9 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ik sta zelf ook voor de klas en begrijp een beetje je probleem. Ik zorg dat ik mee eet tijdens hun pauzes, maar begrijp dat dit bij jou niet kan. Wat ik zou doen is tijdens de les eten. En dan voor jezelf plannen dat je om de les iets kleins eet. Je klassen uitleggen dat je wat meer moet eten voor je baby. Het is toch nog maar een paar weken en zij begrijpen dat echt wel. Verder zou ik zorgen dat je fruit mee hebt, mueslireep, smoothie of drinkyoghurt zodat je dit makkelijk kan drinken en toch veel voedingsstoffen binnen krijgt . Een banaan, stuk ontbijt oid hoeft geen eeuwen te duren 😉 succes met de laatste weken werken!

één maand geleden

Persoonlijk vind ik: je bent zwanger, dat lijkt mij reden genoeg om je mobiel wel te kunnen gebruiken voor een dergelijke timer. Ik werk ook in het onderwijs. Eten tijdens de lessen door, wekker zetten, rooster aanpassen zodat je meer pauze hebt om te kunnen eten, etc. Jij bent vervangbaar op je werk, de foetus in je buik niet!

één maand geleden

Iets simpels eten bij iedere leswissel? Een proteïne bar of stuk fruit. Mijn lichaamssignalen kloppen ook allemaal niet meer sinds ik zwanger ben.. ik gok een beetje wanneer ik moet plassen en eet op regelmatige tijden 😅

één maand geleden

Aangezien jouw lichaam niet aangeeft dat je wat moet eten en het vooral tijdens zwangerschap belangrijk is dat je alle en genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, lijkt het mij vast wel mogelijk, in overleg, dat jij in deze situatie jouw mobiel wel mag gebruiken, alleen voor timers. Je hebt ook recht op meer pauze nu, deze zou je ook in kunnen zetten en dan op die momenten rustig wat eten.

één maand geleden

Is een timer op een horloge of gewoon simpel een kookwekker dan geen idee? Daarnaast heb ik altijd een soort breaker yoghurt, belvita ontbijtgranen reep of een voorbereid bakje fruit bij om te zorgen dat ik snel kan eten.

één maand geleden

Ik denk dat het ook belangrijk is om rust te nemen gedurende de dag en balans te vinden tussen inspanning en ontspanning. Je noemt elk uur een wissel en maar 25 minuten pauze. Dat vind ik wel echt een aanslag voor je lijf die zo veel energie nodig heeft. Je hebt gedurende je hele zwangerschap (en zes maanden na de geboorte) recht op een uur extra pauze per dag. Ik heb dit zelf vanaf week 6 al aangevraagd. Leidinggevenden mogen dit niet weigeren. Mijn tip aan jou is om dit voor je laatste trimester ook zeker te gaan doen.

één maand geleden

-Ik zou de leerlingen waar je een goede band mee hebt (of de wijsneusjes) uitleggen dat je af en toe iets moet eten voor de baby, misschien kunnen ze je helpen herinneren. Misschien dat je hoofd dan de koppeling maakt met: hee die leerling - ik moet iets eten. -Of gewoon ieder uur. Horloge om? - Plus je recht op extra pauze gaan gebruiken!!😊

één maand geleden

Ik herken dit best wel. Ik heb door te weinig voedsel vroeger thuis geen honger gevoel meer. En daardoor ben ik uiteindelijk lichamelijk ondervoed geraakt. Dat heeft lichamelijk best nare gevolgen gehad en raad ik dan ook niemand aan. Wat als eerste belangrijk is is dat je als zwangere recht hebt op extra pauze ik dacht een uur. Dat heb jij nodig. Daar heb je recht op. En het is aan je werkgever om dat te regelen in overleg met jou wanneer je dat uur verdeeld wil opnemen. Ze mogen dit niet weigeren. Je kunt dit juridisch zelfs afdwingen als het moet. Die kan je dan al gebruiken voor je eet momenten. Verder zet ik wekkers voor het eten zelfs nu nog elke dag. Zodat ik niet vergeet te eten. Elke snack en elke maaltijd gaat er een wekker af anders vergeet ik het inderdaad ook. Ik eet dingen die makkelijk zijn om mee te nemen eventueel en waar ik plezier in heb om te eten. Zo kan ik best vaak als lunch een salade eten met kipfilet. Of yoghurt met granola. Dressing en granola doe ik dan apart meenemen in een koeltasje. Dit doe ik omdat ik weet dat ik brood sneller zal laten staan. Dat is geen favoriet van mij. Dus eet dingen waar je niet of minder tegenop hikt om te eten. Maak het leuk voor jezelf. Zodra die wekker gaat zul je gewoon alles moeten laten vallen en eten. Desnoods maar waar anderen bij zijn of in je les. Ik eet gerust op de gekste plekken ineens een appel of iets. Mijn wekker gaat en ik moet gewoon eten. Van uitstel komt afstel zeg ik altijd. Wat mij verder helpt is denken het eten hoeft niet voor mij. Maar ik heb nog iemand in mij die het eten wel verdiend. Ook heb ik een zoontje die het verdiend om een goed voorbeeld te krijgen en een goede relatie te krijgen met gevarieerde maaltijden en snacks. Als ik een dag tegen het eten ophik dan eet ik niet voor mezelf dan eet ik voor hun. Verder wil ik je aanraden om eens bloed te laten prikken. Soms kun je zonder het door te hebben zoveel te korten hebben. Dit had ik dus onbewust ook. Ik was lichamelijk ondervoed en kwam er pas achter toen ik er letterlijk bij neer viel. Ik zou echt kijken of je geen te korten hebt al zeker nu met de zwangerschap. Ook zou je kunnen overwegen hulp te zoeken. In feite is het gewoon een eetstoornis. Mij hebben ze dus geholpen waar dit vandaan kwam en hoe ermee om te gaan door middel van de wekkers en consequent zijn. En op slechte dagen het dan dus niet voor mezelf te doen maar voor mijn kindjes. Ook door middel van leuke en makkelijke recepten en uitzoeken wat voor mij werkt. In mijn eentje lukte het gewoon niet om regelmaat te houden en krijgen. In ieder geval heel veel sterkte.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Ik herken dit best wel. Ik heb door te weinig voedsel vroeger thuis geen ho ...
Je hebt smartwatches met timers volgens mij. Die kan je dan gebruiken voor je eten en erna instellen voor de volgende maaltijd.