4 Reacties

6 maanden geleden

Juist nu is het moment om een afspraak te maken! Aangezien je nu nog niet zo lang zwanger bent en je je dus beter kunt voorbereiden. Denk aan: spieropbouw rondom bekken, nieuwe houding aanleren of verkeerde afleren etc.

6 maanden geleden

En denk ook eens aan een bekkenbodemfysio, die kunnen helpen als je last krijgt van je bekken, heupen, Billen, rug. En evt bij urineverlies etc door de zwangerschap.

6 maanden geleden

Ik heb over 1,5 week al mijn eerste afspraak bij de bekkenfysiotherapeut. Maar ik ben bekend met bekkenklachten na mijn vorige zwangerschap. Klachten beginnen nu een minimaal in de nacht al. Mijn advies: liever vast een afspraak hebben staan dan al met klachten lopen! Ze geven je tips en oefeningen. Ook krijg je inzicht op waar je op moet letten. Vaak gaan mensen eerst over hun grenzen voordat ze een afspraak maken. Voorkomen = beter dan genezen.

6 maanden geleden

Ik heb een verleden met forse bekkeninstabiliteit en ik ben nu al een half jaar voordat ik überhaupt probeerde zwanger te worden gestart met fysio om m’n lijf een beetje in conditie te krijgen 😆 nu ben ik 9 weken en ga ik om de drie weken ofzo…