123 Reacties
vorig jaar
Mijn kleine man is geboren op exact 4 november. Bij ons is momenteel zoektocht naar hoe we ons kunnen voorbereiden op het dag en nacht ritme. Verder slaapt hij overdag over het algemeen in de box of in onze armen en sinds een week ongeveer in zijn m ledikant op zijn eigen kamer.
Ook zoeken we beetje wat handig is met voedingen. We geven flesvoeding en zitten nu op 6x120+4. Een vaste structuur zit er nog niet helemaal in maar hij komt overdag vaak ergens tussen 3-4 uur en ‘s nachts is het nogal wisselend (soms 3 en soms opeens 5).
Hoe is het bij jullie?? :)
vorig jaar
Mijn zoontje is geboren op 5 november. Routine hebben we nog niet echt. Probeer hem wel in de middag steeds vaker op zn kamertje te laten slapen. Ook ben ik nu bezig met een soort avond routine; slaapzakje aan, laatste fles, even een boekje lezen en daarna slapen. De tijden hierin verschillen echt nog, het is niet dat ik hem al 19.00/20.00 op bed leg.. Hij word nog om de 3 uur wakker in de nacht voor de fles, dus daar is nog niet veel aan verranderd. Krampjes heeft ie gelukkig nog maar 1 dagje last van gehad! Hopelijk blijft het rustig🙈. Qua ontwikkeling en groei gaat het echt zo enorm snel allemaal! Hij zit al in maat 56 en maak nu me laatste maat 1 luiers op.. Hij is dysmatuur geboren dus ik ben echt enormmm trots! :) Hoe is het bij jou?
vorig jaar
Reactie op roomgr
Als ik vragen mag, ik lees namelijk steeds verschillende dingen, maar wat i ...
Tuurlijk! Naar mijn idee wordt hij er wat rustiger van.. Beneden (bijv id box) is er altijd een tv aan en veel geluid. Als ie op zn kamertje ligt kan hij echt even zn rust pakken, en hij slaapt vaak ook wat langer. Hij slaapt in de nacht nog niet graag in zn eigen bed dus zo probeer ik hem hier ook gewend aan te raken😊. Ik weet niet of het toeval is, maar sinds ik dit doe slaapt hij wel een stukje beter in de nacht
vorig jaar
Onze dochter is op 3 november geboren. Ritme zit er nog niet echt in maar overdag komt ze vaak om de 3 uur en in de nacht om de 4 a 5 uur. Snachts bakeren we haar in hierdoor hebben wij het idee dat ze langer slaapt. Ze heeft helaas regelmatig last van darmkrampjes, trappelen met de benen helpt dan. Slapen is sinds kort een dingetje. Ze slaapt overdag alleen in mn armen. Zodra ik haar neerleg wordt ze binnen 10 a 15 minuten wakker.. probeer in de middag haar in haar eigen bedje te leggen maar ook dat is maar 10 minuten.
vorig jaar
Onze dochter is geboren op 7 november.
Ze wilt nu overdag om de 3 uur eten, snachts rekt ze het soms tot 4 maximaal 5 uur uit. Sinds anderhalve week denk ik nu dat ze last krijgt van krampen, maar ik heb begrepen dat dit 'normaal' is. Het lichaampje komt nu eenmaal op gang en moet nog wennen aan alles 😊
Als ze moet huilen van de krampen dan helpt het nog wel eens om met haar beentjes "te fietsen", en deze dan terug te drukken. Dan laat ze vaak flink wat scheten, maar is het huilen wel vaak klaar. Ook helpt sinds deze week de speen, deze spuugde ze voorheen direct uit. Als ik deze nu geef dan blijft ze af en toe wel grommen of miepen maar valt ze uiteindelijk zelf in slaap.
Ik merk ook sinds een week ongeveer dat ze huilt voor geborgenheid (wil het geen aandacht noemen ivm negatieve associaties).
Gewoon om lekker warm vastgehouden te worden, dan stopt ze met huilen en valt vaak na een tijd in slaap. Zit daarom nu een draagdoek te overwegen, om straks toch nog dingen in huis of voor mijzelf te kunnen doen als ze dit heeft.
