15 Reacties

2 maanden geleden

Amen🙏🏾

2 maanden geleden

Op een en dezelfde dag krijg ik te horen dat ik dik ben, de vraag of ik zeker weet dat het er geen twee zijn.. een compliment dat ik er prachtig uitzie en de vraag of het wel goed genoeg groeit... Ze kunnen me allemaal wat. Ik ben echt veel te moe om me er druk om te maken. En ijsjes eet ik als ik er zin in heb, niet omdat ik me dik voel😘

2 maanden geleden

❤️

2 maanden geleden

Ik kreeg zelfs de opmerking is het geen drieling? Je moet nog 2 maanden!! Uhh als ik kijk naar de foto’s van zwangerschap 1 van mn dochter heb ik A een iets grotere buik maar ben nu ook zwanger van een zoon die z’n kont naar voren duwt de hele dag 🤣, B heb zwangerschapsdiabetes dus deze baby is sowieso groter en C ik heb nu 0 striae in vergelijking met die van m’n dochter bij deze termijn. Dus ik vind dat juist wonderlijk gezien de ‘grootte’. Dus ze kunnen de pot op, wacht maar totdat je zelf zwanger wordt muts 😂😂😂😂😂.

2 maanden geleden

Mooi geschreven. Gek word ik ervan, iedereen die steeds opmerkingen moet maken. Alsof ik zelf niet zie dat mijn buik dik is, alsof ik daar geen last van heb en alsof ik er wat aan kan doen. Nee het is geen tweeling, het duurt nog echt 2 maanden en nee het is ook geen mega grote baby, maar blijkbaar heeft hij graag een groot huis. Je hoeft ook niet elke week te zeggen dat je mijn buik ziet groeien, dat merk ik zelf ook wel. Als je zelfs steeds meer zwangerschapskleding niet meer past…. Pffff

2 maanden geleden

Mooi gedicht hoor! Misschien best een goed idee, een dichtbundel over jouw ervaringen als zwangere!

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Mooi geschreven. Gek word ik ervan, iedereen die steeds opmerkingen moet m ...
Aaah, ja dit. Ik wou dat iemand van tevoren had gezegd dat je uit zwangerschapskleding kan groeien 🫣 had zo speciaal een spijkerbroek gehaald in de hoop dat die altijd wel zou kunnen.. 🥲 Ik vind zelf mijn buik niet zo erg, al is het draaien ermee wel een dingetje 😅 Heb ook het idee dat mensen gewoon grappig willen zijn met die tweeling opmerking, al vind ik het ook niet fijn om te horen natuurlijk.

2 maanden geleden

Heel mooi!! Als ik zeg dat ik 30w ben dan is steen vast de opmerking, oh klein buikje voor 30w het zal je vast makkelijk afgaan.. 🤷🏼‍♀️ (en ik vind mijn buik echt wel gewoon gemiddeld) zeker als ik naar de foto’s in het topic “show je buik” kijk. Niets is minder waar, want heb continu veel pijn en harde buiken… maar als je dan durft zeggen dat het niet zo is, dan krijg je de opmerking, nou als je dit zwaar vindt, wat had het geweest als je een echte grote buik had gehad.

2 maanden geleden

Reactie op kiim92

Heel mooi!! Als ik zeg dat ik 30w ben dan is steen vast de opmerking, oh ...
Wauw.. alsof je alleen maar last kan hebben van het formaat van je buik... Nooit gehoord van zwangerschapscholestase zeker? Of bekkeninstabiliteit? Of brandend maagzuur, verminderde energie, problemen met suiker, ijzer of lage bloeddruk? Getrap tegen je blaas... en dit rijtje is nog LANG niet compleet... Nee, als zwangere heb je echt alleen last als je een grote buik hebt🤯

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Wauw.. alsof je alleen maar last kan hebben van het formaat van je buik... ...
Ja echt eh 🥲 het is niet omdat je het niet ziet, het er niet is.. het is bizar welke aannames niet zwangere doen over zwangere vrouwen 😳🤯.

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Wauw.. alsof je alleen maar last kan hebben van het formaat van je buik... ...
Oh ja hier kan ik me ook ontzettend aan irriteren! Vooral als het van zo’n ‘wacht maar tot’ iemand komt. Want pas als je moeite hebt om je schoenen aan te doen, weet je wat het is om zwanger te zijn en het zwaar te hebben. 🙄

2 maanden geleden

Volgende keer afkappen en zeggen zeg dan ook bij deze maar gewoon even niets. Zou gewoon eens goed boos worden hierom. Je hebt het al meermaals aangegeven dat je dit niet wil. Erg naar persoon die dit zo wel blijft doen.

2 maanden geleden

Heel mooi gezegd! Aan het begin werd ik super onzeker van alle opmerkingen die mensen opeens maken over je lichaam. Maar nu denk ik... de enige meningen die me nog boeien zijn de verloskundige die zegt dat mijn buik en kindje mooi groeien en mijn man die me sexy vindt 😁 Meest gehoord: weet je zeker dat het er geen twee zijn? Jeetje wat een buik al, hoeveel kan hij nog groeien? En dat bij je eerste! Jij kan zeker elk moment bevallen...

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Volgende keer afkappen en zeggen zeg dan ook bij deze maar gewoon even niet ...
Dat heb ik ook gedaan gisteren toevallig! Ik heb gezegd dat ik het grensoverschrijdend vind. En dat is het ook.

2 maanden geleden

Nou echt.. wat een opmerkingen krijg je over je heen. Iedereen denkt maar het recht te hebben om iets over het lijf van een ander te zeggen.. En het ergste is nog, ik probeer me nog te verdedigen ook tegenover sommige mensen..