28 Reacties

één maand geleden

Brent 17 September 2024 Hij weegt 1714 gram lengte nog niet gemeten. Geboren met 33+4 Bevallingsverhaal: Ik had zwangerschapsvergiftiging en was al opgenomen met 30 weken. Kunnen rekken tot 33+4 weken, ik ben die dag ingeleid vanwege achteruitgang maar helaas ging het met de kleine ook minder goed en moest er toch een spoed keizersnede plaats vinden. Hij doet het super goed gelukkig! Maar moet nog wel een tijdje op de neonatologie blijven 💙🧸

één maand geleden

@essu en @kiki05 Je mag op een geboorte aankondig alleen like met een hartje en verder niet reageren om het topic overzichtelijk te houden, zie openingsbericht

één maand geleden

Afgelopen maandag is onze kleine en heel dappere dochter Kensi geboren na een zwangerschap van precies 30 weken. Naar omstandigheden gaat het goed, er zijn ook zorgen welke we voor nu afwachten. Ik ben natuurlijk bevallen, wel ingeleid, i.v.m. ernstige zwangerschapsvergiftiging.

één maand geleden

Levi 🩵 11 september 2024 1970 gram en 40 cm lang Spontaan gebroken vliezen met 31+2 en weeënremmers deden helaas niks. Ons ongeduldige mannetje doet het naar omstandigheden gelukkig super goed, de zorgen bekijken we dag voor dag.

21 dagen geleden

Ted 💙 25-09-24 1988 gram - 44 cm 33+1 Met 32+6 in het ziekenhuis gekomen met beginnende weeën en een verstreken baarmoedermond. Direct aan de weeënremmers gegaan om nog de kans te hebben om op tijd longsrijpers te krijgen. Na de benodigde 4 longrijpers vond de kleine man het alsnog tijd om te komen en doet hij het nu super goed. Hij ligt in een normaal wiegje, geen extra beademing of iets dergelijks. Wij zijn trots! 🥰

18 dagen geleden

Kylian Berest Geboren op 03/10/2024 Gewicht: 2732 lengte nog niet gemeten Geboren met 34+6 weken 2/10 begon ik last te krijgen van weeen, toen de verloskundige geweest en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Toen op de 2cm ontsluiting. had een ruggenprik waardoor de weeen heel goed gingen, heeft wel heel lang geduurd voordat ik volledige ontsluiting had. Tijdens het persen kreeg ik alleen koorts en ging Kylian z’n hartslag heel erg omhoog waardoor het allemaal even wat snel moest gaan. Uiteindelijk een knip gekregen en is ie geholpen met een vaccuumpomp. Hij kwam alleen wat moeizamer op gang waardoor die nu extra beademing heeft, sondevoeding en een infuusje met antibiotica. Sindsdien doet die het heel goed. 🩵

16 dagen geleden

Jamie Laszlo Geboren op 2 oktober 2024 2250 gram, 45 cm Geboren met 33+4 Met 29 weken opgenomen met kans op vroeggeboorte vanwege verkorte baarmoederhals, weeënremmers en longrijpers gekregen. Mocht na 3 dagen weer naar huis en alles leek weer in orde. Volgens meting van verloskundige was m'n baarmoederhals ook weer langer geworden... (?) Om 00:30 op 2 oktober werd ik wakker van gebroken vliezen. Rond 01:45 in het ziekenhuis. Ontsluiting wilden ze liever niet bekijken. Wat testjes gedaan, had nog niet echt weeën en werd gezegd dat veel vrouwen nog weken met gebroken vliezen volhouden. Opeens kwam weeën meer op gang, toch maar gekeken voor ontsluiting, bleek ik 8, 9 cm te hebben. En rond 03:30 was de kleine man er! ❤️ Hij moet nog wel even in het ziekenhuis blijven, maar naar omstandigheden doet hij het heel goed! 💪

14 dagen geleden

River 💙 07-10-2024 2100 gram, lengte nog niet gemeten Geboren met 33+1 Ik had al gebroken vliezen vanaf 31+1. Ik had 's nachts al lichte krampen, maar dacht er niet echt iets van. De krampen werden 's ochtends steeds erger en River vond dat ook niet fijn. Ontsluiting wilde ook niet vorderen. River is om 17:59 geboren dmv een keizersnede.

13 dagen geleden

Lauri 35+2 2705 gram Ze doet het supergoed🩷 We blijven wel nog even in het ziekenhuis totdat ze goed kan drinken.

