28 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Heb het topic net helemaal gelezen (ook de reacties) hoopte ook op wat posi ...
Er is een alleen maar positief topic !! :-) Roze wolken zijn zeldzaam merk ik haha. En dat is toch helemaal niet erg? We zijn mini mensjes aan het bouwen !! ♡♡

6 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Heb het topic net helemaal gelezen (ook de reacties) hoopte ook op wat posi ...
Om het een positieve draai te geven: Ik heb de kraamperiode dus wel echt als roze wolk ervaren. Terwijl dat toch echt een pittige en zware periode was als ik puur naar de feiten kijk wat er toen allemaal over ons heen kwam, maar mijn gevoelens waren toen alleen maar positief 😀

6 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Om het een positieve draai te geven: Ik heb de kraamperiode dus wel echt al ...
Ik ook!! Een duivelse zwangerschap en meisje was eruit en de hemel ging open staan ♡ ook al is het zwaar en pijnlijk en komt iedereen voor baby ipv voor jou, ik voelde me echt heel fijn weer !! :D

6 maanden geleden

Nou als je je zo rot voelt dan is er weinig genieten aan kan ik me zo voorstellen. Ik voel me ook beroerd, en ik geniet ook totaal niet. Bij mijn vorige zwangerschap kwam dat toen de buik lekker groot werd en ik niet meer kots misselijk was!

6 maanden geleden

Dat is voor mensen met minder klachten die lekker genieten van het idee en van het bedenken hoe of wat ze willen halen voor de baby, dromen etc. Maar bij mij was het zowel bij eerste als nu een grote ellende en kan ik mensen wel voor hun kop slaan als ze zeggen probeer maar te genieten. Wens me sterkte ofzo. Er valt nu gewoon niks te genieten. Maar sommige hebben dat zeker wel.

6 maanden geleden

Het komt denk ik omdat je het in je hoofd geromantiseerd hebt. Dat had ik bij de eerste ook het viel zo ontzettend tegen. Heb toen 9 maanden boven de plee gehangen dat was zo ontzettend ellendig. Met de 2e ook en toen ook nog eens een depressie. Daar is toen flink wat tijd over heen gegaan voor ik zwanger was van de 3e dat was ook echt niet genieten maar ik wist wat er zou komen dus ik ervaarde het anders. Nu weer zwanger en het is zeg maar weer ruk. Ik ben als ik zwanger ben echt compleet mezelf niet. Continue misselijk en last van mijn darmen en maag. Dus nee ik geniet er ook niet van. Ik geniet pas als de baby er is. Voordeel van 9 maanden ellendig voelen is dat ik me na de bevalling altijd helemaal fantastisch voel dat alleen al is genieten. Maar de geboorte van je kind is iedere keer weer magisch. Dus daar kijk ik naar uit.

6 maanden geleden

Ok even wat tegenwicht! Ik ervaar veel klachten maar geniet ook. Het wisselt af en bestaat beiden naast elkaar. Ik hoop dat dit misschien wat helpt (misschien minder voor mensen met HG), maar TS ik herken veel wat je zegt. Ik heb ook last van misselijkheid, nu met medicatie een stuk beter. Ik heb enorm opgeblazen buik dat ik avonds vaak alleen een badjas draag, ik kan niet verdragen op mijn buik. Geuren ughh, houd mij adem in als ik de koelkast open. Eten is nog wel wat lastig, walging en cravings wisselen elkaar af. Duizeligheid. En extreme vermoeidheid (gelukkig wordt het beter, de ochtend zijn nu redelijk vermoeidheid vrij), koud, verstopte neus etc. Ow en ben erg emotioneel en lichtgeraakt. Dit maakt dat ik het niet altijd leuk vind om zwanger te zijn. Maar gevoelens kunnen naast elkaar bestaan. Ik vind ook veel dingen wel leuk, fantaseren over het kindje, spulletje (nou koop ik nog niets) maar bedenken wat ik nodig heb. Ik wil veel 2e hands etc. Ik ben me aan het inlezen, bevalling etc, wat je zelf allemaal kunt doen om de kans op mooie bevalling te vergroten, geeft me veel moed! Het leuke nieuws aan mensen vertellen, ik vertel het nu bijv iedere collega apart, dat is zo leuk! Een echo die goed is, armpjes zien bewegen van je kindje. Me verbazen wat mijn lichaam allemaal kan en doet tijdens de zwangerschap, wat ingenieus&respect voor mijn lichaam! De 'het raarste wat je schoonmoeder ooit heeft gedaan lezen en dan blij zijn met mijn eigen'. Afleiding zoeken, dan voel ik mijn klachten minder, zo merk ik minder van de vermoeidheid als ik gewoon werk. De avonden ben ik te vermoeid om te werken (heb er 1x per 2weken), mijn collega's zijn zo lief en begripvol. Iedereen is heel blij voor mij, dat helpt ik wordt daar zelf ook blij van. Het is zeker niet alleen maar een roze wolk hier, maar al deze dingen maken het wel een stuk leuker.

6 maanden geleden

Ik snap volledig wat je bedoelt. Ik geniet hier ook totaal niet van, voel me absoluut niet fit, maar ik ben daarnaast wel erg blij dat ik zwanger ben omdat een kind ontvangen een langverwachte wens is. Ik hoop gewoon dat ik me over een poosje beter ga voelen en dan wel kan gaan genieten of in ieder geval weer dingen kan ondernemen zonder me beroerd te voelen. Het schijnt er allemaal bij te horen, zeggen ze.🥲