27 Reacties

één maand geleden

Ik snap dit helemaal. Wij zaten met 2 datums die wij niet wilden om dezelfde reden. 3 november word ons nichtje 5 welke 200km verder woont. 6 november ons neefje die hier 30 min weg woont. Onze zoon komt 1 dag later. Oppas geregeld met opa en oma die 200km verder wonen. Zo van nou alles is alles geregeld. Krijgen we van de week een uitnodiging voor de verjaardag van ons nichtje op 9 november. Want 3 november is dan wel een zondag maar ze hadden nog even een last minute vakantie geboekt dus ze vieren alles een weekend later. Ruzie met mijn schoonmoeder want die wil erbij zijn maar zit dus sinds woensdagavond bij ons. Nou dan neem ik jullie zoon wel mee. Nou dat dachten wij niet dat onze zoon mee gaat naar een verjaardag 200km verderop op de dag dat wij hopelijk naar huis mogen met het risico daar wat op te lopen met 50 man visite en dat mee terug te nemen naar huis. Daarnaast veranderd er hier al genoeg dus hij gaat echt niet mee naar een drukke verjaardag. Schoonmoeder ja maar ik kan toch niet niet bij haar verjaardag zijn. Wij kunnen er ook niets aan doen dat hun plotseling de verjaardag een week later houden.... daarnaast is de mogelijkheid dat we langer moeten blijven als 2 nachten als de suikers van onze zoon niet goed zijn. Als mijn schoonmoeder dan heen en weer gaat en weer wat oploopt daar dan zitten wij er thuis mee (vorig jaar had ze corona na de verjaardag daar thuis gekregen). Dus na veel mopperen en zeggen prima dat je gaat dan regelen wij een andere oppas ook goed. Was het dan nou ja ik woon bij hun om de hoek. Dan ga ik wel niet want jullie zie ik amper en vorige keer wilden jullie eerst 3 weken geen bezoek dus nu zullen wij wel de enigste zijn die de baby zo vroeg zien. Dus dat is dan belangrijker. Daar heeft ze gelijk in. Maar vooral doen wat jij wil. Wij regelen het wel anders. Dat is nu na een flinke discussie niet nodig dan. Komt daarna gister mijn broertje dat zijn zoontje de verjaardag ook op 9 november viert. Maar dat hij overigens niet denkt dat we komen zo kort voor de keizersnede. Maar wel het wou aangeven. Allebei verwachten ze overigens 7 november niet omdat ik dan 37 weken zwanger ben. Maar zoals je ziet blijkt de datum hier niets uit te maken. Ellende is het hier ook nu al. Volgend jaar word het vechten wie wanneer zijn verjaardag vieren mag denk ik 😅🙈

één maand geleden

Uiteraard is het een 'luxe probleem' maar ik snap je gevoel wel. Als je het kan plannen dan zou je het niet willen en dit gaat om een geplande keizersnede dus dan zou je die 'luxe' ook willen proberen te krijgen. Wat je kan doen: - probeer bij opname bureau je op een zijbord te krijgen. Dat als er opeens een plekje vrij komt dat jij opgeroepen kan worden (koffer bij de hand dus!). - een ander ziekenhuis in de buurt proberen Verder ben ik bang dat het is wat het is.

één maand geleden

Ik snap dat je in deze periode dit soort dingen belangrijk vindt. Je wilt graag controle houden over de dingen die planbaar zijn. Vooral het gevoel hebben dat je niet gehoord wordt is erg vervelend. Je kan inderdaad een ander ziekenhuis proberen en anders er maar bij neer leggen. De zorg is echt overbelast dus soms heb je even geen keus. Wij hebben een grote familie, 2 neefjes aan 1 kant, 10 neefjes en nichtjes aan andere kant. Elke maand is er wel iemand inmiddels jarig. Ik ben uitgerekend rond datum verjaardag zwager en schoonmoeder. Ik was zelf jarig op dezelfde dag als de tweelingbroers van mijn oma en de dag voor verjaardag van een oom. Mijn ervaring is dat het in de praktijk altijd wel goed komt met plannen van verjaardagen. Iedereen wil elkaar graag zien dus dan plan je wel om elkaar heen.

één maand geleden

Dit wordt mijn tweede geplande keizersnede en ik heb wel zelf de datum mogen kiezen beide keren (uiteraard niet in het weekend). Voordeel van in een land wonen waar de zorg niet overbelast is :) Maar nichtjes die maar 1 jaar schelen vinden het misschien hartstikke leuk om samen jarig te zijn, ik zou het juiste extra leuk vinden op de zelfde dag in plaats van een paar dagen later/eerder.

één maand geleden

Hoe is het gesprek gegaan ?

één maand geleden

Ik denk dat je hormonen hier de overhand nemen. Accepteer het en hoop vooral dat je goed geholpen wordt, die datum is echt niet zó belangrijk. Bovendien als je baby vlak voor of na 31-10 geboren wordt zit je waarschijnlijk alsnog in de toekomst met dezelfde situatie dat jullie waarschijnlijk de verjaardag in hetzelfde weekend willen vieren als die van het nichtje. Laat t gaan, en doe er ook niet te moeilijk over.

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Hoe is het gesprek gegaan ?
We hebben t met de gynaecoloog besproken en zij begreep ons punt. Ze heeft nog geprobeerd of er iets te verzetten was, maar helaas is dit niet gelukt. We staan nu op de reservelijst voor mocht er een plaats vrij komen, maar moeten er vanuit gaan dat het deze datum blijft.