Routine of ritme hebben wij nog niet echt? Behalve dat ik het savonds/tegen de nacht aan wel belangrijk vind eerst de luier te doen en dan pas te eten zodat als ze wel slaperig word ik haar niet weer helemaal wakker maak met nog het verschonen van de luier achteraf. Ik denk dat ik een ritme/routine meer ga overwegen als ze zelf meer "ritmisch" gedrag vertoond of langer overdag wakker blijft/is?
Helaas had ik aan het begin overproductie, hierdoor heeft zij zich verkeerd aangeleerd te drinken. Een zogenaamde "shallow latch", oftewel enkel de tepel en deze af en toe afknijpen (auw). Daarom kolf ik sindsdien overdag elke 3 uur af, en leg ik haar vaak enkel nog snachts aan als het laatste flesje niet genoeg bleek (ze drinkt nu tussen de 50 en 120 ml per voeding).
Ik heb geprobeerd haar drinkgedrag aan de borst te corrigeren, door anders aan te leggen maar het bleef pijnlijk..
Wat wel leuk is om te zien is dat ik aan haar merk dat haar zicht al beter begint te worden, ze kijkt al veel minder scheel en kijkt vaker lang naar 1 punt. Bijvoorbeeld mijn gezicht 😂🩷
vorig jaar
Ohhh dit zocht ik haha, herkenning! Hier ook precies zoekende naar ritme. Wat fijn in eigen ledikant! Meisje hier wil overdag vooral wakker zijn of slapen in onze armen en hooguit korte slaapjes in haar bedje. Box is niks 😂
Hier borstvoeding. Gaat wel oké! ‘s Nachts zit er 6 uur tussen dus top.
Die krampen zijn erg hè??? Machteloos voelt dat!!
vorig jaar
Reactie op StralendeMirage349579
Mijn zoontje is geboren op 5 november. Routine hebben we nog niet echt. Pro ...
Same here, ook nog geen routine. Ligt meestal tot wij naar bed gaan bij ons in de armen, maar moet wel meer over naar een routine nu. Wat fijn qua groei!!! Goed bezig mama!!! Al een lachje gezien? Hier soms een mini begin..
vorig jaar
Reactie op Lisette1999
Onze dochter is op 3 november geboren. Ritme zit er nog niet echt in maar o ...
Herkenbaar!!! Overdag zelf slapen in bedje of box is een drama haha. Nachten wel top, vaak 6 uur er tussen, maar overdag ff iets kunnen doen (zonder haar in draagdoek te moeten hebben) lijkt me ook wel fijn😂
vorig jaar
Reactie op S4FFI3
Onze dochter is geboren op 7 november.
Ze wilt nu overdag om de 3 uur eten ...
Hahaha!!! Dat scheel kijken eerst was wel hilarisch he! Hier soms dus een mini begin van een lachje.
Balen met voeden! Lactatiekundige ingeschakeld?
Volgens mij worstelt iedereen hier met routine 😂
vorig jaar
Mijn dochter is op 1 nov geboren. Vanaf de eerste week heeft zij al last van krampjes. Ik heb het idee dat het nu langzaam minder vaak en minder lang wordt. Hopelijk zet dit zich zo voort.
Ik geef volledig borstvoeding de eerste 4 weken vond ik pittig. Nu gaat dit soepel om de 2 a 3 uur en nu al 3 nachten achter elkaar dat ze snachts 5 a 6 uur ertussen laat.
Met routine probeer ik haar nu overdag in haar na een wakkertijd van 1u15min in bed te leggen. Dat gaat niet soepel. Ik moet lang wiegen en 9 van de 10 keer wordt ze na een paar minuten wakker nadat ik haar in bed gelegd heb. . Daarna in de draagzak zodat ik toch nog wat kan doen. Ik voel mij sinds deze week mentaal iets beter. Ik vond het even zoeken met een peuterpubertje erbij die ook zijn nieuwe plek in het gezin probeert te vinden.
vorig jaar
Reactie op Happy mother
Mijn dochtertje ook geboren op 4 november. 💪🏼💗
Oooo leuk!!! Hoe laat?
vorig jaar
Reactie op Imke86
Mijn dochter is op 1 nov geboren. Vanaf de eerste week heeft zij al last va ...
