32 Reacties
25 dagen geleden
Jeetje wat heftig allemaal.. ik ben zelf ook bevallen met de vacuümpomp en een knip en de eerste week van de kraamperiode bijna iedere dag moeten huilen omdat ik zo aan het herstellen was van de bevalling, gigantisch veel pijn had, wijkende wond, kon niet rechtop zitten of lopen en dacht echt dat het nooit meer goed ging komen.
Wat voor mij heel erg hielp om alles een beetje te verwerken was de verslaglegging van het ziekenhuis lezen, er heel veel over praten met anderen, veel praten met mijn partner en mensen om me heen die mee veel hebben aangemoedigd.
Nu zit ik op dag 14 na de bevalling en ben vandaag naar 3 winkels geweest, stuk gelopen en zelfstandig gekookt. Ieder klein puntje van overwinning is er een.
Vergeet niet dat je een heftige bevalling hebt gehad, een heftig traject en dat je lichaam gewoon echt tijd nodig heeft om te herstellen en dat je deze tijd echt mag nemen. Je hebt het super goed gedaan ❤️
25 dagen geleden
Wat knap dat je alles zo kan verwoorden. Je doet het maar wel allemaal en fijn dat je kan genieten van je zoontje.
Ik heb ook een wijkende wond en moet dus ook langer op bed blijven… weet ook niet goed wat ik wil zeggen, maar je bent niet alleen en het ligt niet aan jou.
Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter 😘🥰🙏🏼
25 dagen geleden
Wat goed dat je het van je afschrijft. Geen wonder dat je je verdrietig voelt, want het is best heftig wat je schrijft!
Ik wou even op je bericht reageren vanwege de gigantische hoofdpijn nav de ruggenprik.
Ik ben nu 3 weken geleden bevallen en heb ook giga hoofdpijn gehad van de ruggenprik. Ook weer terug naar het ziekenhuis geweest om een bloedpatch te laten doen. Uiteindelijk toch niet gedaan, omdat daar ook weer risico’s aan zijn verbonden.
Ik heb heel veel water gedronken, echt wel 3 a 4 liter per dag. Veel plat gelegen. Alleen overeind gekomen als ik naar de wc moest. Koffie en cola gedronken. Na 6 dagen voelde ik de hoofdpijn ineens wegtrekken. Het was in één keer helemaal over. Heel bijzonder.
Ik wil je een hart onder de riem steken: het komt echt goed ❤️
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt! Een dikke knuffel 😘
25 dagen geleden
Het is ook echt niet niks waar je allemaal doorheen gaat! Het lijkt mij zo frustrerend dat alles zich blijft te lijken opstapelen. Goed dat je hier even je hart lucht. Dikke knuffel voor jou ❤️❤️
25 dagen geleden
Reactie op Sytske15
Wat goed dat je het van je afschrijft. Geen wonder dat je je verdrietig voe ...
Wat goed om te horen. Ik had ook een blood patch aangeboden gekregen gisteren maar omdat het iets zakte, afgewezen. Drink als een malle cola, redbull en monster (lust geen koffie), tot het misselijk zijn van de cafeïne toe. Ik hoop dat het gauw zijn werk gaat doen maar dit geeft hoop
24 dagen geleden
Heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Het is ook allemaal niet niks. Alle emoties van de bevalling, slaapgebrek en dan ook nog die verschrikkelijke pijn erbij.
Ik weet niet of je iets van pijnstilling gebruikt? Bij mij begon dezelfde soort hoofdpijn op dag 5 na de bevalling, met als hoogtepunt qua pijn in de nacht. Ik heb toen huilend de verloskundige opgebeld en die heeft me naast cafeïne ook aangeraden om ibuprofen (1x 400mg, met 8 uur ertussen) te nemen naast paracetamol (2x 500mg, 6 uur ertussen). Dit werkte gelukkig voldoende om wat beter te kunnen slapen en na vier dagen was het al een heel stuk minder en nam ik de medicijnen alleen in als het nodig was.
24 dagen geleden
Reactie op LazyMom
Heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Het is ook allemaal niet niks. Alle e ...
Ik neem vanaf de bevalling al standaard 3x daags 400mg ibuprofen en 4x daags 1000mg paracetamol met cafeïne. Dit heb ik ook nog echt nodig, inmiddels dag 7. Afgelopen nacht al iets beter geslapen, dat doet ook goed.
