6 Reacties

2 maanden geleden

Je mag natuurlijk altijd bellen als je je zorgen maakt hè, als het goed is heeft de verloskundige dit tegen je gezegd. Ik heb vanmorgen ook gebeld omdat ik me zorgen maakte (20 weken nu) om dezelfde reden. Dit na een slapeloze nacht en wat jij ook zegt, ik wilde ze niet wakker bellen terwijl het niets kan zijn. Ik had ook een harde buik en uren met amper wat beweging. Toen ik belde gaf de verloskundige aan wat ik op internet ook veel lees: rond deze tijd is het heel normaal om de baby soms vaker en soms minder te voelen. Het heeft nog zoveel ruimte, dat als het kindje anders gaat liggen, je het gewoon niet goed voelt. Ik kon tijdens de 20 weken echo zien dat de baby met de benen naast het gezicht lag. Mijn placenta ligt achter, dus logisch dat ik toen veel getrappel heb gevoeld. Blijkbaar lag de baby later op een andere manier, waardoor het getrappel naar mijn placenta ging en ik dit niet kon voelen. Inmiddels voel ik weer de bewegingen van eerst en had ik me dus helemaal geen zorgen hoeven maken. Ik denk echt jij dit ook niet hoeft te doen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet makkelijk los laat zonder bevestiging. Als het je helpt om even te bellen, dan altijd doen.

2 maanden geleden

Snap heel goed dat je je zorgen maakt. Én tot 28 weken is het heel normaal als af en toe zelfs een paar hele dagen 0 bewegingen per dag voelt. Pas vanaf 28 weken is je kind sterk genoeg om jou zijn bewegingen overal in jouw buik en in elke houding te kunnen laten . Het kan dus heel goed zijn dat jouw kind nu net even anders ligt, waardoor je het niet kunt voelen. Als je aan je buik voelt kun je je baarmoeder voelen, de rand kan soms wat hard voelen. Zeker als je op je rug ligt. Je kind is nu nog te klein om het van buiten te voelen liggen. Dat kan een verloskundige met ervaring nu ook nog niet. Je zorgen maken is altijd een reden om je verloskundige te bellen. Dus als je dat ondanks deze info nogsteeds doet, dan zou ik zeker bellen. Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent en dat je nog hebt kunnen slapen vannacht.

2 maanden geleden

Ik zou gewoon even de verloskundige bellen en vragen of je naar het hartje mag komen luisteren😊

2 maanden geleden

Voor je eigen geruststelling zal ik zeker even bellen! Maar denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.. het is echt niet gek om nog geen reactie te krijgen en/of uren, dan wel dagen niks te voelen met 18 weken.

2 maanden geleden

Hoeft echt niets ernstigs te zijn. Maar als je je onzeker voelt; altijd de verloskundige bellen! Dat mag altijd! Zij kunnen aan de hand van je verhaal inschatten of je snel moet komen of ze kunnen je geruststellen en je later nog even laten komen om het hartje te luisteren.

2 maanden geleden

Ja tegen 5u voelde ik der opeens bewegen. Heb ik nog even een uurtje kunnen slapen 😅 dat harde bleek achteraf de baarmoeder te zijn inderdaad. Want toen ze bewoog was het ergens anders.. maar 3u niet kunnen slapen van de onzekerheid 😅 wat een gedoe zon zwangerschap