Netjes met voeden! Hier hetzelfde ritme met borstvoeding. En dat overdag slapen lijkt een dingetje die bij de leeftijd hoort, lees het hier van iedereen..
vorig jaar
Onze zoon is geboren op 6 november 😊
Zo leuk om te zien dat hij met de dag alerter is en ook al lacht naar ons, de geluidjes beginnen ook steeds meer te komen.
Ik geef borstvoeding en hij groeit hier goed op (al 2 kg boven geboortegewicht 🙈). Mijn rechterborst heeft het wel lastig met de borstvoeding, ondertussen spruw met pijn in die borst en ook een borstontsteking gehad 😅 na m'n eerste dochter hadden we gezegd snel te stoppen als er te veel kwaaltjes zouden zijn maar mijn wil om door te gaan vanwege het griepseizoen is groot haha.
Ik wilde nu proberen hem overdag meer in z'n eigen bed/co sleeper te laten slapen. Gaat wel oké, hij doet toch vooral korte slaapjes overdag. S nachts ligt hij naast mij, dan slapen we allemaal het beste en kom ik de dag met een peuter en baby ook het beste door. Vanaf 19 uur gaat hij langer slapen, het eerste gedeelte van de nacht zit nu ongeveer 4-5 uur tussen voedingen en daarna weer elke 2,5-3 uur.
De tijd vliegt wel al voorbij zeg!
vorig jaar
Mijn meisje is op 6 november geboren. Ze doet het zo goed!Slaapt sinds geboorte al door (toen het nog nodig was, wel na 3 uur wakker gemaakt voor de fles, wat nu niet meer hoeft!) drinkt nu om de 4 uur overdag.
Is super alert, volgt je al helemaal, lacht en maakt geluidjes.
Ze kan sinds eergister al omrollen van buik naar rug!..
Slaapt overdag in dr eigen bed, snachts vind ik het fijn om dr nog naast me te hebben in de co sleeper.. denk dat ze het wel kan in dr eigen bed maar daar ben ik zelf nog niet aan toe hihi.
Poepen is alleen nog lastig.. poept niet echt zelf en poept om de 3/4 dagen. Op advies van consultatie bureau gebruiken we laxtulose.
Krampjes heeft ze af en toe in de avond, dr beentjes omhoog houden zodat ze zich niet kan overstrekken werkt goed!
vorig jaar
Onze zoon is geboren op 7 november❤️
Heel bijzonder vind ik het, hoe een andere start hij heeft dan zijn oudere zus. Hij is zó relaxt!
Krampjes zijn gaande en hij vraagt nu vaker om nabijheid, probeert te vertellen en kijkt ons echt aan. Zo leuk🥰
Hij volgt onder gezinsritme en gaat 's avonds met ons mee naar bed. Bij de oudste kwam bedtijd pas een poosje later. Luier, voeden en slaapzak zit er al wel in qua structuur.
Hij groeit zo snel🥹
vorig jaar
Hii girls! Mijn dochter is ook op 4 november geboren. Precies op haar uitgerekende datum. In het begin was het enorm wennen en viel ze enorm veel af, omdat het aanleggen aan de borst ons niet lukte. Inmiddels weegt ze al meer dan 4,2kg en doet ze het hartstikke goed. Ze lacht regelmatig als ik tegen haar praat tijdens het verschonen of omkleden. Verder slaapt ze eigenlijk erg veel. Ik hoor vaak mensen iets zeggen over wakkertijd, spelen en tummy time. Maar mijn dochter wilt zodra ze klaar is met drinken alweer slapen. Verder volg ik een structuur: verschonen, voeden, knuffelen/spelen (gebeurd dus bijna niet) en slapen. Ze slaapt wel altijd in onze armen, behalve snachts. Dan slaapt ze in de co-sleeper naast ons. Dus eigenlijk knuffelen we dan wel veel haha. Ik geef volledige borstvoeding en doe dat op verzoek. Zodra ze hongersignalen laat zien volg ik onze structuur. Ook hebben we een ochtend- en avond ritueel.
Leuk om jullie ervaringen te lezen!