20 Reacties

vorige week

Ik rol vaak een handoek of deken op en die leg ik onder het matras, mijn zoon draait ook veel

vorige week

En we gebruiken tijmsiroop van darl

vorige week

Daro*

vorige week

Voor onze zoon helpt het wel goed om matras schuin te zetten. Ik heb er een paar handdoeken onder liggen, hij draait ook veel maar gaat prima. En ik gebruik nu ook voor de nachten de hoest siroop van Dampo, heb het idee dat dat ook echt wel wat doet.

vorige week

Tussikind, werkt hier heel goed! En het matras inderdaad iets schuin door handdoeken eronder

vorige week

Luuf verkoudheidsbalsem; op borst, rug en voetjes (en sokken aan) smeren

vorige week

Reactie op eefjeeB

Ik rol vaak een handoek of deken op en die leg ik onder het matras, mijn zo ...
Mag dit wel, begreep altijd dat hoestdrank juist echt niet mocht?

vorige week

Deze?

vorige week

Reactie op -Simonee-

Deze wel is vanaf 6 maand

Reactie op -Simonee-

Als ze rochelt dan zit er slijm. Dat moet er uit. Hoest ze dat niet op (door bijvoorbeeld hoestdrank) dan wordt de kans op een longontsteking een stuk hoger. Daarom wordt het inderdaad sterk afgeraden. Verder helpt het bij ons als ze bij ons in bed ligt. Ze wordt dan ook wel wakker van het hoesten maar zoekt me op en slaapt verder, dat scheelt een boel gehuil en zo slaapt iedereen beter dan wanneer ze hoestend en huilend wakker wordt..

vorige week

Ze raakte helemaal in paniek dus zijn maar even naar beneden gegaan, als ze speelt hoest ze amper tot niet. Ze had helemaal een rood gevlekte huid! Zo sneu!

vorige week

Reactie op -Simonee-

Ze raakte helemaal in paniek dus zijn maar even naar beneden gegaan, als ze ...
Ja door het liggen wordt het erger, helaas.. Waarom durf je niet het matrasje iets schuin te zetten?

vorige week

Reactie op SnnevL

Ja door het liggen wordt het erger, helaas.. Waarom durf je niet het matras ...
Ze draait zoveel rond en dan ligt ze met haar hoofd naar beneden

vorige week

Reactie op -Simonee-

Ze draait zoveel rond en dan ligt ze met haar hoofd naar beneden
Maakt echt niet uit hoor, doet onze zoon ook. Zo veel verschil zit er dan ook niet in met de vlakke en de iets hellende kant, als je gewoon 2 handdoeken oprolt en naast elkaar legt, moet dat prima kunnen!

vorige week

Reactie op SnnevL

Maakt echt niet uit hoor, doet onze zoon ook. Zo veel verschil zit er dan o ...
Hoe dan? Ik deed toen ze nog niet rolde haar bed gewoon met wat boeken schuin zetten

vorige week

Hier zitten we in hetzelfde schuitje. Ze slaapt bij ons, en als ze erg veel last heeft mag ze op mijn borst liggen, dat helpt. Al spuugt ze wel mn hele pyjama onder als ze slijm ophoest, moest mezelf vannacht 3 keer verschonen 🙈 vandaag gaat wel al een stuk beter, hopen dat ze het deze nacht goed volhoudt

vorige week

Reactie op -Simonee-

Hoe dan? Ik deed toen ze nog niet rolde haar bed gewoon met wat boeken schu ...
Dat kan ook! Haha. Ik rol 2 badhanddoeken op, leg die naast elkaar, horizontaal onder het matras. Is niet veel wat het verhoogd maar scheelt toch iets..

vorige week

Tussikind siroop + luuf op borst en ruggetje smeren (icm neus vrijhouden). Ik heb zoooo veel dingen geprobeerd en gedaan. Dit werkt voor ons meestal om de nachten een beetje beter te slapen bij hoest.

2 dagen geleden

Ons zoontje heeft ook bij ieder verkoudheidsvirusje erg veel last van hoesten. Ik herken je verhaal dus heel goed. Ook al paar keer bij de huisarts geweest maar die zegt dat het het erbij hoort en door gezwollen amandelen komt en daar kan hij op deze leeftijd niks aan doen. Wat hier het beste helpt weet ik niet, maar we hebben in ieder geval neusspray van de huisarts (xylometazoline voor baby’s, lage dosering) en dat houdt in de nacht zijn neusje open. Dat vermindert de hoestprikkel bij het steeds door de mond ademen. Maar alsnog vragen wij ons iedere avond/nacht af: dit is toch niet normaal?!