13 Reacties

2 maanden geleden

Zodra ze beschikbaar zijn worden ze meteen uitgestuurd. Het ontwerp is klaar. Kwestie van met de geboorte de geboortedatum en lengte/gewicht door te geven aan de drukker en ze kunnen gemaakt worden. Er zit een save the date bij voor een babyborrel waarop de grote massa op bezoek kan komen. De rest is op afspraak in onderling overleg. De directe familie zal sowieso meteen willen langskomen, vrienden zullen uit respect wel 2 weekjes wachten.

2 maanden geleden

Ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt. Als jij het niet erg vindt om snel bezoek over de vloer te krijgen dan kun je ze praktisch vanuit het ziekenhuis laten versturen. Je kunt ook een paar dagen wachten met versturen tot je thuis rustig gesetteld bent. Je kunt een kaartje sturen met een paar datums waarop iedereen langs kan komen. Dat is echt aan jullie zelf. Persoonlijk wacht ik weer even tot ik weer een paar dagen thuis ben. Dat alles tot rust is gekomen, alle hectiek van een nieuwe baby is afgenomen en dan hoef ik alleen maar even de geboorte gegevens aan te passen en de kaartjes te bestellen en op de bus te doen. Het ontwerp is namelijk al klaar.

2 maanden geleden

Ik denk dat wij de kaartjes op de bus doen als wij voor de eerste keer buiten een wandeling kunnen maken. Op het kaartje staat dat mensen ons moeten contacten als ze langs willen komen. Alleen dan wat aardiger verwoord 😂. Geen zin in onaangekondigd bezoek of drukte.

2 maanden geleden

Wij maken twee varianten: eentje met ‘uitnodiging voor een bezoekje’ en eentje zonder. 🙃

2 maanden geleden

Bij mijn zoon hebben we ze 2 dagen na geboorte verstuurd. We lagen zelfs nog in het ziekenhuis. Men wist van de situatie dus er werd niet moeilijk gedaan over snel langs moeten komen. Men appt toch wel voor een afspraak een jij/jullie zijn daarin de leidende factor

2 maanden geleden

Wij hebben bij onze dochter volgens mij pas na zo’n 4 weken de kaartjes verstuurd, aan alleen mensen waar we ook echt nog contact mee hebben. Geen tekst in de trend van “wil je ….. komen bewonderen??” Op het kaartje. Ik/wij zaten dan ook niet op heel veel kraamvisite te wachten (lees alleen de mensen die écht dichtbij ons staan waren welkom 😅). Dat zal dit keer niet anders zijn. Haha dat klinkt vriendelijk hè. 🤭

2 maanden geleden

Ik haal altijd alles en iedereen in huis en bewaak m'n grenzen niet zo. Dus we hebben op de kaart gezet dat ze voor een kraambezoek met papa moeten bellen/appen. 😂

2 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Wij hebben bij onze dochter volgens mij pas na zo’n 4 weken de kaartjes ver ...
Haha wij netzo hoor! Heb je net zo'n klein hummeltje, hele nacht wakker, alles op z'n kop en dan ook nog mensen moeten entertainen met smalltalk. Nee hoor, wij wilden bij de eerste echt met z'n drieën terugtrekken en wennen. We zijn altijd van de partij op feestjes en zo maar dit is zo anders 🤣

2 maanden geleden

2 dagen na thuiskomst. Hebben 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Op zich vind ik die uitnodiging zo wel meevallen. Je vraagt op het kaartje ook of ze te voren een afspraak willen maken. Wij hadden de eerste bezoekers ook pas na 3 weken geboorte. Dat waren onze ouders. Wij wilden rust en wennen samen.

2 maanden geleden

Heb bij mijn zoon de kaartjes door kaartje2go direct laten bezorgen. Ben om 7 uur s ochtends bevallen en bij thuiskomst om 11 uur direct de aanpassingen gedaan. Volgende dag hadden de mensen ze op de mat liggen. Ga dat nu weer zo doen als het allemaal goed gaat en ik het kan.

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Haha wij netzo hoor! Heb je net zo'n klein hummeltje, hele nacht wakker, al ...
Haha ahhh ben ik niet de enige die zo is. 🤭😅

één maand geleden

Ik verstuur een digitale, maar qua kraamvisite zelf hoef ik behalve (schoon)ouders, schoonzus en broer niemand te zien tot de baby een stuk ouder is. Heb zo'n vermoeden dat ik wel een maand lang geen zin zal hebben in sociaal contact buiten hun en de baby om 🤭

één maand geleden

De vorige keer hebben we de kaartjes al snel verstuurd. Niet zozeer als startsein voor de kraamvisite, maar ik vond het zo leuk dat alle felicitatiekaarten toen binnen kwamen. Ik vind post erg leuk en feestelijk!