegeven. ORS zakjes kunnen goed helpen, ook al proeven ze niet zo lekker. Andere dranken, thee water, wat je verdraagt is goed. Als je veel drinkt en veel diarree hebt en je neemt geen ors, kan je af en toe proberen iets zoutigs te eten (cracker, brood), als dat lukt. Het advies geen pcm is heel raar. Ik zou de medimama app downloaden en daarnaar kijken. Daar staat in wat je mag gebruiken en pcm mag je gewoon gebruiken. Ik vind het advies van verloskundige ongepast en is nergens op gebaseerd. En als het buikgriep is, duurt het vaak niet zo lang. Er komt een einde aan.

5 maanden geleden

Heb je ook al contact opgenomen met je huisarts? Die weten vaak ook heel goed wat wel en niet kan tijdens de zwangerschap.