39 Reacties

één maand geleden

Hi dames, Zullen we het gezellig houden? In België is het inderdaad traditie om een bedankje mee te geven, bijvoorbeeld geboortesuiker. Dat hoef je zelf natuurlijk niet te doen of juist met volle overgave, maar blijf wel vriendelijk. Ik wil jullie vragen om deze discussie te stoppen en weer on-topic verder te gaan. @ Vlaamse dames: wisten jullie dat we een Vlaamse versie van de app hebben? Je kan bij je instellingen je regio veranderen naar Vlaanderen. Zo kom je ook op het Vlaamse forum met andere Belgische (aanstaande) ouders. Ook de tijdlijn is helemaal afgestemd op België 😊

één maand geleden

Ik heb ons geboortekaartje al online klaarstaan! Gekozen voor een kaartje wat typisch bij ons past. Hierin staat de naam, achternaam, een klein tekstje en onze gegevens voor bezoek (wij hebben een beschuit met muisjes lijn 😆). Verder houden eij het rustig. Wanneer onze kleine meid is geboren hoeven we maar op bestellen te klikken! 🤩

één maand geleden

Reactie op Laian

Ik heb ons geboortekaartje al online klaarstaan! Gekozen voor een kaartje w ...
En via welke site hebben jullie dit gedaan? Wel handig dat je je geboortekaartje al kan klaar zetten zodat je na de bevalling enkel maar een paar kleine aanpassingen moet doen. Bestellen jullie de enveloppen ook al op voorhand? Zodat je ze allemaal kan schrijven of laat je ook adres stickers maken?

één maand geleden

Reactie op eviimilano

En via welke site hebben jullie dit gedaan? Wel handig dat je je geboorteka ...
Via blijkaartje.nl 🥰 Ik heb alles wat ik al weet er in gezet. Inderdaad op het laatste alleen de datum en gewicht etc. Enveloppen zitten hierbij. Ik heb stickers besteld, zodat ik in mijn verlof de adressen er op kan schrijven!

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Heel veel leuke ideeën 💡 bij welke drukker gaan jullie als ik mag vragen? ...
Wij gaan bij een lokale drukker bij ons in het dorp (vernoem ik liever niet, want heel wat zwangere vrouwen in mijn vriendenkring en wil niets spoilen natuurlijk, mochten ze dit zien! je mag me gerust een prive berichtje sturen hiervoor). Ons kaartje is ook wat natuurtinten / herfst geïnspireerd. Olijf, eucalyptus, mosterd, roest,... je vind heel wat handige color schemes op pinterest! Wij gingen voor deze hieronder. Keuze voor het honingthema is dan ook verder geïnspireerd op het gele accentje in ons kaartje, en warm/cozy herfstvibes (thee met honing etc). 3 bedankjes voor dames/heren/kids vind ik ook een leuk idee! Persoonlijk zou ik geen schrik hebben van mensen die alles meenemen. Vind dat een logische redenering dat je 1 bedankje per koppel voorziet, en ik ga ervan uit dat mijn bezoek dit ook weet 😆 Wij doen geen babyborrel, wie de baby wil zien is meer dan welkom voor een bezoekje en mag een bedankje meenemen!

één maand geleden

Reactie op EMBO

Wij gaan bij een lokale drukker bij ons in het dorp (vernoem ik liever niet ...
Hele mooie kleuren! We denken een beetje hetzelfde kwa tint 😁 en als het een lokale drukker is dan snap ik helemaal dat je dat liever niet deelt. Zelf ben ik fotograaf en wil ik als het lichamelijk mogelijk is 😅 na de bevalling of de dag erna een mini fotoshoot doen van mijn kleintje en de beste foto dan gebruiken voor in het ontwerp van het geboortekaartje. Mss dat ik ook een kleine tekening van onze hond laat maken voor op het kaartje in het klein maar dit ben ik nog niet zeker. Zou wel kwa tint mooi uitkomen omdat het een Shiba inu is en ze echt op een vosje gelijkt 😁 maar dan moet ik eerst iemand vinden die heel goed kan tekenen of ontwerpen anders laat ik het liever zo 🤣 dus dat word nog een zoektocht. Wij gingen kort geleden naar een trouwfeest, en het trouwkoppel had voor na het feest ook een bedankje voorzien per koppel die aanwezig was. Maar bleek dat alle bedankjes al weg waren en een 3de van de overgebleven gasten hadden dan niets meer 😅 bij een thuis visite heb je dat probleem uiteraard niet aangezien je het dan zelf kan geven 😁 maar ik ga mij toch voor de zekerheid voorbereiden op extra. We verwachten ook meer dan 80 gasten dus je kan moeilijk die tafel ook bewaken 🤣 dus wij gaan iets voorzien per persoon en alles wat dan overblijft zullen wij zelf wel gebruiken of nog uitdelen.

