9 Reacties
24 dagen geleden
Ik ben zelf in verwachting van mijn eerste, geen idee of meer mensen dit doen.. maar ik vind het wel echt een super mooi idee en ik denk dat het vooral belangrijk is wat jij zelf fijn vind
24 dagen geleden
Gewoon doen, ik heb ook een foto in de bevaltas zitten. Ook voor als mijn zoontje zijn broertje voor het eerst ontmoet, dat is het plan dat de foto bij de baby ligt en hij ziet dat de baby al naar mijn zoontje "kijkt". Zo van je broertje vind jou lief en wil je leren kennen.
24 dagen geleden
Hoi hoi.
Niets is raar of gek die vooral wat goed voelt.
Maar mischien ga je hierdoor wel veel vragen krijgen alsof het om een overleden kindje gaat oid.
Je hebt je telefoon bij je met fotos en filmpjes van je kind daar kan je naar kijken toch?
Niet te druk over maken. Je oudste zal juist trots worden en willen helpen. Niet te veel druk op leggen of continu over de baby hebben. Kindjes hebbenweinig besef van vandaag morgen volgende week. Hoe meer je het benoemd hoe zenuwachtiger en ongemakkelijker ze zich gaan voelen/gedragen.
Het is allemaal spannend maar net als met andere meilpalen in kindjes hun leven...zelf niet laten merken dat het mega spannend is helpt enorm!
Succes!
23 dagen geleden
Ik ga ook een ingelijste foto van onze vierjarige dochter meenemen. Hier in Zweden werd ik zelfs door de verloskundige aangemoedigd om alles mee te nemen wat mij een fijn/vertrouwd gevoel zou kunnen geven tijdens de bevalling. Van muziek, tot elektrische kaarsen, lichtslinger, posters aan de muur en foto’s. Er staat hier een flinke tas klaar. Geen idee of ik het allemaal ga gebruiken, maar het voelt fijn om het mee te nemen. Gewoon doen, dus!
23 dagen geleden
Doe wat je wil! Mijn moeder zei altijd dat je het niet voor mogelijk houdt hoeveel je van je kinderen kunt houden. Je zult (volgens haar, ik moet nog bevallen van de eerste😜) merken dat je niet de liefde die je nu hebt deelt, maar vermenigvuldigd. Hoop dat dit helpt met je schuldgevoel 🤗
23 dagen geleden
Misschien foto meenemen van een zwangerschapsshoot met jullie eerste kindje erbij? Dan krijg je ook geen vragen oid. Ga ik zelf misschien wle doen!
5 dagen geleden
Update: de bevalling zit erop en ik heb de héle tas met decoratiemateriaal gebruikt. Verpleegkundige heeft me nog geholpen met versieren zelfs 🙈 Voor mij had het echt meerwaarde en de foto van mijn dochter gaf me een enorm krachtig gevoel. Tussen weeën door kon ik ernaar kijken, tot het te heftig werd om met iets anders bezig te zijn 😅
Zou het zo weer doen! 👌🏽✨