12 Reacties
één maand geleden
Jammer dat ze niet een beetje gepolst hebben waar jij behoefte aan had! Mijn babyshower was een high tea met 4 vriendinnen, meer dan genoeg. Maar goed, verder geen tips, behalve gewoon duidelijk aangeven als het te rumoerig wordt voor je of als je even anders wilt gaan zitten of zo. En hopelijk kan je vriend daarbij goed ondersteunen! En wie weet valt het allemaal reuze mee en wordt het juist super leuk als je de controle loslaat!
één maand geleden
Haha ik snap je. Ik heb aan het begin van deze zwangerschap duidelijk gemaakt dat ik het deze keer niet wil. Vorige keer wel 2 gehad en begrijp me niet verkeerd, super lief en was gezellig. Maar ik wil mensen niet op kosten jagen en een 2e keer is de verrassing er toch al vanaf. Tot nu toe is er gehoor aan gegeven, bijna 38 weken, dus denk dat het ook niet meer gaat komen, top haha. Doe dan wel andere leuke dingen met vriendinnen en moeder en zusje, apart.
één maand geleden
Het mooie is dat je helemaal niet verantwoordelijk bent deze dag. Niet voor het plezier of het voorkomen van stiltes of moeilijke gesprekken. Wel kan je soms even zeggen: hé, zullen we even wisselen van plek, dan kan ik ook even met die en die kletsen.
En het gaat gewoon 2 uur lang over baby’s, bevallingen en opvoeden. Dus men zal echt wel kletsen hoor.
Laat het los. Dat ga je afgezien van de babyshower nog veel vaker moeten doen deze komende tijd :)
één maand geleden
Ik vond het ook wel een dingetje omdat ik allemaal losse vriendinnen heb en iedereen t naar de zin wil maken. Maar ze hadden gewoon een simpele lunch geregeld (ik hou niet van al die poespas) en het was hartstikke gezellig, iedereen praatte gewoon met elkaar. En het mooiste vond ik nog dat het voor mij echt een moment was van dankbaarheid dat ik zoveel lieve mensen om mij heen heb die dit dus graag voor me doen. Ik zie mijzelf niet als iemand die veel goede vriendschappen kan onderhouden dus dit was een heel mooi besef dat ik toch echt een stel geweldige mensen heb die om me geven.
één maand geleden
Precies hier was ik bang voor! Ik heb meteen bij familie en verschillende vriendinnen aangekondigd dat ze mij er écht geen plezier mee zouden doen. Uiteindelijk heeft eentje heel hardnekkig alsnog gepolst bij mijn vriend en beste vriendinnetje of ze mij niet toch zouden verrassen. Maar die hebben gelukkig wel duidelijk gemaakt dat ik er niet op zat te wachten.
Ben met mijn zus en een vriendinnetje als verrassing naar een intratuin kerstshow geweest, mijn ouders zijn komen high tea’en en verder lekker gewoon normaal met vrienden af blijven spreken zonder poespas, toeters en bellen.
Eerlijk gezegd best egoïstisch van je moeder om je met een schuldgevoel op te zadelen, het is niet alsof jij hierom gevraagd hebt toch?
Maar als het toch gaat gebeuren, probeer jezelf als ‘mantra’ voor te houden dat iedereen samen komt om JOU in het zonnetje te zetten en een fijne tijd te bezorgen. Dus jij mag (moet eigenlijk) lekker achterover leunen en bent totaal niet verantwoordelijk voor de gezelligheid. Hopelijk lukt het toch een beetje te genieten!
één maand geleden
Ik heb morgen mijn babyshower, ik wou er wel graag een maar wel met een paar "eisen";
- ik wil niet verrast worden, geeft datum maar gewoon door. Dit heeft mijn man gedaan, vriendinnen vonden dit jammer maar ik hou niet van verrast worden. Ik kan momenteel niet zo veel hebben, nu kan ik mij er lichamelijk en mentaal op voorbereiden.
