3 Reacties

één maand geleden

Helaas wel. Begon vanaf 5-6 weken zwangerschap. Uiteindelijk is de galblaas met 17 weken verwijderd. Ik heb zo’n 5 galsteen aanvallen gehad. Kreeg toen oxycodon kortwerkend voor thuis als ik een aanval had en pcm niet voldoende werkte. Ons meisje doet het desondanks de oxycodon die meerdere keren gebruikt is én de operatie helemaal goed. De pijn is echt geen pretje, je zit net in een lastige periode qua timing bevalling - operatie - medicatie. Ik wens je onwijs veel sterkte. De onwetendheid wanneer je een aanval krijgt is super vervelend

één maand geleden

Ik was vorige week opgenomen in het ziekenhuis met nierstenen. 4 pijnaanvallen gehad, ondanks zeer sterke pijnstilling (opioïden). Was heftig en heb me erg druk gemaakt om de baby. Ze konden geen CT-scan maken wegens de zwangerschap, dus veel onzekerheid. Nierstenen lijken nu gelukkig weg en baby in orde. Vreselijk schrikken zoiets en ben er nog steeds mentaal van aan het herstellen 😅 Sterkte!!

één maand geleden

Helaas hier ook hetzelfde meegemaakt. Vanaf 15 weken constant aanvallen en mijn galblaas bleek vol te zitten met stenen. Met 20 weken geopereerd en galblaas verwijderd. Anders zouden de galwegen namelijk kunnen ontsteken en waren we nog verder van huis geweest.. 1x oxycodon gehad, maar vooral met paracetamol volgehouden (stipt om de 4 uur ingenomen). Erg zuur dat het nu bij je laatste trimester gebeurt. Het enige wat een beetje hielp om de aanvallen te voorkomen bij mij was om geen enkele vorm van vet te eten. Dus alles gekookt (en zonder kruiden). Succes!