9 Reacties

3 maanden geleden

Vanaf week 25 moet je hem elke dag voelen maar als je echt zorgen maakt zou je altijd de verloskundige kunne bellen

3 maanden geleden

Ik heb de kleine ook voor het eerst gevoeld met 15 weken in week 16 een aantal dagen niks gevoeld en nu voel ik weer regelmatig iets in de ochtend en avond. Ik ben nu 18 weken. Volgens mij is het heel normaal als je de kleine nog niet regelmatig voelt. Pas later in de zwangerschap is het wel belangrijk om de kleine dagelijks te voelen

3 maanden geleden

Ik voelde de baby met 18 weken ook soms al elke dag en sinds zondag opeens een paar dagen zo goed als niet. Donderdag een prima 20 weken echo gehad, dus waarschijnlijk is het echt heel normaal een paar niet zo veel te voelen

3 maanden geleden

Ik ben nu 16 weken en voelde de baby voor het eerst bij 12 weken. Voel de baby niet elke dag bewegen, maar ben zelf ook niet echt een type die stil zit. Je hoeft je voor nu nog geen zorgen te maken als je de baby niet elke dag voelt. Pas vanaf week 28 moet je de baby elke dag voelen.

3 maanden geleden

Ik had hetzelfde. Voelde de baby rond 11 weken al en rond 14, 15 weken elke dag. Eind week 15 en begin week 16 dagenlang niets gevoeld, maakte me ook zorgen. Moest begin vd week voor een bloeding naar het ziekenhuis en toen zei de arts die erbij was dat het heel normaal is. Het kindje kan dan net iets anders zijn gaan liggen en dus bijv andere kant op schoppen waardoor je het niet voelt. Hoefde me daar geen zorgen om te maken. En op de echo die ik die avond had zagen we de baby lekker op en neer jumpen:) Maar als je je erg zorgen maakt, kan je altijd even contact opnemen met verloskundige en evt vragen om extra echo. Tis heel naar om je zo ongerust te voelen.

3 maanden geleden

Zo vroeg is het al uniek dat je m goed voelt. Lijkt me best normaal. Als je gevoel/instinct zegt dat het mis is dan ff overleggen met verloskundige. Maar als t alleen onzekerheid is dan zou ik zeggen no worries komt wel.

3 maanden geleden

Ik heb ook een paar dagen gehad dat ik haar niet voelde en toen ik haar weer voelde was het ook meteen een stuk duidelijker dan eerst. Ik ben ook nog maar 19+1 dus ik zou me nu nog niet veel zorgen maken. Volgens mij pas rond de 20-25 weken behoor je de baby regelmatig te voelen.

3 maanden geleden

Ik heb dit afgelopen week toevallig ook voorgehad. Donderdag had ik een echo en hieruit bleek dat de baby met zijn hoofd tegen mijn buikwand lag en met zijn voeten richting mijn ruggengraat.. wat het gebrek aan beweging voelen verklaarde. Gynaecoloog gaf aan dat het nu nog volledig normaal is als je je kindje niet elke dag voelt, ligt maar aan hoe hij/zij ligt!