40 Reacties

12 dagen geleden

Onze oudste is in coronatijd geboren dus weet niet of het daaraan lag, maar er was echt niemand die op visite kwam die haar een kus heeft gegeven of wilde geven. Ook niemand die gevraagd heeft om haar vast te houden. Was meer dat we het bij mensen die dicht bij ons stonden zelf aanboden (mits ze niet lag te slapen natuurlijk), maar ook pas vanaf een maand ofzo volgens mij. Alleen mijn moeder heeft haar eerder vast gehad. Maar verliep dus eigenlijk allemaal heel natuurlijk...

11 dagen geleden

Wij hebben als vrouwen over het algemeen de neiging om andere mensen zeer tevreden te houden. Tijdens de zwangerschap en de periode daarna zijn mooie momenten om daar vanaf te gaan stappen: je gezin is belangrijk en daarmee jullie wensen, normen en waarden: die zijn waarschijnlijk vooral in het belang van jullie kleine. Als kraambezoek dat niet kan respecteren zegt dat iets over hen en dan zullen zij hun best maar moeten doen om zich bij neer te leggen. Klinkt hard, maar o zo belangrijk … (hier ook een in de leer :))

11 dagen geleden

Ik zou ook duidelijk aangeven dat je niet wil dat anderen je baby kussen op het gezichtje. Het is jullie baby dus jullie beslissen. Ik ga dat ook doen. Inderdaad alleen al vanwege de periode waarin die geboren wordt. Ik ben zelf bang dat het kind ziek wordt omdat de kraamzorg zoveel uren per dag komt en wil daardoor eigenlijk zelfs minder uren. Wij hadden daarbij al aangegeven dat we geen mensen willen met verkoudheden om ons te helpen en toen kreeg ik het antwoord dat mensen met een verkoudheid gewoon mogen werken. Ongelofelijk soms hoe mensen hierin staan. Maar het is ons kind. De kraamzorg heeft dit nu opgeschreven, maar ben benieuwd hoe erg ze zich eraan gaan houden. En de omgeving.. hopelijk doen mensen gewoon niet te moeilijk en is er ergens wat begrip

11 dagen geleden

Nu dat ik erover nadenk is dit wel logisch. Ga het ook maar aankaarten bij de familie. Weet dat mijn schoonfamilie best van het zoenen is.. 🤭

11 dagen geleden

Reactie op Vennetje91

Ik zou ook duidelijk aangeven dat je niet wil dat anderen je baby kussen op ...
Hier is dat idd duidelijk geen verkoudheid of ziekte. Onze kraamzorg heeft mij meegemaakt tijdens covid op mijn ergst na de bevalling met mijn chronische longziekte. Maar het is echt belachelijk dat alles maar mag. Hier hebben we huishoudelijke ondersteuning ivm mijn ziek zijn. En 2 weken terug was er dikke paniek omdat de vervang hulp schijnbaar niet gelezen had dat bij ziekte of verkoudheid ze niet naar mij toe mocht ivm mijn gezondheid. Maar ze die ochtend per mail aan het bedrijf had laten weten covid te hebben met alleen wat neusverkoudheid en ze daardoor gewoon aan het werk ging. Mij belden ze op dat ze haar niet konden bereiken maar dat ik de deur niet open moest doen. Schijnbaar mogen ze dus gewoon werken daarzo met covid bij anderen. Alleen omdat ik al meermaals opgenomen ben door een zieke hulp van hun mag dat nu niet meer. Kraamhulp weet het inmiddels ook en houd er rekening mee. Maar familie en vrienden bellen we altijd even op van joh zijn jullie oke voor ze komen die dag. Dan is het o ja. Dan kan ik zeker niet komen he. Bizar hoe mensen het maar normaal vinden om overal heen te gaan als ze al wat onder de leden hebben. Zo ie zo bij mensen die al kwetsbaar zijn. Dan wel helemaal al bij pas geboren kindjes.

11 dagen geleden

Gezien de periode waarin hij geboren wordt … Zodra iemand nog maar een kuchje heeft, snotneus oid.. geen bezoek. Sowieso geen kusjes van iemand anders dan mijn man en ik. En niet met hun handen aan zijn gezichtje zitten, ook al zijn hun handen gewassen.