Alleen een ander bekend probleem.. nachtzweten! Jeetje, nooit verwacht daar zo'n "last" van te hebben 🫣 zeiknat wakker geworden
24 dagen geleden
Ahh lieve mama, ik kan niet begrijpen hoe jij je voelt want ik heb dit niet meegemaakt maar weet dat je een top mama bent en dat het uiteindelijk (makkelijk gezegd) helemaal goed komt. Neem de tijd voor je rust en herstel. Een dikke knuffel 💗💗
24 dagen geleden
Wat onwijs vervelend voor je! Ik herken het verdriet heel erg goed, ik heb een extreem lastige zwangerschap gehad en extreem last gehad van die emoties. Ook mijn bevalling is niet gegaan hoe ik wilde. Ze zat klem en omdat het zo snel is gegegaan hebben ze geen tijd gegad voor een ruggenprik of lokale verdoving maar wel alle interventies moeten doen. Weet dat je je zo mag voelen en het oke is om teleurgesteld te zijn dat het niet is gegaan zoals je wilde.
De vacuüm pomp is echt een verschrikkelijke ervaring die ik hoop nooit meer mee te maken. Ik vond het echt vrij traumatiserend. Ook ik ben daardoor goed uitgescheurd van binnen naar de zijkant toe, en de hechtingen zijn kut. Alles doet gewoon pijn. Ik heb nu maar een kussentje besteld om op te zitten en probeer zoveel mogelijk te gaan liggen overdag. ook voor mn hémorroïden en heb mn trots maar opzij gegezet en slik nu standaard paracetamol en ibuprofen en heb ik creme gekregen. Ik krijg migraine hoofdpijn van het aanleggen om de borstvoeding op gang laten komen. Ik heb 2 dagen met haar non stop dag en nacht aan de borst gezeten (en migraine dus) om te horen te krijgen dat ze nog steeds was afgevallen tot onder de 10%. Dus ik snap je frustratie. Ik zou willen zeggen wees lief voor jezelf en pak je rust zoveel mogelijk. Je bent nog geen week verder (onze kleintjes hebben dezelfde verjaardag). Het verschonen komt wel maar laat jezelf nu vooral vertroetelen door je lieve man en zit zoveel mogelijk op een ijspack og ga liggen.
Een bevalling is niet niks he, maar er wordt wel verwacht dat we direct daarna een top prestatie leveren en weer direct in vorm zijn, een ander mens in leven houden, er goed uit zien, visite ontvangen en allemaal doen alsof het goed gaat. We hoeven geen Kate Middleton te zijn gelukkig. Blijf de komende week nog even lekker buidelen in bed als dit kan tot je je weer wat beter voelt. Ik merk dat voor mij het instaleren van een plek waar ik gewoon comfortabel ben echt enorm helpt.
24 dagen geleden
Reactie op krulstaartjes
Wat onwijs vervelend voor je! Ik herken het verdriet heel erg goed, ik heb ...
Ik heb de vacuüm ook zeker best traumatisch ervaren, ik wist tot een aantal uur na de bevalling niet eens dat ik geknipt was! Hij had niks gezegd.. Ook het persen was vreselijk, doordat ik al best wat aambeien had, ervaarde ik continu druk en pijn op mijn anus waardoor ik niet meer effectief kon persen en al snel continu druk ervaarde. Ergens zit er ook een stukje schaamte.. Ik heb echt de boel bij elkaar gekrijst en gegild tijdens het persen, ik was compleet in paniek. De lieve verpleegkundige en verloskundige hebben wel echt hun best gedaan in de begeleiding, daar lag het niet aan.
Grappig dat we dezelfde bevaldatum delen 💕 hoe is het verder met jouw kindje?
Hier gaan nu ook de flessen vrij moeizaam.. hij valt telkens jn slaap en komt nooit uit zichzelf voor voeding. Ook poept hij moeizaam en heeft daar soms zo'n last van.
24 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik neem vanaf de bevalling al standaard 3x daags 400mg ibuprofen en 4x daag ...
Ik word ook badend in het zweet wakker! Echt zo bizar! Helaas komt het vaak samen met een nachtmerrie voor me. Vaak over de afgelopen week. Heeft allemaal zoveel impact gehad. Ik praat mezelf moed in ‘s nachts dat ik het er letterlijk uit zweet en huil allemaal. Totale reset 🙈
24 dagen geleden
Ik herken je frustratie. Ook mijn bevalling liep niet hoe ik het wilde. Ook heb ik de laatste tijd veel hoofdpijn, maar had niet de link gelegd aan die ruggenprik tot nu 😅
Heel veel sterkte iig, we hebben de hele kraamperiode om te herstellen en daarna nog een jaar om te ontzwangeren voor we pas echt weer "de oude" moeten worden, voor zover dit überhaupt mogelijk is ;)
21 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Ik heb de vacuüm ook zeker best traumatisch ervaren, ik wist tot een aantal ...
