32 Reacties

21 dagen geleden

Hoi, Je bent niet alleen. Ik ben 7 november bevallen middels een geplande keizersnede. Ik kreeg een hersenvocht lekkage. Alleen bleek er ook een bloeding in het hoofd bij te hebben na een ct scan omdat mijn klachten ook mijn gehoor aantasten heel erg. Ben nu een hele case studie want de kans dat dit gebeurd is 1 op de 2 tot 5 miljoen. 1.5 week plat omdat ze door de hersenvocht lekkage in combinatie met de bloeding geen bloodpatch durfden direct. Weinig verbetering. Toch een bloodpatch gehad en wat een opluchting. Echter heb ik restschade. Ze hebben een zenuw geraakt in de rug dus dus beide voeten tintelingen en schokken. Hele erge oorsuizen. En mijn rechteroor galmt alles wat ik hoor hoor ik dubbel in dat oor. Ik word helemaal gek. Ze hopen dat het beter word maar geven geen garanties. Mijn borstvoeding ging wel goed. Maar ik trok het lichamelijk niet meer nadat mijn opa overleed vorige week dus daarmee gestopt. Heel erg om gehuild maar ik heb nog een zoon die ik geen aandacht kon geven en ben naast dit alles ben ik ook chronisch ziek. Ik heb mijn slaap en rust nodig om straks voor mijn 2 kindjes te kunnen zorgen.Ik lag begin deze week ook weer in het ziekenhuis met een trombose arm die er nog even bij komt. En heb gewoon veel pijn. Ik hoop dat de ellende hier nu eens ophoud. Ik probeer te genieten van alles maar met alle drukte en mijn opa. Mijn partner die over een week weer moet gaan werken. En alles bij elkaar ben ik op en moet ik nodig herstellen en bijslapen. Ik hoop dat we hier weer snel rust in huis krijgen. Ik lees dat het bij jou iets beter gaat. Ze hebben mij ondertussen al (ongevraagd) aangemeld ivm de lange wachttijden voor trauma therapie. Mijn huisarts zegt duurt toch eeuwen voor je aan de beurt bent en wil je het dan niet ook prima. Maar wat nu gebeurd is is bizar en niet normaal. Beter maar dat je aangemeld bent en geef hem wel gelijk. Misschien is dit iets voor jou ook op de lange termijn.

21 dagen geleden

Reactie op Miloutje

Hoi, Je bent niet alleen. Ik ben 7 november bevallen middels een geplande ...
Ach lieve mama wat heftig om te lezen.. Kan je partner niet langer verlof opnemen? Ook bij jullie dus een hele onrustige kraamtijd dus.. ook niet zoals je hem had voorgesteld denk ik 😢 Ik ga van de week de huisarts maar eens benaderen voor mentale ondersteuning. Merk wel dat het al beter gaat maar nog onrustig ben.

21 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Ach lieve mama wat heftig om te lezen.. Kan je partner niet langer verlof o ...
Klopt. Alles behalve rustig hier. Daardoor ook veel visite afgezegd. Eerst zelf maar even tot rust komen. Helaas gaat dat niet. Ivm dat dit de drukste weken op het werk zijn. Mogelijk kunnen we half januari nog een paar weken krijgen om even bij te komen. Ik zie wel hoe het zal gaan. Zeker doen hoor. Soms is er een praktijkondersteuner waar je kunt praten en dat kan al veel helpen. De wachttijd ggz is hier 1.5 tot 2 jaar zei de huisarts.

14 dagen geleden

Hoe is het met je? Ik heb ook een wijkende wond van de knip en ben ook op 26-11 bevallen. Ik merk dat ik weinig kan vinden over het herstelproces van een wijkende wond… ik heb het idee dat het wel de goede kant op gaat, maar moeten wij ook denken aan 6 weken of duurt het dichtgroeien langer? Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je en kun je ook genieten van de kleine!

13 dagen geleden

Reactie op annerim

Hoe is het met je? Ik heb ook een wijkende wond van de knip en ben ook op 2 ...
Hier nu op week 4 met wijkende wond, iedere dag bekijken we het even, het lijkt beter te worden maar het is nog steeds gewoon een gapend gat.. merk dat alles ook extra geïrriteerd is daar beneden door dat kraam en maandverband, heb nu ook nog een scheurtje bij de anus door harde ontlasting, alles beneden voelt nog steeds zo ontzettend beurs, maar ik kan nu wel eindelijk op pad, lopen, zitten etc. Dus er komt wel echt licht aan het einde van de tunnel. Hoe is het met jou @nurse541??

13 dagen geleden

Reactie op BabyMamaNovember

Hier nu op week 4 met wijkende wond, iedere dag bekijken we het even, het l ...
Het gaat hier inmiddels beter! Volgende week heb ik een afspraak staan bij de huisarts voor psychische ondersteuning en mijn wond wijkt nog en doet wisselend een beetje pijn maar is echt goed te doen. Ik kijk elke dag even hoe het er uit ziet. Ik weet dat herstel weken gaat duren en daar nemen we ook de tijd voor

13 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Het gaat hier inmiddels beter! Volgende week heb ik een afspraak staan bij ...
Fijn om te horen ❤️

13 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Het gaat hier inmiddels beter! Volgende week heb ik een afspraak staan bij ...
Blij om te horen dat het inmiddels wat beter gaat! En fijn ook dat je aan de bel trekt voor psychische ondersteuning!

11 dagen geleden

Die knip is het ergste van mijn hele eerste bevalling. Trauma's! Je bent dus niet gek.. en dan ook nog de hoofdpijn erbij is heftig. Vraag optijd hulp! Neem je rust waar het kan en zo nodig baby een nachtje uit logeren zodat jullie beide kunnen bijtanken en je meer energie hebt om het mooie te kunnen blijven zien. ♡

11 dagen geleden

Reactie op desmaxpom

Die knip is het ergste van mijn hele eerste bevalling. Trauma's! Je bent du ...
Ik heb vorige week 2 nachten op zolder op het logeerbed geslapen, in opdracht van mijn man. Ik was vermoeid en daardoor enorm emotioneel. Na 2 nachten beter te slapen, voelde ik me al een stuk beter. Wat een beetje slaap met je kan doen

11 dagen geleden

Ik moet aankomende vrijdag naar de verloskundige om naar de wond te kijken, nu voel ik vaak als ik loop dat de wond tegen elkaar aan schuurt wat vervelend is, maar het lopen gaat steeds beter. Echter is er bij mij een nieuw probleem bij gekomen, doordat ik veel heb gelegen hebben mn darmen veel stilgelegen waardoor er door te harde ontlasting nu ook nog een scheurtje in de anus bij is gekomen. Nu doet dus echt alles zeer daar beneden, dus nu maar 4x per dag aan de movicolon, lidacoine zalf smeren en me door de pijn heen bijten.. Hoe gaat het met jullie mama's?

11 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Ik heb vorige week 2 nachten op zolder op het logeerbed geslapen, in opdrac ...
Ik heb slaappillen van de huisarts omdat ik niet sliep… zo belangrijk inderdaad. Gaat met mij ook een stuk beter nu! Open wond lijkt ook de goede kant op te gaan. Ik hoef pas 14-1 op controle