13 dagen geleden

Lune 29 september 2024 2395gr 47cm 35+2 Na een dag 'oefen' weeën met een klein beetje bloedverlies naar het bevallingskwartier. Daar bleek mijn baarmoederhals nog langer als 1cm dus ter observatie opgenomen. Echter zette de 'oefen' weeën verder. 2uur later had ik plots al 5cm ontsluiting. Deze vertraagde waardoor ik met een epidurale tijdens de nacht wat kon rusten om in de ochtend met 7cm ontsluiting de vliezen te breken. 2u later en na 10min persen was onze dochter daar.

11 dagen geleden

Jur 10-10-2024 2640 gram 35+1 Na gebroken vliezen op zondag en thuis afwachten op dinsdag, begon gisteren toch echt de bevalling. Het ging ineens snel van 4cm naar 10cm ontsluiting. We maken het goed Jur ligt nog even in de couveuse voor extra ondersteuning 💙

10 dagen geleden

Julia 12-10-2024 2530 gram, 34+3 Complicatie placenta previa totalis Na heel veel bloedverlies vannacht (in de badkamer van een hotel waar we waren, is vannacht met een spoedkeizersnede onze mooie Julia geboren. Ik heb alleen pijn, en ons meisje heeft een cpap op zodat de longetjes mooi open blijven staan. Maar tot nu toe doet ze het super goed!

8 dagen geleden

Zaterdag op zondagnacht zijn mijn vliezen gebroken. Ik was zondag precies 37 weken. Dus we mochten thuis bevallen, het ging super snel. Hij was er vanmiddag al. Milan doet het hartstikke goed 🩵

8 dagen geleden

10 oktober om 22.58(35+3) is ons meisje geboren met een spoed keizersnee. Ons gezondheid ging er onder door. Mn bloeddruk was ineens 60/50 en haar hartslag viel weg. Toen was het code rood en richting de ok. Binnen 8 min was ze er en ze was heel bleek. Gelukkig dat we in het ziekenhuis waren. Anders waren we er beide niet meer denk ik Haar naam is Wytske Woog 2836 gram Dankbaar dat het langzaam de goede kant op gaat.

6 dagen geleden

Vliezen gebroken met 35 weken zwangerschap, uiteindelijk de dag erna geboren op 10-10-2024. Onze dappere Joanna. Ze woog 2370 gram en wij liggen nog op de couveuseafdeling.

5 dagen geleden

Owen 14-10-2024 2885 gram bij 36+2 Ik had maandagochtend wat vochtverlies waarvan ik twijfelde of dit vruchtwater was. In de avond werd het meer en naar het ziekenhuis gegaan. Op de parkeerplaats braken mijn vliezen volledig en een uur later had ik Owen in mijn armen. Hij is in een stuit geboren wat wel even spannend was maar het ging zo snel dat ik geen tijd had om er over na te denken ❤️.

2 dagen geleden

Onze Fenna is geboren op 15 oktober met 36 weken en 4 dagen! 2200 gram en 44 cm. Maandagavond spontaan gebroken vliezen en toen door naar het ziekenhuis. Ik had weinig vruchtwater en ze zat in stuit(zou woensdag een versie krijgen) Uiteindelijk besloten voor een keizersnede te gaan. Ik herstel goed en snel maar Fenna moet nog een beetje wennen aan het leven buiten de buik. Gelukkig maken we nu stappen vooruit, hopelijk snel naar huis!

2 dagen geleden

Diek 19 oktober 36+3 weken 2735 gram en 45 cm 💙

2 dagen geleden

Lieke🩷 16 oktober om 2:52u geboren 34 weken, 1770 gram Na een uurtje slapen werd ik wakker met veel bloedverlies, bij controle in het ziekenhuis bleef ik steeds veel bloed verliezen en vermoedde de gynacoloog een loslatende placenta. Ze hebben direct een keizersnede uitgevoerd, hierbij zagen ze dat de placenta inderdaad al deels los was. Gelukkig waren we er op tijd bij, ons meisje was nog helemaal in orde. Ondanks dat ze piepklein is (p5 voor de termijn van 34 weken) doet ze het supergoed tot nu toe, in de couveuse met beademingshulp (vandaag uitgezet) en een voedingssonde en infuus. Met mij ging het wat minder goed, ik had last van erge hoofdpijn, dit is na 3 dagen pijn lijden gelukkig opgelost d.m.v. van een bloedpatch op de plaats van mijn ruggenprik (dat was een redelijk akelig gevoel). Nu nog herstellende van de keizersnede maar verder gaat het goed met ons! :)

2 dagen geleden

Oeps, foto vergeten bij te voegen