39 Reacties

één maand geleden

Die van ons is op de naam en geboortedag al af 😎 Wij zijn zelf fan van bepaalde Anime, dus heb op kaartje2go al van alles zelf ontworpen. Hoef straks alleen nog maar de gegevens in te voeren en enveloppen te bestellen. Bedankjes doe ik niet aan 😅

één maand geleden

Kaartjes ben ik aan het oriënteren. Heb bij mijn vorige zwangerschap de adressen op stickers laten afdrukken en de enveloppen al eerder opgehaald. Scheelde een hoop werk. Alleen de kaartjes er nog in en klaar. Je kan ook zelf postzegels ontwerpen bij post.nl heb ik met onze trouwkaarten wel gedaan. Bedankjes daar bedank ik voor. 😜

één maand geleden

Wij laten de geboortekaartjes zelf ontwerpen door een kunstenares die we toevallig 3 weken geleden ontmoetten. Ze heeft eind augustus haar concepten af, en dan regelen we de specifieke teksten en enveloppen. Die zal ik zelf beschrijven (mooi taakje voor tijdens verlof). Als de baby er is staat er zo’n 4 dagen voor het drukwerk, vond ik niet erg omdat ik toch niet meteen kraamvisite over de vloer wil. Maar er zijn snellere services als je dat belangrijk vindt! Mijn zus heeft hun kaartjes destijds zelf gemaakt via Made for Moments, was ze heel tevreden over!

één maand geleden

Wij laten het kaarten ontwerpen door een bevriende tattoo artiest net zoals de vorige keer. Met het ontwerp bestel ik bij kaartje2go. Enveloppen ga ik vooraf schrijven en ook een lijstje maken wie we een kaart sturen.

één maand geleden

Onze geboortekaart heb ik al helemaal aangepast naar wens, omdat we twijfelden tussen 2 kaarten, heb ik er een combi van die 2 van gemaakt. Op het gewicht, grootte en datum na, heb ik de kaart gereed. Ben nu alleen nog bezig met adressen verzamelen zodat ik met mn verlof de enveloppen gereed kan maken.

één maand geleden

Reactie op hello_baby

Kaartjes ben ik aan het oriënteren. Heb bij mijn vorige zwangerschap de adr ...
Eigen postzegels maken lijkt me ook wel top bedankt voor de tip ❤️

één maand geleden

Bedankjes heb ik nog nooit van gehoord, aan wie ga je die allemaal sturen?

één maand geleden

Super leuk! Wij hebben bij de 1e zwangerschap een lijst gemaakt en de website mailbook gebruikt om alle adressen in 1 bestand te hebben. Kaart hebben we besteld bij een 1mans zaakje, en alle enveloppen heb ik in mijn verlof geschreven! Deze zwangerschap gaan we het op dezelfde manier down, alleen dit keer een kaartje bij een groter bedrijf (waarschijnlijk Hierbenik) Bedankjes doen wij niet, behalve voor de verloskundigepraktijk en dat wordt wss chocolade of iets in die richting :)

één maand geleden

Reactie op kristab88

Bedankjes heb ik nog nooit van gehoord, aan wie ga je die allemaal sturen?
Dit vroeg ik mij ook af. 🙈

één maand geleden

Reactie op angelique95

Dit vroeg ik mij ook af. 🙈
Is in België super normaal, in Nederland minder. Maar geboortebedankjes zijn van die schattige kleine cadeautjes (doosje met snoepjes, geboorte/kraamsuiker, potje losse thee, glazen buisje droogbloemetjes) die soms op een cadeautafel of iets gezet worden om je kraamvisite mee te geven als bedankje. Beetje net als een bedankje voor bruiloftsgasten. En als je dan een stijl gekozen hebt voor je geboortekaartje kan je stickers met de naam in diezelfde stijl gebruiken om de bedankjes dicht te plakken of te versieren.

