5 Reacties

6 maanden geleden

Wat leuk! Ik lees mee want ben zelf ook erg nieuwsgierig. Op basis van het schedel vind ik een lastige inschatting. Ik zou idd eerder kijken naar de nub. Zelf heb ik een 11 + 4 weken echo en denk ik een meisje in de nub te zien. Maar kan ook nog moeten ontwikkelen. Met 13 + 3 de volgende echo! Die zal ik hier delen, dan is het geslacht echt ontwikkeld 😍

6 maanden geleden

Hoe werkt dit dan precies?

6 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Hoe werkt dit dan precies?
Er is online vrij veel over te vinden, maar in het kort komt het er op neer dat de schedelvorm en de hoek tussen de nub (een soort uitsteeksel) en de rug het geslacht van je baby kunnen voorspellen. Hiervoor moet de baby wel goed liggen en de echo heeft het best plaatsgevonden tussen week 12 en 14 voor zover ik kan vinden Bij de nub theorie wordt gezegt dat een grote hoek tussen de nub en de ruggengraat (op een 12 weken echo) van meer dan 30° een jongetje is en bij minder dan 30° een meisje. Bij de schedeltheorie zou een rondere schedel en kin op een meisje duiden en een hoekiger schedel en kin op een jongen. Ik zal ook twee plaatjes toevoegen.

6 maanden geleden

Het kon niet in één post dus hierbij het tweede plaatje