41 Reacties
één maand geleden
Het klinkt niet als prettige communicatie van de fotografe.. maar ergens is mijn gevoel ook, is het niet zonde om je foto's te laten bewerken zodat je buik er anders uit ziet? Misschien ben je er nu onzeker over maar het is wel jouw unieke buik waar jouw kindje straks 9 maanden in heeft gezeten?
één maand geleden
Reactie op kristab88
Het klinkt niet als prettige communicatie van de fotografe.. maar ergens is ...
Mijn buik zag er niet heel mijn zwangerschap zo uit enkel de laatste 2 weken nu en volgens de gynaecoloog bestaat er ook een kans dat die nog kan draaien en ik dan terug een mooie ronde buik heb. Dus moet ik dan heel mijn zwangerschap zo onthouden? + als je een afspraak maakt met een fotograaf waarvoor ik voldoende betaald heb dan verwacht ik eigenlijk ook wel dat ze haar afspraken nakomt. Dit is ook mijn eerste zwangerschap misschien mijn laatste dus dan vind ik het gewoon heel erg jammer dat het zo loopt
één maand geleden
Laat anders een vriendin nog wat foto’s maken zodra je je buik wel mooi vindt.
Zal misschien niet professioneel zijn maar tegenwoordig kan je toch al veel met een goede telefoon en zoveel apps voor de belichting. Als ik heel eerlijk ben vind ik die professionele foto’s vaak tegenvallen, misschien juist omdat je tegenwoordig zelf zoveel kan 😇
Haar reactie is natuurlijk niet netjes, ze moet de moeite doen om haar klant tevreden te houden en is niet jou probleem dat ze het druk heeft. Had ze ook kunnen zeggen dat het mogelijk maar dat het wat langer gaat duren.
Weet je in elk geval dat je daar niet hoeft terug te gaan.
één maand geleden
Reactie op Noé91
Laat anders een vriendin nog wat foto’s maken zodra je je buik wel mooi vin ...
Ja dit lijkt mij ook een goede, ik heb zelf ook geen shoot geboekt maar wil met onze eigen camera met mijn schoonzus wat foto's gaan maken van ons, juist omdat je dan ook wat flexibeler bent in wanneer het weer goed is en wanneer jij je goed voelt. Maar ja wel stom als je al zo'n bedrag hebt uitgegeven en je niet tevreden bent. Waarom zeg je dat het nu te laat is, zit je al zo dicht bij de uitgerekende datum?
één maand geleden
Reactie op Noé91
Laat anders een vriendin nog wat foto’s maken zodra je je buik wel mooi vin ...
Ja van mij moest ze ook nie alle foto’s bewerken als het enkel mijn favoriete was geweest zodat ik die 1e foto dan zou durven posten voor familie en vrienden dan was ik ook al heel erg blij geweest dus niet dat ik zo lastig ben. Ik kan zelf ook heel goed met photoshop werken dus in principe weet ik dat je dit op 5min zo klaar speelt dus is echt niet veel werk alleen kan ik dit zelf niet doen vanwege auteursrechten van de fotograaf zelf en die respecteer ik ook.
Uiteindelijk is het wel een goed idee om zelf nog eens foto’s te laten maken als mijn kindje eventueel draait of eventueel zelf wat bewerken voor als dat het geval niet is. Alleen jammer dat ik meer dan €800 betaald heb voor een fotoshoot die ik enkel privé wil houden 😅
één maand geleden
Reactie op kristab88
Ja dit lijkt mij ook een goede, ik heb zelf ook geen shoot geboekt maar wil ...
Ik ben nu 33+6 weken zwanger en als je een goeie fotograaf wil moet je soms al 1 tot 3 maanden op voorhand boeken. + vanaf dat je 35 weken zwanger bent kan het zijn dat je meer vocht begint op te houden en je dus eigenlijk op je mooist zwanger bent voor week 35. Dus ik denk niet dat ik nog een goeie fotograaf kan vinden die aan mijn verwachting voldoet binnen de week 😅 + ik ga niet nog eens zoveel geld uitgeven om dan mss terug teleurgesteld te zijn. Dan doe ik het liever zelf.
één maand geleden
Waarom zoveel geld voor een fotoshoot?? Ik doe het altijd via fotoshoot.nl of buitenshoots. Nooit ontevreden geweest met het resultaat. Hier laat ik mijn kinderen ook altijd op de foto zetten. Kosten zijn iets tussen de 150/200. En ik zou iets aantrekken waarbij je jezelf goed voelt over je buik. Ik had voor m'n zwangerschapsshoot een nogal wijde jurk aan waarin m'n buik wel goed uitkwam.
één maand geleden
Zou je misschien een andere fotograaf kunnen vragen om je foto's te bewerken? Dan hoeft niet de hele shoot opnieuw, maar krijg je bij de 10 gekozen foto's in ieder een veel beter gevoel?
één maand geleden
Reactie op eviimilano
Ja van mij moest ze ook nie alle foto’s bewerken als het enkel mijn favorie ...
Jezus 800 euro?! Ik zie ze overal voor rond de 200… als je dat echt betaald hebt zou ik haar opbellen en eisen dat ze het fatsoenlijk doet. Wat geef je om haar auteursrechten als je zoveel betaald hebt 😅 iedereen zijn ding maar zou er nooit zoveel geld voor geven. Vond 200 al veel!
