8 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben nu 22 weken zwanger en mijn dochter is 3,5 jaar, ze trekt ook veel meer naar papa toe en naar mij luistert ze niet meer, ze plast ook ineens weer in dr broek en zegt dan ‘net als de baby’…

2 maanden geleden

Onze dochter is 2 jaar en drie maanden en is héél geïnteresseerd in baby’s. Ik merk dat ze vaker wakker wordt en dan alleen mij wil. Ze wil soms ook baby spelen en ik zorg ervoor dat ik haar ‘mijn grote meisje’ noem maar net zo vaak ‘mijn kleine meisje’. Ze mag ook nog klein zijn, ook al groeit ze zo snel 🥺❤️

2 maanden geleden

Bij ons was het vooral na de bevalling dat de oudste heel bijzonder gedrag ging laten zien. Kindercoach gaf toen aan om vooral ook 1 op 1 aandacht te geven aan haar… dat hielp en helpt echt enorm. Het is nogal niet wennen dat je alle aandacht ineens moet delen😃

2 maanden geleden

Mijn dochtertje van 2,5 heeft ook wel wat andere trekjes. Trekt ook meer naar papa toe, maar dat is ook logisch, want zelf was ik in het begin veel te moe en belabberd om dingen met haar te doen. Vind dat eerlijk gezegd ook niet heel erg hoor. En ze wil, net als sommige andere hier, vaker voor 'baby' spelen. Dan gaat ze opeens weer stukjes kruipen oid. En ze vind het op dat moment geweldig als ik erin meega en haar weer even als een baby vasthou. Vind dat zelf eerlijk gezegd ook wel leuk, zolang het niet continu is. En tja dat opstandige... gaat met pieken en dalen, maar soms kan ik haar wel echt achter het behang plakken! Maar als ze dan 'sorry mama' zegt met haar koppies schuin, dan is alles weer vergeven ❤️

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Onze dochter is 2 jaar en drie maanden en is héél geïnteresseerd in baby’s. ...
Mijn dochter reageert ook zo, is 2 jaar en 2 maanden! Ook veel knuffeliger en aanhankelijker opeens, terwijl ze eerst een hele zelfstandige dame was. Heel interessant!

2 maanden geleden

Ik ben 23 weken en mijn zoon is 2 jaar en 2 maanden. Bij mij trok hij ook ineens erg naar zijn vader toe de afgelopen weken, maar dit lijkt langzaam ook weer in balans te komen. Hij vind alles wat met de baby te maken heeft nu wel heel interessant. Hij beseft wel dat er wat gaat gebeuren. Verder vertoont hij inderdaad normaal gedrag. Heel erg grenzen opzoeken! Dat is zeker nu best een uitdaging maar wel normaal denk ik.

2 maanden geleden

Oh wat grappig bij mij is het andersom. Mijn zoon is drie, ik ben 23w zwanger en hij trekt juist veel naar mij toe. Ik moet nast hem gaan zitten,boekje lezen als in alles moet mama doen en papa moet uit de weg lopen . En dan komt het gedraag dat ie dan zegt ja mama mag dit mag dat maar papa mag dat niet. En vaak ook stoute gedraag zijn richting. We hadden gemerkt dat t veel met hem doet.

2 maanden geleden

Ik heb een dochtertje van 5 en een zoontje van 3 bijna 4. Hun gedrag is vrijwel het zelfde gebleven, alleen delen ze nu ook alles met de baby en mijn dochter vraagt ook bij alles wat ik eet of drink of de baby dat wel mag. Ook zeggen ze elke avond welterusten tegen de baby. Wat ik mij nog goed kan herinneren toen ik zwanger was van mijn zoontje, dat mijn dochtertje (toen der tijd 1 jaar) toen juist heel veel naar mij toe trok maar toen mijn zoontje net was geboren en wij net thuis kwamen negeerde ze mij compleet. Ze heeft mij voor 2 dagen genegeerd en wou niks met mij te maken te hebben. Haar broertje vond ze wel echt super leuk al vanaf het moment dat hij er was maar ze moest niks van mij hebben 😂😂 Nu kan ik hier gelukkig wel om lachen, maar ik was toen best verdrietig hierover want ik begreep niet waarom. Ben benieuwd hoe ze er dit keer op reageren als de kleine er is.