11 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Hier is dat idd duidelijk geen verkoudheid of ziekte. Onze kraamzorg heeft ...
Ja verschrikkelijk is dat hè en inderdaad ook gewoon bizar. Ben zelf ook risicopatiënt vanwege een longziekte maar hier zei de kraamzorg dus gewoon dat je met een verkoudheid gewoon mag werken. Net als wat jij hebt gehad met diegene die covid had. Er staat hier nu ook een aantekening in het dossier maar ben toch echt bang dat er straks gewoon zieken komen.. men vrienden en familie weten dat als ze nog maar kuchen ik ze niet om me heen wil. Maar echt gewoon bizar dat een organisatie die kraamzorg geeft er eigenlijk geen rekening mee houdt.. zat vandaag trouwens te kijken naar paracetamol enzo en zag dat kinderen onder de 3 maanden niks kunnne nemen. Zelf de 60mg zetpillen zijn pas vanaf 3maand. Ongelofelijk dan toch dat mensen zo onverschillig zijn tov pasgeboren kindjes..

11 dagen geleden

Wij doen absoluut geen bezoek van mensen die recentelijk gevlogen hebben. De kans dat zij iets meebrengen is groot. Onze dochter kreeg covid van familielid die gevlogen had. Een 5 weken oude baby aan de monitoring in het ziekenhuis was echt heel naar. Mensen gaan maar lekker thuis chillen voor 3 weken voordat ze hier over de vloer komen.

11 dagen geleden

Reactie op Vennetje91

Ja verschrikkelijk is dat hè en inderdaad ook gewoon bizar. Ben zelf ook ri ...
Ik heb dus in het ziekenhuis wat opgelopen door parfum van een verpleegkundige na de keizersnede waardoor ik thuis heel erg ziek was. Ik ben als de dood dit nu weer te hebben straks omdat ze er gewoon geen rekening mee houden. Heb al eens op de ic gelegen door parfum van een arts die werkte op de longafdeling. Echt in en in triest. Wij hebben met onze eerste zoon besloten dat niemand hem mocht vasthouden mede doordat ze idd niets mogen de eerste 3 maand. Ik ben longpatient dus de kans dat onze kinderen ook zoiets krijgen of ontwikkelen is groot. Daardoor zijn wij gewoon voorzichtig. Wij hebben er vorige keer ook voor gekozen na het ziekenhuis om 2 weken geen visite te ontvangen voor mijn gezondheid. We denken erover dat nu weer te doen zodat ik iets bij kan komen. Mede daarom houd ik ook geen andere kinderen vast. Ik wil niet dat ze van mij iets oplopen en ik snap echt al die mensen niet die maar denken het recht te hebben een kleine baby als een pop door te geven aan elkaar en te knuffelen enz enz enz. Ik word er echt naar van als ik dat zie gebeuren. De kraamzorg heb ik nu vertrouwen in. Ik krijg geen wisselend persoon en ook niet iemand die nog eens naar een ander gaat. Ze kunnen uren schrappen in krapte van personeel dat ze dan 2 op 1 dag doen. Maar in mijn dossier staat nog hoe ziek ik was vorige keer. Dus er is me echt nadrukkelijk beloofd dat ze dit niet doen bij mij. En anders zegt mijn partner ook dan redden we het deze keer wel zelf.

11 dagen geleden

Ik heb een grote familie en schoonmaken. Zoooo blij dat wanneer zij zich ook maar het minst onwel voelen gewoon niet in de buurt van jonge kinderen en elkaar komen. Wij willen niemand anders aansteken en blijven dan ver van elkaar en elkanders kinderen. Dan maar later kraambezoek. We zijn daar in het verleden ook gewoon duidelijk en direct over geweest naar elkaar. Alleen maar begrip voor elkaar. Hetzelfde geldt voor koortslip of huidziekten etc. Eigenlijk alles dat maar besmettelijk kan zijn.

11 dagen geleden

Reactie op Kiki05

Ik heb een grote familie en schoonmaken. Zoooo blij dat wanneer zij zich o ...
*schoonfamilie

10 dagen geleden

Klinkt allemaal in theorie heel interessant, maar met een basisschoolganger van 8 en een peuterschoolganger van 3 gaat dit hem echt niet worden 😂. Ik geef borstvoeding en zet vooral in op weerstand bouwen, want weg houden van virussen is echt niet te doen.

