27 Reacties

2 maanden geleden

Ik denk dat je gewoon even jezelf moet wegen , dan op internet je bmi moet berekenen kwa lengte en gewicht als die in het rood staat ben je te zwaar

2 maanden geleden

Ik begon mn vorige zwangerschap op 73 en eindigde op 103. Er is nooit een probleem van gemaakt of wat dan ook dus ik denk dat je niet heel snel té zwaar bent en het een risico is voor het kind.

2 maanden geleden

De ene komt meer aan dan de andere ik zit dan ziekenhuis en woord wel op het gewicht geled vind het gek als jij het vraagt dat ze het niet voor je willen doen

2 maanden geleden

Reactie op R188

Ik denk dat je gewoon even jezelf moet wegen , dan op internet je bmi moet ...
Dat geldt dus niet als zwangere, ik denk dat de meesten uiteindelijk op een bmi van overgewicht uitkomen tegen het einde van de zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op emmely1997

De ene komt meer aan dan de andere ik zit dan ziekenhuis en woord wel op he ...
Ow en bmi berekenen als je zwanger bent of borstvoeding zou geven klopt niet staat vaak ook al als je zwanger bent of borstvoeding geeft dat het niet zo is

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap moest ik bij elk bezoekje aan de verloskundige op de weegschaal gaan staan. Eerlijk gezegd was dit totaal zinloos, omdat de ene persoon inderdaad veel meer aankomt dan de andere. Dit keer (andere verloskundige vanwege verhuizing) vragen ze elke keer vooral of het lukt om gezond te eten, dat lijkt mij een veel zinvollere controle. Volgens mij kan het een probleem zijn als je echt heeeeeel veel suiker gaat eten tijdens je zwangerschap, terwijl je dat voorheen niet deed, maar dan niet vanwege je gewicht, maar vanwege de hoeveelheid suiker die je binnenkrijgt. Maar dan moet het wel echt heel veel zijn en vaak zien ze dan ook op de echo dat het kindje groter is dan gemiddeld. Zou me over het algemeen dus niet teveel zorgen maken ;)

2 maanden geleden

Als je je BMI van voor je zwangerschap weet kan je deze gebruiken om uit te rekenen hoeveel je in principe maximaal ‘mag’ aankomen tijdens je zwangerschap

2 maanden geleden

Reactie op A-Li

Als je je BMI van voor je zwangerschap weet kan je deze gebruiken om uit te ...
Nee ik weet niet wat mijn BMI was eerst want raakte onverwachts zwanger weet ongeveer wat mijn gewicht toen was mja ze willen me niet echt meten omdat ze doen niks als ze het niet nodig vinden zo simpel is het met de zorg

2 maanden geleden

Reactie op R188

Ik denk dat je gewoon even jezelf moet wegen , dan op internet je bmi moet ...
Ja klopt heb geeb weegschaal

2 maanden geleden

Reactie op emmely1997

De ene komt meer aan dan de andere ik zit dan ziekenhuis en woord wel op he ...
Doen ze niet omdat ze doen niks als ze het niet nodig vinden

2 maanden geleden

Ik zou de volgende afspraak gewoon vragen of je mag wegen. Je moet er rekening mee houden als je BMI boven de 30 is je niet boven/op de 1ste etage zonder lift mag bevallen. Ook als je te zwaar bent voor het ambulance personeel als je net onder die 30 BMI zit en ze denken jou niet te kunnen tillen zullen ze je niet naar beneden halen. Wat er bij mijn buurvrouw gebeurde is dat de brandweer gekomen is. Het raam eruit gehaald is en ze via het raam naar buiten gehaald is om naar het ziekenhuis te gaan. Nu was het bij haar niet kritiek maar je kunt je voorstellen als dit het wel is elke minuut telt. En je beter van te voren kunt weten waar je staat.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Ik zou de volgende afspraak gewoon vragen of je mag wegen. Je moet er rek ...
Niet op de eerste etage bevallen ? Snap zelf niet zo goed wat dat te maken heeft ermee magoed ja mijn BMI is nooit getekend mijn gewicht ook niet simpel omdat ze het niet nodig vonden...wou dat ik zelf een weegschaal had of kon lenen maar helaas

