8 Reacties

één maand geleden

Heb je ze ook zelf concreet gevraagd of ze een middagje kunnen komen helpen? Ik denk dat mensen vaak best wel willen helpen maar het niet zo snel uit zichzelf aanbieden.

één maand geleden

Oh wat ontzettend naar! Heb je misschien buren die willen helpen? Of ergens een vriend(in) voor concrete dingen (boodschappen ofzo, alhoewel dat natuurlijk ook thuisbezorgd kan worden.. )

één maand geleden

Lieve schat, het is ontzettend zwaar, maar je zal inderdaad zelf echt hulp moeten vragen. Ik ben zelf alleenstaande moeder van een peuter van 3 en 35 weken zwanger. Ik heb pas hulp gevraagd en echt gekregen toen ik zoveel buikpijn en bekkenpijn had dat mij VK mij adviseerde om per direct te stoppen met werken en hulp te vragen. 9/10 keer ben ik alleen, maar als iemand al zo lief is om mijn zoontje mee naar buiten te nemen of boodschappen te doen ben ik al blij. Vraag hulp, echt!

25 dagen geleden

Ga echt om hulp vràgen! Mensen kunnen niet ruiken dat je hulp nodig hebt, ook niet als je aangeeft dat je het zwaar hebt. Spreek uit wat je nodig hebt en dikke kans dat je omgeving er echt niet onwelwillend tegenover staat. Ook zeker van je man kan je vragen of hij wat kan regelen met z’n werk (paar uurtjes ouderschapsverlof van de eerste of zorgverlof per dag opnemen?)/ er meer voor je kan zijn. Dit is ook zíjn gedeelde verantwoordelijkheid!

25 dagen geleden

Hey hoe gaat het nu met je? Ik heb hier een dreumes van bijna 1,5 en voel ook dat het een stuk zwaarder wordt. Ze is ook enorm zeurderig door doorkomende tanden en heeft daarom veel aandacht nodig. Ik zag het opeens echt niet zitten weer een dag alleen met haar te zijn omdat ik er echt aan onderdoor zou gaan. Ik heb mijn moeder gebeld en gevraagd of ze mocht komen logeren aansluitend aan de oppasdag. Dat was geen enkel probleem, ze hoorde aan me dat ik het moeilijk had en wilde me heel graag helpen. Die logeernacht heb ik ook eindelijk weer eens wat dieper/beter geslapen! Lang verhaal kort: inderdaad, je moet het wel zelf vragen maar in mijn ervaring willen mensen je echt graag helpen, en zeker je (schoon)moeder!

23 dagen geleden

Lieve meid, wees dankbaar voor een tweede wondertje én dat je hulp kan vragen überhaupt aan je (schoon) moeder. Ga niet zitten zeuren of mokken, maar pak door! Sommige mensen hebben geen achterban waar ze op terug kunnen vallen ;)

10 dagen geleden

Heel herkenbaar, iedereen zegt laat maar weten als je hulp nodig hebt maar als puntje bij paaltje komt heeft niemand tijd opeens.. Alleen domme verhalen zoals 'ik deed nog boodschappen op de fiets op de dag van mijn bevalling' of 'ik deed alles zelf' waardeloos gewoon.

10 dagen geleden

Reactie op GoudenWalvis329298

Heel herkenbaar, iedereen zegt laat maar weten als je hulp nodig hebt maar ...
Precies dit 😳 gaat nu wel wat beter (heb het geaccepteerd ) ipv steeds teleurgesteld zijn. Beste uit de dag te halen zover kan en genieten van mijn zoontje🤗