12 Reacties

3 maanden geleden

Is het jullie eerste kindje? Dan raad ik je sterk af om pakjes met knoopjes te nemen, zeker bij van die gebreide pakjes.. Ik heb in de geboortezorg gewerkt en die lieve papa's waren altijd vreeeselijk aan het stoeien met die pakjes 😂 ze wisten amper hoe ze een kindje moesten vasthouden en dan het gepriegel met die veel te kleine openingen voor de knoopjes. Ook zo'n mutsje kan best onhandig zijn. Zelfs vond/vind ik de bamboe mutsjes van Hema erg fijn, ze zijn zacht, rekbaar en zitten bijna altijd goed.

3 maanden geleden

Ik volg even, vind dit pakje namelijk ook echt te schattig en zit er al even over te twijfelen.. maar 1e kindje dus heb ook nog geen idee 🫣

3 maanden geleden

Ik denk niet echt praktisch, vooral de muts die vind ik meer voor buiten in de kinderwagen in de winter, ipv binnen in het bed. Een shirt met broek is meest praktisch, en anders een pakje dat makkelijk aan te trekken is ipv zoveel knopen, vooral bij zo'n stof dat amper mee rekt. Al ziet het er wel heel leuk uit.

3 maanden geleden

Kijk eens bij made by samantha (gewoon google) of bij moms and mini's. Ze hebben zulke schattige combi outfits. Geschikt voor geboortepakje.

3 maanden geleden

Hier juist heel graag met knoopjes (over het algemeen kunnen mannen/mensen prima met knopen en knoopsgaten omgaan hoor) want dan hoef je geen kleren over het hoofd te trekken. Het mutsje is wellicht wat winters, maar hey, zorg voor een dunner reserve mutsje en je bent good to go. Ik vind het een heel schattig en comfortabel pakje!! 🥰

3 maanden geleden

Mag ik vragen van welk merk het is?

2 maanden geleden

Ik heb deze pakje ook maar ga het niet als geboortepakje gebruiken. Het zou opzich wel kunnen maar persoonlijk zou ik een andere muts bij doen voor direct na de bevalling.

2 maanden geleden

Lijkt me lastig verschonen als er geen drukknoopjes tussen de beentjes zitten (zo ziet het eruit). Maar van de andere kant: het geboorteakte was hier toch vooral voor de foto en het ritje van het ziekenhuis naar huis toe 😅 Daarna nog maar 1 keer aan gehad, omdat wij ook een pakje hadden dat niet zo heel praktisch was.

2 maanden geleden

Ik vond knoopjes (en overslagrompers met drukknoopjes) jujst top. Alles wat maar niet over het hoofdje moet. Denk dat dit mutsje misschien niet ideaal is. Zou de eerste periode ook een beetje op het materiaal letten, omdat ze hun temperatuur nog niet goed kunnen regelen. 100% katoen (of wol met onze winter kindjes) is fijn. Maar als het inderdaad vooral even om de eerste kiekjes gaat, zit dit er prachtig uit! Heb ons geboorte pakje ook nooit meer aangedaan, was een enorm gepriegel.

2 maanden geleden

Mijn mening met pakjes. Geen voetjes eraan vast. Onze zoon had grote voeten zat voor geen meter. Drukknopen in het kruis van links enkel naar rechts enkel. Je trekt het open, stroopt het op en verschoond de luier. Pakjes met knoopjes over de buik alleen of ritsen naar 1 been zijn ellende want om een luier te verschonen moet het hele pakje uit waardoor je kindje het koud krijgt en met pech het op een huilen zet. Pakjes in het algemeen. Super leuk maar onze zoon spuugde als een malle en die deden we gemiddeld 5 a 6x per dag verschonen in het begin. Dus pakjes in zijn geheel of matching setjes duurde hier zo ie zo niet lang dat hij dit aanhad.

2 maanden geleden

Mutsje zou ik niet top vinden. Bij mijn eerste merkte we ook dat wij boxpakjes heel fijn vinden, maar wel met drukknoopjes. Kon papa ook makkelijk😝 Liefste met drukknoopjes die in iedergeval van bovenkant tot aan de onderkant van 1 been kwam als er 1 been uit kan, gaat de ander net zo makkelijk. Makkelijk met verschonen ook. Pakjes met voetjes was hier ook geen hit, voetjes zaten er nooit lekker in😂 Kleding over het hoofdje doen vonden wij persoonlijk niet erg, en vaak ook net zo makkelijk als de boxpakjes. Overslagrompers vonden wij dan weer gepriegel😂 Dus zoals je leest.. iedereen ervaart het anders😝

2 maanden geleden

Wil je trouwens geweldige slofjes. Investeer in HVID booties. Ja prijzig. Maar echt wol. Warm in de winter, koel in de zomer. In principe geen sokjes nodig. Dus ook geen sokken afzak ellende. En onderhouden is super makkelijk. Pluspunt kindjes krijgen ze zelf niet uit. Onze zoon heeft tot hij ging staan (want dan glijden ze alle kanten op en breken hun nek ivm geen anti slip eronder) 2 verschillende maten gehad en wij vonden ze echt ideaal 👌.