11 Reacties
2 maanden geleden
Geen tips, maar wel herkenbaar…
Ik kan sinds augustus ook niet meer langer dan 10 minuutjes lopen door allerlei pijn. Heel frustrerend, maar weinig aan te doen, behalve wachten tot het november is….
Hier ook een hond, een paard en een peuter die graag buiten is. Dus ben normaal bijna nooit binnen… 😒
Het is voor het goede doel!!
2 maanden geleden
Misschien niet echt een buiten activiteit voor het moment, maar ik zwem graag! Mocht er een zwembad in de buurt zijn die baantje zwemmen doet kan ik dat echt aanraden.
Voelt niet belastend voor je lijf, alleen het moment dat je het water uitgaat merk je wat je elke dag met je mee tilt 😂
Maar in elk geval erna het fijne gevoel dat je wat gedaan hebt
2 maanden geleden
Hee! Wat rot dat je niet meer de dingen kunt doen die je wilt doen…
Lees in je berichtje dat je veel pijn hebt door ACNES en ben daardoor heel benieuwd naar hoe dit tijdens de zwangerschap verloopt. Is dit bij jou tijdens je zwangerschap ontstaan? Of al langer langer last van? En hoe verloopt het nu tijdens je zwangerschap?
Heb zelf al meer dan 10 jaar ACNES (waarvan 2 jaar in bed) en een jaar of 5 geleden de uitbehandeld diagnose gekregen, tot ik 1,5 jaar geleden in het radboud kwam om te vragen hoe het verloop zou zijn als ik ooit zwanger zou raken en of dit überhaupt zou kunnen. Nu naar aanleiding van dit gesprek aan de Botox (behandelden ze nog niet mee in de tijd van mijn operaties) en dat is echt een geweldige uitkomst. Nooit verwacht dat ik ooit zo ‘fit’ zou zijn en voor m’n zwangerschap 5 km kom hardlopen.
Ondanks dat het erg onaantrekkelijk om met de pijn tóch naar buiten te gaan zo nu en dan (ook in combi met zere bekken) probeer ik toch iedere dag mijn stappendoel te halen, verspreid over de dag met kleinere rondjes. Gewoon omdat ik van mezelf intussen weet dat van buiten zijn, ik lekkerder in mijn vel zit en dit voor mij ontspannend werkt. Momenteel weegt het fijne gevoel hierna zwaarder dan de last die ik ervan ervaar, maar die balans is natuurlijk altijd lastig en zoeken.
Probeer het vooral te zoeken in de kleine stukjes, even een rondje in de tuin, plastic wegbrengen, een brood of wat kleine boodschapjes halen. Al is het maar eventjes de straat op en neer, alle beetjes helpen! Kleine ‘succesjes’ geven hopelijk weer iets meer vertrouwen in je lijf zodat je de positieve spiraal weer een beetje te pakken krijgt.
Mocht je het fijn vinden om eens verder te kletsen mag je ook een vriendschapsverzoekje sturen, ben zelf al een tijdje op zoek naar anderen met ACNES die zwanger zijn, dus sta er zeker voor open!
2 maanden geleden
Herkenbaar! Ik wandel 3x per dag met de hond en baby een stukje. Meteen schiet de buik op spanning. De ischias is heel goed te doen nu door de osteopaat! Echt een mega aanrader. Bekkenpijn helaas niets meer aan te doen, dus ik herken je volledig.
Probeer elke paar uur een rondje te doen en ga tussendoor veel plat liggen als het mogelijk is om je bekken goed rust te geven.
2 maanden geleden
De zwemtip van hieronder vind ik een goede waar ik mij bij aansluit 🤭 lopen gaat voor mij moeizamer dan zwemmen. Behalve ACNES deel ik je klachten. Ik neem nu ook gewoon meer zitpauzes als ik naar buiten ga, dat helpt ook enorm. Verder fiets ik soms, maar het verschilt per dag of ik dan een beetje last heb of niet.. 😅
2 maanden geleden
Herkenbaar! Ik kom ook nauwelijks meer buiten omdat ik al super snel last krijgen van m’n bekken (onderrug en vooraan bij schaambeen) en sporten lukt ook niet meer vanwege deze klachten helaas. Ik zat eraan te denken om misschien te gaan zwemmen om toch nog in beweging te blijven
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Inmiddels kom ik ook amper nog in beweging en mijn verlof is zojuist begonnen. Gisteren gingen we een klein blokje om, dat breken we vroegtijdig af omdat ik de hele tijd harde buiken krijg. Hierdoor raak ik vreselijk buiten adem en ben ik er dan helemaal klaar mee terwijl op dat moment het met de bekken wel gaat.
Het hoort er helaas bij, de een heeft het meer dan de ander. Het is de tijd uitzitten 🙄
2 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Vervelend dat jullie ook aan het tobben zijn <3
Hopelijk gaan de weken een beetje vlot voor iedereen en trekken de klachten na de bevalling weg :)
2 maanden geleden
Reactie op elpobo
Hee! Wat rot dat je niet meer de dingen kunt doen die je wilt doen…
Lees i ...
Heb je een verzoekje gestuurd, fijn om verder te kunnen kletsen met iemand die ervaring heeft met ACNES!
2 maanden geleden
Reactie op Noé91
Misschien niet echt een buiten activiteit voor het moment, maar ik zwem gra ...
Ik deel deze ervaring, gisteren weer lekker gaan zwemmen. Hier hebben ze 2x per week warm water zwemmen waarbij het water net wat warmer is en de bodem op 1.35 staat. Heerlijk dat gewichtloze in het water. Een beetje heen en weer zwemmen en af en toe gewoon heerlijk even drijven. Moment dat je het water uitgaat voel je het gewicht wel weer even enorm goed maar hier werkt het zeker😊
2 maanden geleden
Ik herken dit ook.
Er zijn al wat tips gegeven maar ik wil je ook adviseren om dit met je verloskundige of gynaecoloog te bespreken.
Toen ik vertelde dat ik niet tot nauwelijks meer aan beweging toe kom, heb ik bloedverdunners voorgeschreven gekregen.
Ik gebruik nu Fragmin, dit zijn injecties die ik dagelijks in mijn buik moet zetten om trombose te voorkomen door het stilzitten.