één maand geleden

Ik ben van plan om zelf het geboortekaartje te ontwerpen, maar als ik dan weer die prachtige ontwerpen zie wanneer ik aan het oriënteren ben dan twijfel ik toch steeds weer 😂. Maar goed, zelf ontwerpen scheelt toch heel erg in de kosten. En ik vind het mooi om er een persoonlijk tintje aan te geven (en gewoon leuk om te doen). Ik laat dan de kaarten afdrukken bij PeterPrint!

één maand geleden

Reactie op kristab88

Bedankjes heb ik nog nooit van gehoord, aan wie ga je die allemaal sturen?
Ik veronderstel dat je van Nederland bent 😁 bedankjes zijn in België heel normaal, zijn kleine cadeautjes zoals je kan zien op de foto als voorbeeld. Dit kan van alles zijn doopsuiker, snoepjes, zeepjes, geurkaarsjes,… versiert met een naam plaatje/sticker van je kindje als herinnering van gun bezoekje. Dit word gegeven op de babyborrel zelf na het feest of als je geen babyborrel doet na elke visite als mensen thuis bij je op bezoek kwamen voor je kleintje te bewonderen. Sommige nemen er ook wat mee naar het ziekenhuis dat ga ik doen om de vroedvrouwen, verpleegkundigen, gynaecoloog te bedanken en om uit te delen aan dichte familie die langs komen in het ziekenhuis. Het is gewoon een kleine attentie. En bij sommigen is dit traditie.

één maand geleden

Reactie op ilse240024

Ik ben van plan om zelf het geboortekaartje te ontwerpen, maar als ik dan w ...
Ja zelf ben ik fotograaf dus ik ben ook van plan om het kaartje zelf te ontwerpen met een mooie foto die ik dan zelf genomen heb op de dag van de geboorte.

één maand geleden

Wij hebben hem op wat info na als de naam en geboortedatum en gewicht. En wie we wel en niet uitnodigen voor kraambezoek al af. Wij zitten totaal niet te wachten om overspoeld te worden met bezoek dus sturen 2 soorten kaartjes. Met bellen naar papa en bezoek plannen met een datum vanaf wanneer ze kunnen bellen (Wij pakken net als bij onze zoon de eerste 2 weken rust zonder bezoek om te wennen aan ons nieuwe gezin. Niemand komt er dan in op de oppas van onze zoon na) en zonder die tekst en telefoon gegevens. Die laten we weten dat hij er is zo maar dat we geen bezoek wensen. Niet zelf ontworpen. Stickers met adressen zijn al geprint. Bedankjes vind ik onzin. Anderen hoeven niet bedankt te worden nadat ik straks van onderen open gesneden ben.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Wij hebben hem op wat info na als de naam en geboortedatum en gewicht. En w ...
Je mag natuurlijk onzin vinden wat je zelf wil. Maar dat zou ik dan voor mezelf houden 😉 bij sommigen is dit traditie en is dit geen onzin en kan dit kwetsend overkomen.

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Je mag natuurlijk onzin vinden wat je zelf wil. Maar dat zou ik dan voor me ...
Wat de ene onzin vind vind de ander dat niet. Als een ander zich aantrekt dat ik iets onzin vind dan is dat een beetje raar gezien niemand gelijk is. Een ander zal het weer onzin vinden dat wij 2 weken niemand op bezoek willen. Trek ik me ook niets van aan. Zoveel mensen zoveel wensen en ieder doet iets op zijn eigen manier. Maar ik vind dit niet iets wat kwetsend zou kunnen zijn.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Wat de ene onzin vind vind de ander dat niet. Als een ander zich aantrekt d ...
Een beetje respect voor elkanders keuzes of tradities is een kleine moeite 👀 als mensen de keuze maken om een bedankje te maken of niet, dan is dat gun eigen keuze. En ik zou dat persoonlijk geen onzin noemen, of je het nu wel of niet doet dat is ieder zijn eigen keuze. En als ik dat persoonlijk kwetsend vind dan mag ik dat toch wel zeggen zeker 😅 je mag een mening hebben en je mag zeggen dat je dat zelf niet zou doen 👍 helemaal top 👏 maar noem de keuze van een ander alstublieft geen onzin! Het is niet omdat anderen het bij jouw gedaan hebben en jij dit niet storend vind dat jij dat dan ook bij anderen moet doen. Het is zoals jezelf zegt niemand is gelijk houd daar dan ook rekening mee.