Hey hey hoe voel je je inmiddels??
Oh ik snap je heel goed! Ik vermoede dat ik gescheurd was maar de gynaecoloog bleef heel vaag en ontwijkend na 3x gevraagd te hebben hoeveel hechtingen ik nodig had. Je gaat je gewoon echt het ergste inbeelden (lang leven een baan in de zorg; je weet hoe erg het kan zijn).
Het is normaal dat het persen vreselijk was. Het is zo overweldigend. Ik heb tijdens mn zwangerschap heel erg geleerd dat zelfs als je alles goed doet en je maximaal voorbereid het niet altijd een garantie is dat het ook leid tot wat je wil. Mij lukte het ook niet hoor, ik kon een goede pers leveren en daarna was het telkens gewoon op. Het voelde echt als dood gaan en alsof mn bekken in stukken brak. Dus de paniek die daarbij komt kan ik me echt inbeelden en ik denk dat je je er ook niet voor hoeft te schamen. De pijn in je anus maakt het inderdaad ook moeilijk om tussendoor volledig te ontspannen of inderdaad goed te persen. Schaamte hoort erbij maar we zijn op dat moment ook wel echt op ons kwetsbaartse met bijster weinig controlle over hoe het loopt. En ons kleintje is er dus daar mag je best trots op zijn! Het is niet gegaan zoals je wilde, maar je hebt dit toch maar voor elkaar gekregen!
Met mijn dochter gaat het gelukkig goed! Ze heeft wat geelzucht gehad aan het begin maar verder doet ze het qua eten en slapen prima. Het was alles zo waard. Ze is inmiddels weer terug op haar geboortegewicht na 3en regendagen gehad te hebben voor het eerst. Het moeizame poepen hebben wij ook last van. We doen veel oefeningen en buikmassage met haar iedere keer als we haar luier vervangen om het iets makkelijke te maken. Het is zo zielig om ze te zien huilen als ze teveel krampjes krijgt.
21 dagen geleden
Reactie op krulstaartjes
Hey hey hoe voel je je inmiddels??
Oh ik snap je heel goed! Ik vermoede d ...
Het gaat langzamerhand beter hier, ik hoef niet meer elke keer te huilen als ik over de borstvoeding denk. Als ik er weer erg emotioneel over word, probeer ik mezelf toe te spreken met de woorden dat het echt goed is zo, dat ik mijn best heb gedaan en mijn herstel ook belangrijk is. Gelukkig slaap ik ook steeds beter tussen de voedingen door, de beelden en gedachtes van de bevalling komen dan ook niet meer naar voren Gelukkig.
We zijn van de week naar de osteopaat geweest, zijn lijfje bleek vol stress. Hierna merkte we eigenlijk al verbetering! Hij is namelijk ineens een stuk actiever, drinkt beter en komt ineens zelf voor zijn fles.
Hier is de wond ook gaan wijken en best flink.. ik heb zelf ook op de verlos gewerkt fus ik weet hoe het er uit ziet. Ik kijk wel elke dag even met mijn telefoon, ondanks ik het wel confronterend vind om het te zien. Ik weet dat het gewoon veel tijd nodig heeft om te helen.
Het poepen hebben we nu het advies gekregen om biactol te gebruiken! Het arme mannetje poept echt al plakkaten ipv zacht/dun. Het kost hem ook veel moeite. Toevallig nu flink in de aanbieding op deonlinedrogist.nl!
Goed om te horen dat het nu weer goed gaat bij jullie, ook rust in huis dus
20 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Het gaat langzamerhand beter hier, ik hoef niet meer elke keer te huilen al ...
Fijn om te horen dat het langzaam beter gaat. Weet dat het ook niet erg is als je hulp nodig hebt met het verwerken van de bevalling. Zo te horen heeft het op zowel jou als je kleintje best indruk gemaakt.
Fijn dat het sinds het bezoek bij de osteopaat beter gaat! Stelt het gerust dat hij nu zelf voor zijn voedingen komt?
Inderdaad het is een wond dus voor dat het volledig dicht en genezen is gaat er echt wel wat tijd over heen. Maar ik begrijp heel goed dat je eht confronterend vindt. Ik heb het ook nog steeds als ik er naar kijk. Probeer het wel te doen ook om te kijken of er geen tekenen zijn van infecte enzo.
Wat fijn dat de medicatie helpt! Zo te horen zit er echt al een stijgende lijn in met hoe het allemaal gaat bij je. Ben zo blij voor je om het te horen.