9 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Klinkt allemaal in theorie heel interessant, maar met een basisschoolganger ...
Dit idd. Hier ook, 1 brugklasser, 1 groep 8 en dreumes van 1,5 gaat dit lastig worden om iets buiten de deur te houden. Hopelijk geeft mn BV de gouden vitamientjes🤎

9 dagen geleden

Reactie op Vennetje91

Ja verschrikkelijk is dat hè en inderdaad ook gewoon bizar. Ben zelf ook ri ...
Wij hebben het gister bij onze Kraamzorg intake ook besproken, want ik had vragen gesteld over de vaccinatie voor het RS virus bij de verloskundige en die gaf aan dat ze het nog niet adviseren omdat het nog geen onderdeel is van het rijks vaccinatie programma. Ze zei echt mensen met verkoudheid, koortslip etc buiten de deur houden. Dus we vroegen het beleid van de Kraamzorg, die gaf aan dat ze zich niet ziek mogen melden bij verkoudheid of koortslip, maar dat als je als ouder ze weigert ivm verkoudheid/koortslip etc dat ze dan wel naar huis moeten en dat er iemand anders komt. Onze intaker gaf aan dat ze zich zelf ook altijd heel onprettig voelen als ze met enige klachten toch moeten gaan werken en dat ze het juist super fijn vinden als je weigert ze binnen te laten en het hoofdkantoor belt dat ze niet binnen mogen komen en je iemand anders wil die helemaal fit is. Dus ze zei heel duidelijk tegen ons van geef direct je grenzen aan en geef direct aan dat je ons niet binnen laat met klachten, dan wordt er gewoon iemand anders gestuurd omdat je recht hebt op Kraamzorg. Vond ik een hele fijne tip! Dus mijn vriend zei al, ik weiger alles en iedereen met enige klachten hahaha

9 dagen geleden

Reactie op Jet/

Wij hebben het gister bij onze Kraamzorg intake ook besproken, want ik had ...
Bizar eigenlijk hè dat dus kraamzorg MET koortslip wel aan het werk mag, mits de ouders weigeren. Maargoed idd zelf maar alert zijn dan!

9 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Klinkt allemaal in theorie heel interessant, maar met een basisschoolganger ...
Hier gaan wij ook voor idd!

9 dagen geleden

Reactie op Sosaev

Bizar eigenlijk hè dat dus kraamzorg MET koortslip wel aan het werk mag, mi ...
Een koortslip zie je, ik heb hetzelfde virus op random plekken op m’n lichaam. Kan iedereen hebben.. bij mij op m’n rug arm been bil. Wat ik er mee wil zeggen, waar moeten ze de lijn trekken? Ik heb dit zo elke maand 1x zou betekenen dat ik nooit mag werken😂 de kraamhulp kan het ook niet zichbaar hebben en toch besmettelijk zijn. Ja koortslip is gevaarlijk voor kleintjes maar enkel werken met een koortslip brengt opzich geen risico met zich mee, als ze maar voorzichtig zijn

9 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Een koortslip zie je, ik heb hetzelfde virus op random plekken op m’n licha ...
Oké ja ik snap je! Dat is waar

9 dagen geleden

Reactie op Jet/

Wij hebben het gister bij onze Kraamzorg intake ook besproken, want ik had ...
Thanks voor de tip! Zat er zelf ook aan te denken ze gewoon weg te sturen als ik zie dat iemand ziek is ofzo. Alleen zie je het niet altijd en dan vind ik iemand die hier 6uur per dag rondloopt wel veel. Ben verder ook nogal op men privacy en rust gesteld dus wil ze eigenlijk zo min mogelijk over de vloer om die 2 redenen dus vandaar dit ik nog twijfel wat ermee te doen. Groot gelijk van je partner om alles en iedereen te weigeren met klachten haha 😛. Is toch ook gewoon vreemd dat verkoudheid zoveel slechts kan doen met pasgeboren kindjes en zij dan wel mogen werken. Ik snap het ergens wel want anders zullen er in die periode waarschijnlijk niet heel veel mensen komen werken, maar je bent wel met pasgeboren kindjes bezig dus het voelt toch niet helemaal fijn hè