één maand geleden

Ik heb het kaartje zelf ontworpen aan de hand van zijn naam (zijn naamletters maken het ontwerp zeg maar). We wilden eerst online laten drukken maar heb m'n hart verloren aan een specifieke papiersoort waarbij geen enkel kaartje 100% identiek is. Daarom kiezen we toch voor een drukker! 😁 De drukker zal voor ons ook de enveloppen bedrukken, die service was bij hen helemaal niet duur en bespaart een hoop schrijven (wij voorzien een 150tal kaarten, vandaar...) 😉 Voordeel van de drukker is ook, dat ze het doopsuikerdoosje in hetzelfde materiaal als het kaartje zullen drukken met zijn naam op. Ook de labels voor de bedankjes kunnen zo in hetzelfde papier. Wat betreft de bedankjes gaan we voor 4 soorten: losse kamillethee, potje honing, potje honingzeep en gele snoepjes. Wou een 'warm' en 'gezellig' thema gezien de tijd van het jaar! De bedankjes maak ik helemaal zelf (behalve het doosje en de labels dan). Ik heb leuke potjes gevonden op temu voor de thee en honing, voor de zeep heb ik leuke pompjes gevonden bij de AVA. De thee, zeep en snoepjes haal ik gewoon bij de groothandel, de honing bij een imker om de hoek 😁 Enige waar ik nog niet uit ben, is hoe ik het wil presenteren... vind de twee laagjes op jouw topicfoto wel leuk!

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Een beetje respect voor elkanders keuzes of tradities is een kleine moeite ...
Prima maar ik vind iets onzin vinden niet kwetsend. En dat is mijn mening dus hier komen we toch niet uit.

één maand geleden

Reactie op EMBO

Ik heb het kaartje zelf ontworpen aan de hand van zijn naam (zijn naamlette ...
Heel veel leuke ideeën 💡 bij welke drukker gaan jullie als ik mag vragen? Zelf ga ik waarschijnlijk voor de herfst kleuren gaan omdat het dan herfst gaat zijn en ik houd van warme kleuren, maar zou ook voor meerdere kleurtjes gaan die mooi samen passen. En is ook wel leuk voor een jongen 🍁🍂 Ik vind het ook leuk dat je voor 4 verschillende soorten bedankjes gaat, staat ook altijd heel leuk 😁 alleen vind mijn vriend dat een minder goede keuze. Die denkt dat iedereen dan na de babyborrel dan van elk 1 gaat nemen. Mss dat sommigen dat wel gaan doen als je het niet gezien hebt, maar dat kan de bedoeling toch niet zijn 🤣 Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk van 3 soorten bedankjes te maken 1tje voor de dames 1tje voor de heren en 1tje voor de kinderen. Dan is het hopelijk duidelijk wat ze kunnen nemen 😁 maar ik ga voor de zekerheid toch extra voorzien. Hoe ik het zelf ga uitstellen op de tafel dat weet ik zelf ook nog niet. Denk dat het makkelijker is om dat pas te beslissen eens je alles van bedankjes hebt. Veel op Pinterest kijken kan ook helpen 😉 kom soms echt prachtige dingen. Hebben ook al een zaal geboekt voor de babyborrel. En op gun facebook zie je ook vaak leuke foto’s passeren van andere ouders hoe zij gun tafel vol doopsuiker/bedankjes versieren ook heel leuk om te zien van anderen.