één maand geleden
Reactie op Noé91
Jezus 800 euro?! Ik zie ze overal voor rond de 200… als je dat echt betaald ...
Schrik inderdaad ook echt van dit bedrag! Dat is echt flink aan de prijs 🤍
één maand geleden
Reactie op Baby2024Nolan
Waarom zoveel geld voor een fotoshoot?? Ik doe het altijd via fotoshoot.nl ...
Ik vond het zijn geld waard als ik eerlijk ben had ik bij de fotograaf een heel goed gevoel vind haar stijl prachtig en ze kwam voor en tijdens de shoot heel vriendelijk en begripvol over dus ik had er geen probleem mee om zoveel te betalen omdat ik er alle vertrouwen in had. Ze heeft ook veel goeie reviews dus ik maakte mij geen zorgen. Achteraf gezien heb ik daar nu wel spijt. Als de fotograaf u dingen beloofd die ze niet nakomen is dat toch wat jammer en als je het wil bespreken zo reageren dan is alle vertrouwen ook echt rap weg 😬 denk dus niet dat ik nog rap een fotoshoot ga boeken.
één maand geleden
Reactie op o0O0o_Mies
Zou je misschien een andere fotograaf kunnen vragen om je foto's te bewerke ...
Als dat zou kunnen dan zou ik het zelf doen aangezien ik zelf heel goed met photoshop kan werken. Maar dat kan niet aangezien er auteursrechten staan op de gemaakte foto’s van de fotograaf en je mag deze dan ook niet bewerken om dan vervolgens op sociale media te plaatsen.
één maand geleden
Reactie op Noé91
Jezus 800 euro?! Ik zie ze overal voor rond de 200… als je dat echt betaald ...
Ja paar dagen geleden dacht ik anders vind haar werk wel heel mooi en het zijn ook gewoon prachtige foto’s die ik ontvangen heb. Het is alleen jammer dat ze haar niet gehouden heeft aan mijn verzoek terwijl dit eerst geen probleem was. Ik heb er geen enkel probleem mee om zoveel geld te betalen voor kwaliteit maar dan verwacht ik eigenlijk ook dat al mijn wensen ingevuld worden en dat is helaas niet gebeurd
één maand geleden
Reactie op o0O0o_Mies
Schrik inderdaad ook echt van dit bedrag! Dat is echt flink aan de prijs 🤍 ...
Ja is veel geld maar fotografen met een goeie naam kunnen dat vragen ze hebben ook een volledige klerenkast met dure kleedjes die je mag gebruiken voor de shoot en zo heb ik er 2 mogen uitkiezen. 1tje die los zat en daar is mijn buik dan wel goed op maar dan het ander kleed was iets strakker waardoor mijn buik zichtbaarder was en het was net 1 van die foto’s met het strakker jurkje dat mijn favoriete foto was dus jammer dat ze voor dat geld die 1e foto niet wil aanpassen 😬 je hebt trouwens ook fotografen die €1500-€2000 vragen aleja het is maar hoe bekend de fotograaf is en wat je er allemaal voor in de plaats krijgt. Maar voor het bedrag dat ik betaalde had ik ook wat meer verwacht 🥹
één maand geleden
Heb je al betaald? Hij/zij heeft aangegeven dat het mogelijk was (heb je dit zwart op wit)? Het is niet jouw probleem dat hij/zij het druk heeft. Beloofd is beloofd. Wanneer je niet betaald hebt, net zo lang niet betalen totdat hij/zij belofte nakomt!
één maand geleden
Reactie op DaCha
Gebruik Fiverr even om de foto’s die je hebt, zo te krijgen als je wil.
Kl ...
Het ding is dat er auteursrechten op de foto’s staan van de fotograaf deze mogen niet bijgewerkt worden dus geen zin om ook nog een boete te ontvangen 😅 kan ze wel bewerken om privé te houden maar ik kan ze dus niet posten op sociale media dan
één maand geleden
Reactie op hoiiiiiiiiii
Heb je al betaald? Hij/zij heeft aangegeven dat het mogelijk was (heb je di ...
Ik heb een voorschot betaald van €250 en ik heb geen bewijs zwart op wit aangezien ze dit mondeling besprak tijdens de shoot. Dus ik heb geen poot om op te staan 😢
één maand geleden
Reactie op eviimilano
Ik vond het zijn geld waard als ik eerlijk ben had ik bij de fotograaf een ...
Snap ik hoor! Sommige dingen kan je niet van tevoren weten. Dan zou ik gewoon door iemand nog wat foto's laten maken. Het blijft toch een bijzonder iets...dat zwanger zijn en het is toch leuk als je dat nog goed vastlegd.
één maand geleden
Reactie op Baby2024Nolan
Snap ik hoor! Sommige dingen kan je niet van tevoren weten. Dan zou ik gewo ...
Ja vind ik ook is nu alleen jammer dat ik door deze foto’s een slechte herinnering heb aan de fotograaf zelf 😬 terwijl de foto’s wel goed zijn alleen niet 100% wat er met mij besproken werd. Dus automatisch bewerk ik ze zelf wel bij en houd ik ze daarna gewoon privé voor mijzelf en mijn gezin.