Ik ben vandaag 37+1 week van onze eerste kleine en de baby ligt nog in stuit. Begin vorige week is geprobeerd de baby te draaien, wat helaas mislukt is.
Door mijn medische situatie is toen besproken dat de baby met een geplande keizersnede gehaald zou worden en zijn meteen alle papieren hiervoor ingevuld.
De datum voor de keizersnede zou ik door het opname bureau voor gebeld worden. Ondanks dat ik vorige week zelf ook al had geprobeerd contact te leggen, krijg ik helaas pas vandaag iemand van het opname bureau aan de telefoon.
Hierbij wordt door het bureau aangegeven dat vanaf nu tot en met 31 oktober nog maar 1 datum mogelijk is voor een geplande keizersnede. En dit is precies de enige datum in die 2 weken dat wij niet willen omdat het dochtertje van mijn zus dan 1 wordt.
Mijn partner heeft al via de secretaresse van de gynaecologie geprobeerd of zij nog iets kunnen regelen, maar ook zij zagen geen andere mogelijkheden om te schuiven.
Morgen hebben we nog een afspraak bij de gynaecoloog en gaan we aangeven dat dit voor ons eigenlijk geen optie is en dat het vervelend is dat een week wordt gewacht met het inplannen van deze datum. Als er meteen iets ingepland was, was er misschien wel nog een mogelijkheid voor een andere datum geweest.
Maar we zijn er ons van bewust dat dit waarschijnlijk niks gaat uitmaken en deze datum onze enige optie blijft.
Natuurlijk is het belangrijkste dat de kleine op een veilige manier wordt geboren en kan bij een natuurlijke bevalling de kleine ook op deze datum komen. Maar mijn frustraties over de gang van zaken zitten hoog en ik voel me nogal voor het blok gezet.
Ik hoop nu maar dat de bevalling voor deze datum al spontaan op gang komt, zodat het met een spoed keizersnede toch een andere datum wordt...
We willen de datum natuurlijk nog niet met onze omgeving delen, daarom moest ik hier (anoniem) mijn frustraties even van me afschrijven...
Maar misschien heeft er iemand tips voor ons hoe we morgen het gesprek met de gynaecoloog aan kunnen gaan?