2 maanden geleden

Niet op de eerste etage bevallen ? Snap zelf niet zo goed wat dat te maken ...
Omdat ambulance personeel maar een bepaald aantal kilo mogen tillen. En als je 2 medewerkers treft die iemand van 94 kilo naar beneden moeten tillen exclusief het gewicht van de stoel/brancard. Op een smalle trap met draaien erin. Je zelf wel een klein beetje kan bedenken dat dit niet veilig is voor patiënt en de medewerkers en hun ruggen waar ze nog jaren mee moeten doen. Dus als ze ter plekke komen en dus zoals bij mijn buurvrouw vinden dat ze te zwaar is (94 kilo bij haar). Je gewoon moet wachten op de brandweer. Het is een officieel regelement wat je op google terug kan vinden. Mij is verteld een BMI van 30. Als je googled vind je dat je niet boven de 100kilo mag wegen. Maar mijn buurvrouw zat daar dus onder en die ging ook via het raam naar buiten.

2 maanden geleden

Het is meer dat ze de groei van je kindje in de gaten houden adhv je fundus (top van de baarmoeder) hoogte en groei van je kindje. Dat kan wijzen op diabetes als dit te snel groeit. Verder is vooral je BMI van vóór je zwangerschap vooral belangrijk. Zo krijg ik groeiechos vanwege mijn BMI. Er zijn dan extra indicaties voor een groeiecho. Verder merk je vanzelf wel als je echt te veel aan komt. Het standaard wegen gaat er steeds meer uit omdat dit onnodig stress kan geven en niet altijd een terecht beeld geeft. Je kan natuurlijk wel vragen of ze het willen doen omdat je thuis geen weegschaal hebt en je nieuwsgierig bent maar war win je er mee?

2 maanden geleden

Reactie op Nurse541

Het is meer dat ze de groei van je kindje in de gaten houden adhv je fundus ...
Dat stelt me een beetje gerust maar kan die brief niet lezen heel wazig onduidelijk

2 maanden geleden

Bij mij wegen ze ook nooit hoor. Ze hebben een keer mijn gewicht gevraagd op de eerste afspraak en dat was het. Ik merk het wel aan mijzelf als ik teveel snoep enzo, dan voel ik me niet goed en merk ik dat mijn kleding strakker zit. Ik zou marktplaats of weggeefhoek ij de gaten houden als je het zelf echt graag in de gaten wil houden. Ik heb zelf m'n weegschaal voor een euro op een rommelmarkt gekocht en die werkt perfect. Dan hou je toch een beetje zicht als je dat fijn vindt.

2 maanden geleden

Inprincipe wegen ze ook niet meer bij de verloskundige. & als je je er zo'n zorgen om maakt kan je beter gewoon even een weegschaal aan gaan schaffen. Die heb je voor erg weinig al:) Ik zou me niet zo druk maken

2 maanden geleden

Ik word ook nooit gewogen. Zou ik ook heel onzinnig vinden.

2 maanden geleden

Nee ik weet niet wat mijn BMI was eerst want raakte onverwachts zwanger we ...
Maar als je ongeveer je gewicht weet voor de zwangerschap kan je toch je bmi uitrekenen? Vraag je de volgende controle gewoon of je mag wegen omdat je bang bent veel te zijn aangekomen. Kan je ook met je verloskundige bespreken wat hierin oké is. En mocht je inderdaad te veel wegen is het belangrijkste gezond eten. Daar kan je vanaf nu natuurlijk al mee beginnen.

2 maanden geleden

Dat stelt me een beetje gerust maar kan die brief niet lezen heel wazig ond ...
Oh waarschijnlijk ook niet relevant voor jou. Is het protocol voor verloskundige om te zien op welke indicaties je bijvoorbeeld extra groeiechos hebt. Ben blij je een beetje gerust te kunnen stellen 😘