Hoi allemaal,
We hebben een familiewieg waar ons zoontje straks in komt te liggen. Mijn 2 oudere dochters hebben hier ook in geslapen. Is een beetje een houten mand idee. Dus spijlen aan zijkant met doek eromheen en dichte houten bodem. Er ligt een aerosleep matras in speciaal op maat gemaakt. Nu was de kraamzorg er afgelopen week, en die zei dat een dichte bodem gevaarlijk was en we gaatjes moeten boren in de bodem. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. En alle kinderen van de familie..nu zo 'n 25 van de kleinkinderen (maar ook dus alle kinderen, dus generatie erboven), en de generatie van m'n schoonmoeder zelf(die er dus ook nog in heeft gelegen), hebben er gewoon prima in gelegen. Vind het ook zowat om gaten te gaan boren in zo 'n oude wieg. Hoe gaan jullie hiermee om als je zo n dichte bodem heb. Wel of geen gaten boren?
Mijn kraamzorg bij mijn eerste heeft ook precies dit gezegd. We hadden ook een hele oude mooie wieg maar zeker geen gaatjes gebord. Vonden wij onzin ! En na de geboorte heeft de kraamverzorgster niks erover gezegd en niet gecontroleerd ofzo
Wij hebben ook zo'n antieke wieg en de kraamzorg heeft hier niks over gezegd. Lijkt me natuurkundig gezien ook echt onzin, zuurstof kan via alle kanten dat matras doorkomen en niet alleen via de onderkant, bovendien ligt het nou ook niet vacuüm op de bodem of zo.
Wij hebben ook een familie wieg die al 70 jaar mee gaat in de familie. Ik hoor dit nu voor het eerst, wij gaan er in ieder geval geen gaten in maken. Bij mijn zoontje ook gewoon goed gegaan 🙈
Wij hebben co sleeper overgekocht van vriendin. Co sleeper hebben ook geen gaten in de bodem. Co sleeper is prima veilig.
Vriendin zei goed geen gaten, want ze zijn nog zo licht, en daarom matrasje ook vrij dun.
Oh gelukkig, ik denk dat ik er ook niks mee doe. Zie t gezicht van m'n schoonmoeder al voor me als ik vraag of ik gaten mag boren in de antieke wieg haha