10 Reacties

10 dagen geleden

Je verloskundige belt net zo lang tot er ergens een plek gevonden is, hoeft inderdaad niet in je eigen stad te zijn.

10 dagen geleden

Toevallig is dit laatst uitgelegd tijdens een voorbereidingsavond van onze verloskundigenpraktijk... zij legde uit dat het kan voorkomen en dat je dan naar een ander ziekenhuis gaat. Dat kan dan bijvoorbeeld in Amersfoort zijn ipv Utrecht dus meestal nog wel regio maar wel wat verder. Zij gaf ook aan dat dit uitzonderlijk is...

10 dagen geleden

Ik woon in Amersfoort, maar ben bevallen in Blaricum van mijn zootnje vorige keer. Was rond de feestdagen en enorm druk 🫣

10 dagen geleden

Ligt ook echt aan je regio…. In Noord Holland zijn de problemen momenteel wat groter en gaf mijn verloskundige aan dat ze laatst ook met iemand over de afsluitdijk naar Sneek gegaan is 😅. Maar goed er wordt inderdaad gewoon gekeken waar er plek is en dan zoeken ze wel de dichtstbijzijnde plek, maar het kan erg druk zijn natuurlijk.. als je medisch bent dan is de kans vrij groot dat er sowieso plek is, maar poliklinisch wordt je wel wat sneller doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Dan bewaren ze bv hun laatste plek(ken) voor een vrouw die medisch is.

10 dagen geleden

Bij mijn eerste kindje was in heel den haag geen plek, is uiteindelijk in Delft geboren. Met (inmiddels) flink pijnlijke weeën was de rit in de auto best intens 🫣

10 dagen geleden

Dan wijken ze uit naar een andere stad! Bij mn vorige bevalling was er geen plek in Diak, Antonius en Gouda. WKZ laatste optie en die had gelukkig plek. Anders moesten we naar Zoetermeer of Amersfoort…

10 dagen geleden

Een kennisje van me wilde poliklinisch bevallen.. maar moest uiteindelijk thuis bevallen omdat er geen plek was (en die ook niet snel genoeg vrij kwam). Dus een onvoorbereide thuisbevalling tot gevolg… l Bij medisch bevallen zal dat vast wel anders gaan. Ik verwacht dat die voor gaan op poliklinische bevallingen.

10 dagen geleden

Mijn vorige bevalling vond plaats in een soort bizarre geboortegolf. Mijn verloskundige heeft 11 (!!!) ziekenhuizen moeten bellen voordat er ergens plek was. Ik woon in Utrecht en moest uiteindelijk naar Den Bosch. Dat had ook de VK nog nooit meegemaakt! Daar was het overigens top geregeld, maar ik zou zeggen: ga nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen!😉

10 dagen geleden

Wat bizar eigenlijk! Al helemaal een onvoorbereide thuisbevalling zit ik niet op te wachten.. hopen dat er geen intense geboortegolf ineens is en je dan echt ver uit je woonplaats moet gaan

9 dagen geleden

Reactie op Martje1995

Wat bizar eigenlijk! Al helemaal een onvoorbereide thuisbevalling zit ik ni ...
November schijnt normaal gesproken een relatief laag geboortecijfer te hebben. 🎉