één maand geleden

Reactie op Laian

Via blijkaartje.nl 🥰 Ik heb alles wat ik al weet er in gezet. Inderdaad op ...
Oh zal ik ook eens bekijken al heel veel sites bezocht maar deze nog niet. Ik ben ook al vanaf het begin van mijn zwangerschap thuis aangezien ik door de wetgeving mijn huidig werk niet mag verder doen. Dus ik heb echt tijd teveel en ik ga alle sites af 😅 zo heb ik toch iets om mijn dagen te vullen.

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Oh zal ik ook eens bekijken al heel veel sites bezocht maar deze nog niet. ...
Opzich best fijn dat je hier dan ook de tijd voor hebt! 🥰

één maand geleden

Wij gaan net als bij de eerste kaartjes sturen via kaartje2go. Alles staat al klaar incl adressenboek. Ze verzenden het dan direct.. bij onze oudste waren de dag naar de geboorte de eerste kaartjes al binnen!

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Wij gaan net als bij de eerste kaartjes sturen via kaartje2go. Alles staat ...
Da is wel fijn zo een rappe service

één maand geleden

Ik kom uit nederland en ik ben ook opgegroeid met bedankjes uitdelen naar de geboorte van een kind of kinderen. Bij mijn eerste hebben wij een wolkjesdoos met hartjes snoepjes in roze en wit gedaan. Bij deze gaan wij voor een hartje gevuld met m&Ms in het roze paars en wit met de naam van ons kindje

één maand geleden

Dit is wat wij gaan doen

één maand geleden

Reactie op KimberlyDM

Dit is wat wij gaan doen
Heel leuk ❤️

één maand geleden

Hier in Noord Holland wordt het ook nog regelmatig gedaan de bedankjes. Ik heb er voor gekozen geen bedankjes te doen. De kaartjes ben ik al op oriënteren. Ik heb er al een paar op de favorietenlijst gezet en de adressen nu aan het verzamelen. Ik doe het via internet zodat ik alles van tevoren kan regelen. Ze gaan er een week na de geboorte (of misschien iets langer) uit.

één maand geleden

Tip: Mocht je bij Kaartje2go je geboortekaartjes bestellen, ze hebben een actie dat je 10% korting krijgt maar als je baby op de uitgerekende datum komt dan krijg je de kaartjes gratis ( een max. vergoeding van €250) 😄 Wij hebben een proefdruk bij Kaartje2go besteld, zijn erg tevreden! Nu nog even kleine aanpassingen en klaar 😊

één maand geleden

Reactie op Lola28

Tip: Mocht je bij Kaartje2go je geboortekaartjes bestellen, ze hebben een a ...
Ja leuke actie! Ik heb nu mijn geboortekaartje vandaag eens gemaakt op een andere site maar ga dezelfde proberen namaken op kaartje2go en nog paar andere sites. De site waar ik het kaartje op maakte is nogal duur 😅 tis ongeveer €7 voor 1 kaartje met enveloppe + extra kaartje voor genodigden van de babyborrel en dan heb je nog geen postzegels 😱 als je dat x100 doet dan heb je een heel mooi bedrag 🤣 daar moet ik maar eens wat anders op zoeken 👀

één maand geleden

Wij hebben de luxe dat mijn zus grafisch ontwerper is en die maakt voor ons weer de kaart 🤩 Zo speciaal! Vorige keer besteld bij volgens mij colorspace.nl. Enveloppen bij drukwerkdeal.nl in gezellige kleuren voor leuke prijs! Ze hadden daar geloof ik ook custom sluitzegels (dus geen enveloppen likken jippie!). Veel plezier met ontwerpen allemaal! 😄

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Wij hebben de luxe dat mijn zus grafisch ontwerper is en die maakt voor ons ...
Oh hoe zalig 😁 die sluitzegels zijn inderdaad ook wel leuk ga ik waarschijnlijk ook wel voor kijken