3 Reacties

één maand geleden

Geen ervaring met een grote baby. Mijn zoon was juist te licht (dysmatuur) en was in nood, daardoor met een semi spoedkeizersnede gehaald. Ik mag nu ook kiezen bij deze zwangerschap waar ik voor ga. Ik heb besloten dat als ik voor de 39 weken beval, het natuurlijk ga proberen. Daarna ligt er voor mij aan hoe de groei echo's zijn en ook of ze na de 36weken nog groeiechos gaan maken. Als ze na de 36weken dit niet doen, dan ga ik voor de keizersnede. En anders durf ik het wel aan als ze het goed in de gaten houden om het vaginaal te proberen. Worden er bij jou ook groeiechos gehouden straks? Misschien dat dat je dan kan helpen? En over je vraag met hoog geboorte gewicht, een vriendin van ons heeft wel inderdaad meerdere achter elkaar gehad met hoog geboortegewicht. Wel was bij haar telkens de twijfel of er sprak was van zwangerschapsdiabetes maar zij wenste daar niet op te testen. Dus grote kans dat het bij haar daardoor kwam. Maar misschien kan je bij je gynaecoloog navragen hoe groot de kans is dat dit kindje weer een hoog geboortegewicht heeft? Vaak hebben zij zo de percentages voor je klaarliggen

één maand geleden

Mijn eerste was prematuur met 36+2 en 4750 gram en is uiteindelijk met een spoedkeizersnede gehaald. De kans is groot dat baby #2 net zo groot of groter wordt (ik heb diabetes type 1). Ik heb met de gynaecoloog afgesproken dat als de groeiecho's anders laten zien, dat ik een vaginale bevalling wil proberen. Als de baby toch zo groot wordt geschat of hij dient zich niet eerder aan, wordt het een geplande keizersnede met 38 weken.

één maand geleden

Ah herkenbaar mijn zoontje was ook 4835 gram dus nagenoeg hetzelfde. Bij mij te laat ingeschat en dus vaginaal moeten bevallen, keizersnede kon niet meer zucht. Loop zelf niet bij een gynaecoloog maar krijg wel een extra groeiecho en ze sturen bij mij al sinds de intake aan op vroeger inleiden. Vindt het ook zo'n moeilijke keuze.. ik ben met name bang voor een verzakking of het nog verder slopen van mijn bekken (2,5 jaar moeten herstellen). Maar de doorgang is vrij haha. Dus ben niet bang voor de uitdrijving zolang dit kindje maar kleiner is. Voor nu lijk ik mijzelf mentaal over te willen halen voor een inleiding rond de begin 38 weken. Met de kanttekening dat bij de minste twijfel ik echt geen risico meer wil lopen. Ik ben nog veel aan het malen in mijn hoofd hierover dus ik herken echt je twijfels. Volg graag even mee in dit topic. Maar ooh die lekkere spekbeentjes kijk ik wel weer naar uit 🫣💞