49 Reacties
2 maanden geleden
Ik krijg helaas ook niks meer want, de baby is actief en groeit volgens de (lijnen). Dus voor hun geen reden tot extra controle of groeiecho’s.
😕
- eventueel pretecho voor jou?
2 maanden geleden
Ik ook geen groeiecho en ben er blij mee. Bij de eerste hebben we er wel best veel gehad en toen klopte er uiteindelijk niks van. Dus stress om niks. Bij de tweede en nu derde geen extra echos gehad.
Ik ben juist altijd blij met geen bijzonderheden!
2 maanden geleden
Reactie op Pittig
Ja precies, ik heb ook alleen een liggingsecho gehad. (En ze lag perfect ge ...
Fijn! voelt voor mij altijd als een opluchting. De eerste ging meteen na 30 weken goed liggen. De 2e en 3e hebben gewacht tot 36 weken, werd er toch een beetje zenuwachtig van. En dit meisje ligt volgens mij best vaak met het hoofdje beneden dus hoop dat ze zo blijft liggen.
2 maanden geleden
Reactie op Pittig
Ja precies, ik heb ook alleen een liggingsecho gehad. (En ze lag perfect ge ...
Hadden jullie ook al lag jullie kleintje al goed dat ze als nog een echo deden of?
Ze zei namelijk tegen mij als wij al voelen dat het al goed ligt hoeft een echo in principe ook niet…
2 maanden geleden
Bij mijn verloskundige doen ze ook geen standaard groeiecho’s. Zelf ben ik toevallig gisteren even langs het ziekenhuis gestuurd omdat ik de baby wat minder voelde (alles blijkt in orde gelukkig), maar daardoor krijg ik nu wel volgende week toch een groeiecho, dat schijnen ze dan standaard te doen. Maar in principe zonder bijzonderheden doen ze het bij ons dus ook niet!
2 maanden geleden
Reactie op duenjeanlaodin
Hadden jullie ook al lag jullie kleintje al goed dat ze als nog een echo de ...
Bij ons is het standaard dat er een liggingsecho gedaan wordt op 34 weken, ongeacht de situatie.
Moet zeggen dat ik zelf ook niet kan voelen hoe ze ligt, want durf niet zo hard te drukken!! Ik streel mijn buik altijd en duw soms heel zachtjes, maar daar reageert ze al op! De enige die hard mag drukken op mijn buik is de verloskundige. Hehe.
2 maanden geleden
Reactie op @1991
Dat is indd wel een idee heb van de week een pretecho gehad en dat was echt ...
Hehe, nouja ik wacht nu gewoon af tot de bevalling om haar te zien. Maar ik heb een ijzertekort dus ben bang dat we straks iets missen ofzo. Alleen verloskundige zegt dat mn buik gewoon goed groeit..
2 maanden geleden
In principe is het eerder ‘uitzondering’ dat je tussentijds -een aantal- groei echo’s krijgt dan dat het iets positiefs is. De ervaringen die ik om me heen hoor is dat er in principe wel altijd een aanleiding voor is en dat dergelijke groei echo’s juist ook stress kunnen brengen. Dan zien ze dat.. dan zien ze dit.. oh misschien zo..
Als je ze niet hebt en alles groeit en doet het goed volgens de vk, blij mee zijn zou ik zeggen! 😊
2 maanden geleden
Wij hebben ook geen groei echo, want daar is geen reden voor. Wij krijgen wel een liggingsecho rond 36 weken.
2 maanden geleden
Reactie op KimmyJax
Ik krijg ook geen groei echo's, vind het wel fijner. Iedereen om me heen m ...
Ik heb hetzelfde! Ik lees hier veel over stress na groeiecho's, wat dan bij de volgende meting of de geboorte nergens voor nodig blijkt te zijn.. dus zie het als een goed teken dat je een zwangerschap zonder bijzonderheden hebt!
2 maanden geleden
Hier ook geen groeiecho. Soms idd als ik lees over alle groeiechos raak ik iets gestrest. Maar ik bedenk me wel, ik vind dit veel fijner. Met kindje us het goed, voldoende beweging. Buik groeit goed.
En groeiechos zijn best wel onprecies. Ze hebben een grote foutmarge. Dus zolang alles goed gaat zie ik geen meerwaarde, wel nadelen.
Wel fijn om nog hier extra te lezen dat het helemaal normaal en prima is geen groeiechos, als er geen reden is.