25 Reacties

5 maanden geleden

Werkzame stof is meclozine

5 maanden geleden

Ik heb ze ook ja! Maar vind t toch spannend om ze echt op dagelijkse basis te gebruiken ook al zeggen de huisarts en vk dat het kan haha.

5 maanden geleden

Ik gebruik ze sinds gisteren. Werkt echt zo fijn! Waar ik eerst amper kon functioneren van de misselijkheid, lijkt het nu onder controle. Ik neem er ‘s ochtends en voor ‘t slapen gaan eentje. (Was de hele dag door misselijk)

5 maanden geleden

Ik slik het vanaf week 6. 1x savonds en 1x sochtends. Hier helpt het wel echt! Ik heb nu meer een kater gevoel dan dat ik echt het gevoel heb dat ik continu naar de wc moet rennen. Ik ben komende maandag 10 weken zwanger en ik merk dat het nu wel iets beter gaat. Vanaf maandag wil ik het een beetje gaan afbouwen.

5 maanden geleden

Ik werd vanaf week 5 hondsberoerd. Ik neem Emesafene. Volgens mij zit daar dezelfde stof in. Ik ben nog steeds wel misselijk, maar heb wel het gevoel dat dit het een beetje onder controle houd. Ben nu 7+4.. hou m'n hart wel vast voor de 9 weken 🥹😅

5 maanden geleden

Ik heb ze ook een paar avonden geslikt..zo beroerd na het avond eten. geslapen als een roos. Gisteravond niet geslikt en een drama nacht gehad. Ik heb de suprimal bij de Kruidvat gehaald.. maar ik lees dus dat het ook via de huisarts kan? Zijn het dan wel dezelfde?

5 maanden geleden

Hoi! Ik heb ze in mijn 2e zwangerschap gebruikt tot het einde van mn zwangerschap. In het begin had ik best wat bijwerkingen, suf, duizelig etc. Beetje soort dronken gevoel. Maar dat gaat wel weg! Verder onderdrukt het de meeste misselijkheid maar bleef ik wel weeïg. Maar dat was acceptabel! Blijf het wel continu slikken anders beginnen de bijwerkingen overnieuw. Tip van flip.

5 maanden geleden

Reactie op Mama18100

Ik heb ze ook een paar avonden geslikt..zo beroerd na het avond eten. gesl ...
Ja via de huisarts is hetzelfde en je moet er voor betalen bij de apotheek. Kruidvat is voordeliger.

5 maanden geleden

Bij mij werkt dit echt top! Ik pak alleen 's avonds eentje waardoor ik beter slaap (niet steeds misselijk wakker) en de ergste ochtendmisselijkheid vermeden wordt. Zo kan ik smorgens makkelijker ontbijten en kom ik veel beter de dag door. Ik pak daarnaast een multivitamine waar B6 in zit, dit zou ook moeten helpen tegen de misselijkheid. Enige verschil tussen suprimal en wat de dokter voorschrijft is het gebrek aan B6, maar dat is makkelijk opgelost. 😊 Ik blijf het wel slikken omdat ik zo beter en gezonder kan eten overdag.

5 maanden geleden

Ik gebruik het ook, neem 2x daags. Werd eerst dagen echt mega moe hiervan, maar na 3dagen was dit voorbij.

5 maanden geleden

Werkt perfect! Wel idd eerste dagen behoorlijk moe van geweest, maar merk nu echt wel verschil. Ik neem sochtends en dat werkt dan zo goed als de hele dag.

5 maanden geleden

Ik gebruik het ook! Nam het toen ik echt heel misselijk was in de avond.. en begon al snel te werken.. beetje gegeten en daarna gaan slapen.

5 maanden geleden

Ik gebruik ze; ik wordt er wel echt mega mega moe van na een uur na inname.

5 maanden geleden

Ik slik het sinds zaterdag.. en dacht dat het hielp! Zaterdag en zondag heb ik me heel goed gevoeld, geen misselijkheid meer! Tot zondagavond, toen begon de misselijkheid weer. En sindsdien is de misselijkheid en het braken weer helemaal terug, terwijl ik 1 ochtend slik en 1 avond. Iemand ervaring hiermee???

5 maanden geleden

Reactie op Daisy19933

Ik slik het sinds zaterdag.. en dacht dat het hielp! Zaterdag en zondag heb ...
Wat vervelend! Bij mij gebeurt dit alleen als ik te kort heb geslapen, vermoeid ben of honger heb. Kan het daaraan liggen?

5 maanden geleden

Ik gebruik dit. Ik kan eindelijk me bed weer uitkomen, werkt super voor mij! Slik het nu ongeveer drie weken

5 maanden geleden

Ik slik er smorgens 1 rond uur of 5, als ik een keer toevallig half wakker wordt, en dan om 7 uur meteen een boterham erin, dat is voor mij nu een goeie basis om een beetje fit de dag in te gaan 😅

4 maanden geleden

Ik ben sinds week 4 erg misselijk en heb in week 8 de suprimal gehad. Dit werkte super de eerste dagen maar na een dag of 10 merkte ik dat het mij niet meer hielp en zat ik tegen uitdroging aan. Verloskundige ging met het ZH in overleg en heeft mectoloperamide en emefasene voorgeschreven dit was echt mijn redding. Ik kon langzamerhand meer eten en drinken en hield ook meer binnen. Nu ben ik precies 11 weken zwanger en voel ik mij mwah. Betreft de superamil weet dat deze ook te koop zijn bij de Kruidvat, dit is vaker goedkoper dan dat je het moet herhalen via de huisarts

4 maanden geleden

Reactie op Annemarie rol

Ik ben sinds week 4 erg misselijk en heb in week 8 de suprimal gehad. Dit w ...
Ik heb ook emasafene gehad en nu slik ik metocloperamide maar vanuit de huisarts het advies gekregen om het sporadisch te pakken, mocht jij het wel op dagelijkse basis slikken? Ik baal want het helpt me echt als ik er in de ochtend een pak kan ik de dag door komen..

4 maanden geleden

Reactie op sannejd

Ik heb ook emasafene gehad en nu slik ik metocloperamide maar vanuit de hui ...
Ik heb dus 5 dagen 3 innames per dag de metocloperamide en dan stoppen voor 7 dagen. In die 7 dagen neem je Emesafene