- geen stomme spelletjes zoals een romper versieren, mijn buik opmeten en babyhapjes proeven. Ze mogen de naam en datum raden en verder wil ik gewoon gezellig kletsen.
Doordat mijn man ook in de organisatie zit, polst hij regelmatig of ik het oke vind en bewaakt hij ook wat ik wil. Zo moest ik ook zelf aangeven bij hem wie ik wou uitnodigen en hun nummers. Verder bemoei ik mij er niet mee en vind ik dat ook echt leuk.
Ik kan me echt voorstellen dat je er geen zin in hebt. Zeker als ze nooit samen komen en je het gevoel hebt de controle te missen. Probeer bet over je heen te laten komen en wees eerlijk dat je het lastig vind dus graag wat informatie wilt, wellicht geeft dat rust
één maand geleden
Ik heb bij de eerste vanaf het begin gezegd dat ik het niet wil en niet zag zitten. Ik was ook vrij ziek de hele zwangerschap en de dag dat het zover was zouden we gaan babyshoppen. Ik voelde me die dag goed en had daar zo naar uitgekeken.
Mijn partner wist er niets van. Die had contact wel met zijn moeder die het regelde en ons uit hoorden of we thuis waren. Vlak voor we gingen stonden er ineens 8 mensen op de stoep. Heb ze allemaal binnen gelaten. Vriendelijk bedankt en veel plezier gewenst op mijn feestje. Waarna ik mijn jas aangetrokken heb en ben gaan babyshoppen.
Niemand die mij achteraf iets kwalijk nam. Teleurgesteld waren sommige wel. Maar mijn reactie was ook benoemd door anderen die erbij waren.
Als je er echt geen zin in hebt zou ik het gewoon benoemen. Laat ze de cadeaus bewaren tot na de geboorte. Of vraag aan 1 iemand die weet hoe je bent wat er gaat gebeuren zodat je je kan voorbereiden en je zo wat meer inzicht krijgt. Je kan dan er misschien meer naartoe leven en er wel plezier in krijgen.
Verder zou ik je moeder gewoon een flinke veeg uit de pan geven. Ze gaat hiermee over jou grenzen en je dan ook nog op te zadelen met een schuldgevoel is niet oké. Dat zal straks als je baby er is waarschijnlijk wel vaker gaan gebeuren dus beter nu zeggen wat je van haar gedrag en manier van doen vind. Dat maakt het straks als je baby er is ook makkelijker dat vaker te doen.
één maand geleden
Ik snap je, ik kreeg m bij 35 weken pas. Vond dit erg laat omdat je weet dat het nog "moet" komen. Ik wist dat ik er 1 kreeg omdat alle vriendinnen dit kregen.
Bij elke afspraak die ik had staan was ik ermee bezig of het zo kon zijn, dus leuk aankleden, niet durven afzeggen etc etc.
Ik zou dus iedereen adviseren om als je een babyshower organiseerd het echt beetje optijd te doen en in t tweede trimester.
Ondanks dat heb ik enorm genoten en was het heeel gezellig🩷
één maand geleden
Ik heb volgende week een babyshower borrel met 36.4. Op mijn verzoek (en via m’n moeder gecommuniceerd) wordt er geen heel spektakel van gemaakt met versieringen enzo, en cupcakes en gedoe. Er wordt niets van me verwacht maar gewoon bier en bitterballen. Nu heb ik er ineens helemaal zin in 🥰 Gewoon iedereen nog even zien en een knuffel geven
één maand geleden
Maar aansluitend: jij hoeft absoluut niet naar een babyshower omdat je moeder of iemand anders er veel tijd in heeft gestoken. Je bent niets verplicht.
Voordat het tot een ‘borrel’ kwam zoals die van mij volgende week is gepland, was mijn schoonfamilie (uit liefde) een shower aan het organiseren voor me en daar heb ik nee tegen gezegd. Wil ik echt niet. En dat mag gewoon. Dus nu in een setting waarin ik het wel voor me zie :) Misschien kan dat voor jou ook werken en anders is nee ook een antwoord